Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Maar als hij die landen aanvalt is hij in oorlog met de NAVO
Ik geloof echt dat Poetin wél eventjes overwogen heeft om de NAVO in een later fase van zijn plan ook effectief aan te vallen nu ik zijn laatste uitspraken en interviews bekijk, die mens is echt ... ik heb er géén woorden voor ... (Dwz Litouwen, Letland en Estland enzovoorts annexeren).

Echter nadat hij Oekraïne binnenviel heeft hij ook wel opgemerkt dat dit nooit zal lukken en heeft hij dit plan wel laten vallen vermoed ik. Hij zal toch wel ergens geschrokken zijn van de hevige en gezamelijke reactie van de NAVO.

Maar er is altijd nog een plan B, C, D en E ... dus echt rooskleurig zie ik het momenteel niet ... (money &) power ..

Maar als hij die landen aanvalt is hij in oorlog met de NAVO
Ik hoop dat we dat nooit moeten ontdekken.

Want als er een Trump in het Witte Huis zit, en een totaal onbelangrijk land zoals Noord-Macedonië wordt plots bezet, ben ik vrij zeker dat de USA geen mutueel destructieve nucleaire oorlog gaan starten.

Ik vind dat nogal een theoretisch concept voorlopig.

Zou jij mutuele destructie via kernbommen starten door te schieten op Moskou, omdat ze Noord-Macedonië bezetten terwijl je zelf op 10.000 km zit in de USA...?

Eigenlijk kunnen we de komende 5-10jr maar één iets hopen...dat er geen Trump-type aan de machr komt in de VS/het Westen..want dan zijn we als Europa zijnde wel gescheten..

Ik hoop dat we dat nooit moeten ontdekken.

Want als er een Trump in het Witte Huis zit, en een totaal onbelangrijk land zoals Noord-Macedonië wordt plots bezet, ben ik vrij zeker dat de USA geen mutueel destructieve nucleaire oorlog gaan starten.

Ik vind dat nogal een theoretisch concept voorlopig.

Zou jij mutuele destructie via kernbommen starten door te schieten op Moskou, omdat ze Noord-Macedonië bezetten terwijl je zelf op 10.000 km zit in de USA...?

Je gaat toch ook wel rap van 0 naar 100.

In de hypothese dat Rusland een NAVO-land aanvalt, waarom zou de navo dan in godsnaam meteen met kernbommen beginnen gooien? Ik zie het als schier onmogelijk dat de NAVO dat zal doen. Zelfs als Rusland een eerste kernbom gebruikt (tactical) dan nog hoop ik in godsnaam dat ze niet hun ICBM beginnen afschieten want dat is het over en uit.

Punt is, als Rusland een navo-land aanvalt dan is het voor de navo totale mobilisatie en conventioneel een full frontal attack. Van daaruit kan dan weer inderdaad alles gebeuren maar Moldavië binnenvallen betekent niet dat er met kernbommen over en weer zal geschoten worden. (enfin, dat mag ik toch hopen)

Je gaat toch ook wel rap van 0 naar 100.

In de hypothese dat Rusland een NAVO-land aanvalt, waarom zou de navo dan in godsnaam meteen met kernbommen beginnen gooien? Ik zie het als schier onmogelijk dat de NAVO dat zal doen. Zelfs als Rusland een eerste kernbom gebruikt (tactical) dan nog hoop ik in godsnaam dat ze niet hun ICBM beginnen afschieten want dat is het over en uit.

Punt is, als Rusland een navo-land aanvalt dan is het voor de navo totale mobilisatie en conventioneel een full frontal attack. Van daaruit kan dan weer inderdaad alles gebeuren maar Moldavië binnenvallen betekent niet dat er met kernbommen over en weer zal geschoten worden. (enfin, dat mag ik toch hopen)
Moldavië zit niet in de NAVO, dus de NAVO is niets verplicht als Rusland daar binnenvalt.

Rudi Vranckx: "Dit akkoord doet me denken aan wat zich destijds in Syrië afspeelde"​

We moeten het akkoord rond de humanitaire corridors dat de onderhandelaars bereikt hebben, met een korreltje zout nemen", dat zegt oorlogsjournalist Rudi Vranckx, die vandaag in Oekraïne is toegekomen.
"Het doet me denken aan wat zich destijds in Syrië afspeelde", aldus Rudi Vranckx vanuit Lviv. "Assad heeft toen met Russische steun diezelfde tactiek gepast: Steden omsingelen, de vijand verwijten dat ze de inwoners gebruiken als levend schild - zoals Poetin in een televisietoespraak vanmiddag deed - en vervolgens die burgers evacuëren zodat de strijd onverminderd kan doorgaan."

Is Poetin psychologisch nog in orde? Ik begin daar meer en meer aan te twijfelen eerlijk gezegd..

Interessante docu, maf om te zien in deel 1 hoe snel die eigenlijk van nobody tot president is opgeklommen.
Nu deel 2 en 3 bingen.

Televisie heeft Putin tot president gemaakt, nu hoop ik dat televisie er ook voor zorgt dat hij verdwijnt.
Bedankt voor het delen.
Gisteren deel 1 bekeken, was wel de moeite.

Rudi Vranckx: "Dit akkoord doet me denken aan wat zich destijds in Syrië afspeelde"​

We moeten het akkoord rond de humanitaire corridors dat de onderhandelaars bereikt hebben, met een korreltje zout nemen", dat zegt oorlogsjournalist Rudi Vranckx, die vandaag in Oekraïne is toegekomen.
"Het doet me denken aan wat zich destijds in Syrië afspeelde", aldus Rudi Vranckx vanuit Lviv. "Assad heeft toen met Russische steun diezelfde tactiek gepast: Steden omsingelen, de vijand verwijten dat ze de inwoners gebruiken als levend schild - zoals Poetin in een televisietoespraak vanmiddag deed - en vervolgens die burgers evacuëren zodat de strijd onverminderd kan doorgaan."

Is Poetin psychologisch nog in orde? Ik begin daar meer en meer aan te twijfelen eerlijk gezegd..
Rudi zegt dus exact hetzelfde als wat ik zei een paar dagen geleden. De ‘experten’ op tv die spraken over weerstand/vertraging zullen hun discours ook veranderen binnen een paar weken. Wanneer de teller op 1 maand staat, zullen wij zien dat de kaart grotendeels Russisch kleurt, dat minstens 5 miljoen mensen gevlucht zijn, en dat wij er enkel naar zullen staren.

Het enige probleem dat ik met die Anon heb, is toch wel dat zij eigenlijk niet heel veel meer doen dan rommelen in de marge, een beetje dingen doen die in het nieuws komen en zichtbaar zijn, maar niet zo heel erg veel substantieels lijken te doen, maar wel altijd posten alsof zij alleen op het front staan en eigenhandig regeringen aan het omverwerpen zijn.
Waarbij ik dan tegelijk wel ineens moet toegeven dat het platleggen van de Russische propagandamachine in het begin natuurlijk wel belangrijk en substantieel is.
Correctie, we zien alleen wat er in het nieuws komt, is wat zij zelf bekend maken op sociale media.
Maar dat wilt daarom niet zeggen dat ze niet meer zaken doen, dingen waar wij geen weet van hebben, omdat het net niet aan de grote klok gehangen word.

Er zou een Roemeense MIG 21 verdwenen zijn van de radar, daarop is een Puma helicopter gaan zoeken en die is ook van de radar verdwenen. Deze is gevonden alle 5 inzittenden dood. Aan de kust van de zwarte zee.

link
Is er hier ondertussen al meer over bekend?
(Het kan zijn dat het hier al gepost werd en dat ik het niet gezien heb)

Zelensky zijn visie over Poetin zijn verdere plannen en hij wil meer hulp (no fly-zone die de NAVO niet kan geven omwille van de risico's.. lees inmenging in het conflict).

Grigor Livov is een vooraanstaand Bulgaars journalist die Rusland kent. Hij kent mensen in het Kremlin. Dit postte hij eerder vandaag. Neem het met een korrel zout, maar de man heeft wel zijn sporen verdiend. TLDR: Het Kremlin weet dat ze fucked zijn.

1. WAT IS ER AAN DE HAND IN HET KREMLIN?
*** Ruslands ruzie in de Veiligheidsraad: waarom we de oorlog verloren...
Het Kremlin heeft aangekondigd dat vanmiddag een spoedvergadering van de Russische Veiligheidsraad zal worden gehouden.
Maar volgens mijn bronnen begon de vergadering om 10 uur. Zoals ik gisteravond al meldde, heeft Poetin de bunker in de Oeral verlaten en is hij sinds gisteren in Moskou.
.
Wat werd besproken volgens de informatie die ik heb verzameld:
1. de oorlog met Oekraïne en het militaire perspectief;
2. De financiële en economische vooruitzichten van Rusland;
3. hoe vredesonderhandelingen te voeren en wat te vragen en wat niet op te geven.
4. sancties.
Er zijn vleugels ontstaan: 'Siberische beren', 'duiven'. "acrobaten" (balancerend tussen de een en de ander)
De Siberische beren zijn het leger en de GRU (Hoofd Inlichtingendienst), alsmede minister van Buitenlandse Zaken Lavrov.
Het ongeluk van de Siberische beren is de leugen dat de Russische soldaat en bevolking op Moskou zullen pissen als het de oorlog verliest. Iedereen weet al dat dit een illusie is.
Hun probleem is dat het leger hen alleen formeel zal gehoorzamen als zij een poging tot staatsgreep doen en niet daadwerkelijk een grote rol zal spelen.
Hun pech is dat de elite tankdivisie van Kantemirovsk en de luchtlandingsdivisie bij Moskou - die beide het Kremlin beveiligen tegen wanorde en staatsgreep) persoonlijk loyaal zijn aan Poetin en niet ondergeschikt aan de Generale Staf.
De "duiven" zijn ontzet over het vooruitzicht waarin zij, samen met de "beren" en de "acrobaten", Rusland hebben meegesleept. De "acrobaten" beweren dat niet alles verloren is - er kan iets behouden blijven.
Poetin zwijgt vooralsnog en neemt geen standpunt in.
De vergadering begon ermee dat hij zijn zenuwen uitte tegen alle aanwezigen en hen "volslagen onbekwamen noemde die in een andere tijd zouden zijn neergeschoten" (er zijn andere scheldwoorden en scheldwoorden gebruikt, maar dat kan ik niet bevestigen voor de geloofwaardigheid)
.
RESULTATEN:
De besluiten zijn nog niet geformaliseerd, maar sommige wel.
1. Over het punt "oorlog".
*** Verloren. Er is grote onenigheid geweest tussen de vleugels, aanvallen met geschreeuw en beledigingen
*** West-Oekraïne zal standhouden en niet worden ingenomen dankzij de massale hulp van de wereld, welke troepen er ook worden ingezet. Rusland heeft geen krachten om de situatie in de reeds bezette gebieden te beheersen, behalve met massale, wijdverspreide terreur, die de oorlog daar opnieuw zal doen ontbranden (mijn noot - hij is niet ontbrand, het verzet gaat door) en het Russische leger zal de confrontatie aangaan met de gehele bevolking, met inbegrip van de Russischtaligen.
*** akkoord met een onmiddellijk staakt-het-vuren vanavond en zonder voorwaarden, maar op de valreep van de onderhandelingen, waardoor het leger de tijd krijgt om het tij van de oorlog te keren (mijn noot - absurd);
*** akkoord met de onmiddellijke terugtrekking van de Russische troepen uit de sedert 24 februari bezette gebieden;
*** de status van de separatistische Donetsk en Luhansk - uit te stellen en te vertragen in de loop van de volgende fase - de vredesbesprekingen. Terugtrekking van de armada van Russische troepen uit deze gebieden, maar handhaving van de speciale strijdkrachten en enkele professionele militaire eenheden in de vorm van plaatselijke milities, Versterking en herbewapening van de zogenaamde milities met de modernste wapens.
2. Over het punt van "wanorde" binnen Rusland:
*** in geval van massale protesten om de regering omver te werpen - de staat van beleg;
*** Ik heb geen andere optie voor een leider dan Poetin. Zijn eventuele vervanging (b.v. ziekte) zou de hele elite wegvagen. Inclusief. "De "beren" zijn sterk voor.
*** Opzienbarende gegevens van de premier en de Nationale Bank over de situatie met de financiën en de economie. Het is praktisch uit de hand gelopen vanwege de sancties. Slechte prognose voor grote bankfaillissementen, hyperinflatie en faillissement van de buitenlandse schuld van Rusland (mijn nota: alle mondiale ratingbureaus hebben de rating sterk naar beneden bijgesteld)
*** Niet alleen westerse bedrijven bezuinigen op Russische olie- en grondstoffenaankopen, maar ook China (zie wat China deed en waarom het dat deed in spoedgesprekken met Biden en Poetin in mijn 2 uur durende nachtpost "ADDENDUM: WHO WANTS WHAT") Chinese banken stoppen zaken te doen met Russische banken, Peking weigert de helft van de Russische olie- en kolenleveranties

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Laatst bewerkt:
Zelenski probeert wanhopig om de Navo mee in het bad te trekken, wat begrijpelijk is. Alleen is dat dus net wat regeringsleiders niet willen omdat wat momenteel in de ogen van Rusland een regionaal conflict is dan volledig escaleert in een globale oorlog. De risico's van verdere inmenging mogen we gewoon niet onderschatten.

The faces of some of those killed in Ukraine as Russia's attack rages on

Bij video's van dat kanaal vind je nog wat meer exclusieve filmpjes.

Putin moet van de planeet geschopt worden.

Laatst bewerkt:
wiAbY76.jpg

Effe gecheckt of dit citaat klopt, en ik vond toch inderdaad andere bronnen. Kreeg er kippenvel van. Wa ne kèirel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal geen idee heb of dat een goede president was voor de oorlog, maar ik hoop echt dat hij het overleeft, want de wereld heeft meer Zelenskiy’s nodig.

Terug
Bovenaan