JorisBlack
Well-known member
Ah, de dooddoener! Ik zat er op te wachten.
Het zal veel effect hebben dat ik met mijn keyboard skills de Oekraïners in de weg ga lopen.
Laat ik de vraag omkeren: gaan jullie dan allemaal de helm opzetten en naar Estland gaan wanneer (niet als!) hij daar binnenvalt?
Keyboard skills, goede zelfkennis dus
Mijn punt is: het is gemakkelijk om hier te zitten posten dat de NAVO maar militair moet gaan ingrijpen nu. Maar dan moet je heel goed beseffen dat de kans er dik in zit dat uiteindelijk ook jij, achter je keyboard, op een of andere manier aan het geweld zal deelnemen. Zelfs als je niet zelf vecht, ga je waarschijnlijk alle miserie van dichtbij meemaken. Ik krijg hier de indruk dat jij en nog anderen naïef denken: oh we sturen de NAVO troepen en hop, Oekraïne bevrijd, ik bekijk dat op tv vanuit mijn luie zetel, en klaar is kees. Zo werkt een wereldoorlog niet.
En als Poetin Estland aanvalt, de NAVO reageert - wat 100% zeker zal gebeuren, dan is het quasi heel de wereld tegen Poetin. (China blijft een twijfelgeval, maar niemand kan ontkennen dat de NAVO dan in hun volste recht zou zijn)
ALS de beroepsmilitairen van de NAVO dan niet voldoende blijken te zijn (=dan moet het uiteraard al uitbreiden tot ver buiten Estland), ALS de hele wereld tegen dan niet om zeep is door kernbommen (+nucleaire winter), ALS men dus de burgers oproept om te vechten, ja, dan ga ik vechten.
Maar we moeten dat scenario gewoon met alle mogelijke middelen proberen te vermijden, want ondanks wat ik hier boven zeg, wil ik uiteraard liever niet vechten/sterven.
Dit dus.Uiteraard moeten we militairen sturen als Estland wordt aangevallen , weg met de NIMBY dan , anders kan je meteen de Navo/EU schrappen . Flutorganisaties dan.