Spiderman
Banned
Hilarisch dit:
De Oekraïeners zijn geweldig.
De Oekraïeners zijn geweldig.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Hongarije doet braaf met alles wat de EU beslist heeft de laatste dagen, die willen geen nieuw Budapest 1956 story hoor, of Tsjechië, een Praagse Lente 1968? Of Polen 1939? Toen Rusland samen met de Nazi's aanviel, NATO is de hoeksteen van onze vrije Westerse wereld met alle verdragen erin, alle NATO leden staan onder de nucleaire paraplu, dat is de essentie. Zelfs al deed de VS wat vreemd met Trump, NATO staat gebeiteld en is de verzekering voor de US om geen jongens meer te moeten laten afslachten in weer een Europese Oorlog, want ze zullen altijd betrokken zijn, of ze nu willen of niet,

Dat vind ik dan weer naief.
De VS kan dus bij een aanval op Estland gewoon wat helmen en een verbanddoos sturen.
Als de VS geen zin heeft, dan doen ze niet mee, zo simpel is het.

. Niemand gaat veel goesting hebben om de sultan te redden
.Als er dan niets gebeurt, is de NAVO de facto opgedoekt.
Enkel bij één NAVO-lid zie ik een collectieve flauwe reactie van de andere lidstaten en dat is Turkije. Niemand gaat veel goesting hebben om de sultan te redden
.
Dat begint hier echt op HLN facebook comments te lijken
Dit forum was nochtans veel interessanter tot enkele dagen geleden, dus kunnen we aub opnieuw overschakelen op wat minder populistische onzin? Bedankt.
Als een groot deel van de Russen inderdaad mee zijn in de propaganda machine, dan zitten we met een serieus probleem. Dan kan Poetin in een slachtoffer rol kruipen (het woord calimero-complex is hier al eens gevallen). Het westen dat Rusland kleineert, uitsluit, etc. Het lijkt voor ons onbegrijpelijk dat de meerderheid van de bevolking dat daar allemaal maar gelooft, maar toch lijkt het zo (zeker de oudere generatie). Vandaag nog via een Russische (gepensioneerde) ex-collega gehoord dat meer dan de helft van zijn kennissen inderdaad gelooft dat ze de nazi's uit Oekraïne aan het verdrijven zijn...
Langs de andere kant lees ik ook dit:
De Finse spoorwegen zullen de dienstregeling tussen de Russische stad Sint-Petersburg en de Finse hoofdstad Helsinki uitbreiden, omdat steeds meer Russen hun land uit willen. De Finse publieke omroep Yle meldt dat er inmiddels duizenden zijn aangekomen. Behalve de sneltrein Allegro zitten ook de bussen op het ongeveer 400 kilometer lange traject voortdurend vol.
(vrtnws)
En dat Blinken gebeld heeft met China, maar men schrijft niet wat de Chinezen gezegd hebben. Het lijkt me dat China zich ofwel afzijdig probeert te houden, ofwel in ieder geval er nog niet uit is. Kan een cruciale rol worden i.v.m. economische sancties, en wie weet militair (maar hopelijk komen we niet zo ver... stel u voor dat China zich militair moeit, ik wil het niet meemaken)
.Zo’n move zou me doen denken aan Peter Pettigrew, die rat van de Harry Potter films. Misschien zou het best zijn dat de NAVO-leden dit nu al meedelen aan Turkije, maar zo waarheidsgetrouw zijn we niet waarschijnlijk. Want als Europa hulp nodig heeft zal er niet geaarzeld worden om Turkije in te roepen. Zo hypocriet zijn we.Enkel bij één NAVO-lid zie ik een collectieve flauwe reactie van de andere lidstaten en dat is Turkije. Niemand gaat veel goesting hebben om de sultan te redden
.
Goed punt ivm de geloofwaardigheid van de NATO dat het alleen voor zelfverdediging is.
Echter zijn er wel de precedenten van Bosnië-Herzegovina en Libië.
Daar is artikel 5 niet voor ingeroepen. (Ik vond het toen trouwens zeer raar dat dit onder NATO vlag gebeurde. Libië toch, Bosnië was ik nog te snotneus voor om te begrijpen. Ik vond ook dat NATO alleen moest verdedigen.)
Was beiden voor resoluties van de VN. Nu heeft de VN toch ook een resolutie om de oorlog in Oekraïne te beëindigen: https://news.un.org/en/story/2022/03/1113152
Wat is er anders?
Waarom voelen we nu de behoefte om ons achter artikel 5 te verschuilen?
Dus we zijn 100% zeker dat artikel 5 nageleefd gaat worden, behalve misschien bij 1 land.Als er dan niets gebeurt, is de NAVO de facto opgedoekt.
Enkel bij één NAVO-lid zie ik een collectieve flauwe reactie van de andere lidstaten en dat is Turkije. Niemand gaat veel goesting hebben om de sultan te redden
.
Naar het schijnt is dit fake, want zijn hand gaat door de microfoon.Putin had vandaag een meeting met air hostesses van Aeroflot om de oorlog uit te leggen. Opvallend genoeg mogen de knappe verschijningen wel dichtbij hem zetelen, terwijl zijn officieren, ministers en buitenlandse leiders allemaal op 20+ meter afstand moeten zitten. Men will be men, zeker? Snoeperke, de Vlad.
Dat lijkt mij pure strategie, steden die praktisch af gesloten zijn van supply lines hun kogels laten verschieten op nutteloze dingen..
Naar het schijnt is dit fake, want zijn hand gaat door de microfoon.
Zelensky heeft daar netjes op ingepikt door op zijn persconferentie daarna de microfoon eventjes te verzetten om te laten zien dat hij wel onder de mensen durft te komen.
Is greenscreen lees ik. Putin is er tussen geplakt.Naar het schijnt is dit fake, want zijn hand gaat door de microfoon.
Zelensky heeft daar netjes op ingepikt door op zijn persconferentie daarna de microfoon eventjes te verzetten om te laten zien dat hij wel onder de mensen durft te komen.
Tenzij er duidelijk en onomstotelijk bewijs is dat die "high quality" video het origineel is, acht ik de kans groter dat dit een bewerking is om de mensen te overtuigen dat dit echte beelden zijn terwijl dat niet zo is.Is greenscreen lees ik. Putin is er tussen geplakt.
Of idd toch niet:
![]()
Wel beetje serieus blijven eh. Waarom zouden ze de moeite doen om achteraf nog zo een in significante video te gaan aanpassen.Tenzij er duidelijk en onomstotelijk bewijs is dat die "high quality" video het origineel is, acht ik de kans groter dat dit een bewerking is om de mensen te overtuigen dat dit echte beelden zijn terwijl dat niet zo is.
Ja waarom zouden ze dat nu doen he?Wel beetje serieus blijven eh. Waarom zouden ze de moeite doen om achteraf nog zo een in significante video te gaan aanpassen.