Eerlijk waar, ik vind het absurd en schrijnend dat je denkt dat je het lobbywerk en de partijdonaties in de VS kunt of moet vergelijken met de Russische oligarchen. Door dan nog eens specifiek het pro-democratische lobbywerk op diezelfde lijn te zetten, en te zwijgen over het pro-republikeinse, ... dat is eigenlijk gewoon degoutant.
Je wil dus echt de invloed van een aantal toplui van Amerikaanse tech-bedrijven op de Amerikaanse politiek, ten voordele van de Democratische Partij, je weet wel, die partij die nog maar sinds een jaar opnieuw de president levert en voor haar belangrijkste wetten niet aan de nodige meerderheid geraakt, vergelijken met de oligarchen die al 20 jaar onlosmakelijk verstrengeld zijn met het regime van Poetin? Een Bezos kan alleen maar dromen van de politieke invloed van een Abramovich, hoeveel geld hij ook naar lobbyisten en presidentskandidaten gooit.
Ik heb ook mijn ernstige bedenkingen bij het lobbyen en bij de partijdonaties in de VS, maar serieus ...
Mij wel volledig quoten hé.
Nu goed, is een andere discussie los van Rusland en Oekraïne.
Maar of ze rechtstreeks aan de touwtjes trekken zoals in Rusland is wat anders natuurlijk, daar ben ik het mee eens.

. Zelfs in deze reactie heb je het enkel over de macht van de big tech, daarbij voorbijgaand aan alle andere machtige lobbygroepen- en industrieën in de VS. Waarvan er velen net de Republikeinen steunen.
.