Sensatie verkoopt nu eenmaal. En hun bron van inkomsten is nog altijd kranten en artikels verkopen.![]()
“We staan waar Duitsland stond in 1944.” Hoe een Russische geheim agent de oorlog beschrijft in een uitgelekte brief
“Er is geen uitweg voor ons land. Er is geen weg meer naar een zege en een nederlaag betekent het einde.” Dat schrijft een analist van de Russische geheime dienst in een uitgelekte brief. Hij schetst een uitzichtloze toestand, waarin hij het risico op een beperkte nucleaire aanval reëel noemt...www.hln.be
En dit, jongens en meisjes, is waarom mijn hekel aan HLN en de rest van het DPG circus blijft groeien.
De manier waarop de grootste krant van het land blijft dit soort artikelen spuien waarin bange mensen nog banger gemaakt worden voor een kernoorlog is verwerpelijk. Ik zag het eerder deze week al met hun "Wat gebeurt er wanneer er een ketnbom op Brussel valt?" Een Sensationele angstaanjagende titel in combinatie met een +'je om toch maar die extra abonnementjes te kunnen slijten.
Dit is ook iets wat al veel langer aan de gang is, verwerpelijk maar begrijpbaar.
Mijn zus is journalist bij De Morgen en ook zij krijgt de orders om toch wat sensatie en boude uitspraken los te krijgen van mensen om mooie kopen en quotes te maken.
En denk maar niet dat DPG de enige media is die sensatie opzoekt hoor. Er zijn nog talloze andere partijen die het niet schuwen.
Je moet ook niet verder kijken dan dit forum. We hebben net enkele pagina’s speculaas achter de rug waar sommige toch echt wel hun fantasie de vrije loop hebben gelaten, en dit proberen aankleden hebben als feiten. Te gek voor woorden.