Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

We hebben hier alleen maar letters om op af te gaan, hè... Ik kan alleen reageren op basis van je posts. Dus ik vroeg me gewoon af waarom je dat expliciet erbij wou vermelden, dat de Navo-inmenging illegitiem zou zijn.

Ja tuurlijk - hoeft uiteraard niet illegitiem te zijn. Kan perfect gebeuren op basis van ranzigheden door de Russen, en ik wil niet impliciet bedoelen dat ieder ingrijpen de facto illegetiem zou zijn.

Maar hoe krijg je dan de publieke opinie en steun achter je?

Voor de publieke opinie lijkt het me beter als de Russen effectief een NATO land of asset schade aanrichten, en dat staat toch open voor manpulatie?

Ik denk misschien teveel als een Rus :unsure:

Opnieuw protesten in St Petersburg. Wat een moedige mensen wetende dat ze hierdoor alles kwijt kunnen spelen.
Valt me ook op dat het merendeel jonge vrouwen zijn.

A Russian negotiator said a ceasefire is on the agenda in talks between Ukraine and Russia, AFP reports.
Russia expects Ukrainian officials to arrive in Belarus for the next round of peace talks on Thursday morning, Russian news agencies cited Moscow’s negotiator Vladimir Medinsky as saying.
The Russian army is providing a security corridor for the Ukrainian delegation, Russian state news agency Tass cited Medinsky as saying.

Ik gebruik deze emoji niet vaak, maar: 🙏
Benieuwd aan welke voorwaarden dat is en of alle partijen zich daarin kunnen vinden. Beetje wrang wel, want op 't einde van de rit wint niemand.

Volgens BBC:

Russia's foreign minister Sergei Lavrov said earlier on Wednesday that Moscow remains committed to the "demilitarisation" of Ukraine and added there should be a list of specified weapons that can never be deployed on Ukrainian territory.

But he said that Vladimir Putin's regime recognised the Ukrainian people's right to chose their own leader and that Russia accepts Volodymyr Zelensky as the legitimate president.

Laatst bewerkt:
Volgens BBC:

Russia's foreign minister Sergei Lavrov said earlier on Wednesday that Moscow remains committed to the "demilitarisation" of Ukraine and added there should be a list of specified weapons that can never be deployed on Ukrainian territory.

But he said that Vladimir Putin's regime recognised the Ukrainian people's right to chose their own leader and that Russia accepts Volodymyr Zelensky as the legitimate president.

Zou Poetin beginnen beseffen dat hij nooit controle kan houden en gaat ie het nu draaien dat het alleen te doen is voor die lijst met wapens die Oekraïne nooit mag opstellen of gebruiken ? Dat zou wel een major turn zijn. Ik geloof er niet veel van want er is al zoveel op het spel gezet.

Lol Oekraïne demilitariseren, zodat wat, hij over 8 jaar nog eens kan proberen maar dan zonder weerstand? En dat terwijl Belarus net een decreet getekend heeft om nucleaire wapens toe te laten op zijn grondgebied.

Hilarisch. Eerst ging men de nazi's verwijderen en nu erkennen ze de democratisch verkozen regering.

Is dit een grap of zo?
Ik zie het Poetin nog beweren, en dan van kromme haas gebaren en het opt westen steken dat zij verantwoordelijk zijn omdat ze niet geloofden in zijn "vredesmissie". Alleen zo zal ie geen gezichtsverlies leiden en zorgen dat de Russische bevolking een afkeer blijft houden van het Westen. Dat zal zijn positie versterken binnen Rusland. Alleen benieuwd wat er met de sancties gaat gebeuren.

Laatst bewerkt:
Lol Oekraïne demilitariseren, zodat wat, hij over 8 jaar nog eens kan proberen maar dan zonder weerstand? En dat terwijl Belarus net een decreet getekend heeft om nucleaire wapens toe te laten op zijn grondgebied.
Dan zouden die kernwapens daar moeten weggehaald worden en moeten er garanties komen dat Rusland wegblijft uit Oekraïne. Indien Poetin zijn leger dan nog 1 keer voet zet in Oekraïne komt de NAVO tussenbeide.

Dan zouden die kernwapens daar moeten weggehaald worden en moeten er garanties komen dat Rusland wegblijft uit Oekraïne. Indien Poetin zijn leger dan nog 1 keer voet zet in Oekraïne komt de NAVO tussenbeide.
idd, want dan behoort Oekraïne al lang tot de Navo en EU. Kan er niet bij dat dit een scenario zou zijn. Dan zorg je er toch voor dat al je materiaal klaarstaat in Polen.

Ik zie het Poetin nog beweren, en dan van kromme haas gebaren en het opt westen steken dat zij verantwoordelijk zijn omdat ze niet geloofden in zijn "vredesmissie". Alleen zo zal ie geen gezichtsverlies leiden en zorgen dat de Russische bevolking een afkeer blijft houden van het Westen. Dat zal zijn positie versterken binnen Rusland. Alleen benieuwd wat er met de sancties gaat gebeuren.
Het ergste is dat als Poetin het gedaan krijgt dat Oekraïne wordt gedemilitariseerd, hij het nog zal verkocht krijgen in Rusland inderdaad. Ondertussen heeft zijn oorlogje wel duizenden mensen het leven gekost.

Ik heb de naieve hoop dat het nog via diplomatie tot een bestand kan komen en dat er akkoorden gesloten worden waar alle partijen zich enigszins in kunnen vinden. Een soort compromis dat nu al veel te veel gekost heeft, vooral in leed, maar wel een die terug voor ietwat veiligheid zorgt.

Ik hoop dat die sancties grotendeels teruggeschroefd kunnen worden als onderdeel van een staakt het vuren, want een bevolking economisch lam leggen op basis van wat hun leiders doen is uiteraard ook niet iets waar ook maar iemand beter van kan worden.

Van mij mag Poetin in Rusland verkopen wat hij wilt over een eventuele overeenkomst, als dat betekent dat voor de mensen in Oekraine en omstreken de nachtmerrie stopt...

idd, want dan behoort Oekraïne al lang tot de Navo en EU. Kan er niet bij dat dit een scenario zou zijn. Dan zorg je er toch voor dat al je materiaal klaarstaat in Polen.
Hij zal dan wel eisen dat Oekraïne zich niet bij de EU/Navo aansluit waarschijnlijk.
Feit is dat niemand beter wordt van deze oorlog, ofwel bombardeert hij Oekraïne plat met miljoenen doden, ofwel wordt het een satelietstaat van Rusland, ofwel leidt het tot de derde wereldoorlog. In het beste geval zou het nog positief kunnen uitdraaien als er in Rusland van binnenuit opstand komt en Poetin wordt afgezet, maar of we daarvoor WOIII moeten riskeren is nog de vraag. Poetin zal ook geen 20 jaar meer president blijven.

Ik vind het eigenlijk ridicuul dat we hier spreken over mogelijkheden die bij een staakt het vuren of een vredesakkoord er verdorie meer voordelen zouden zijn voor de russen dan voor de Oekraïners. Dat is toch de wereld op zijn kop.

Ik vind het eigenlijk ridicuul dat we hier spreken bij een staakt het vuren of een vredesakkoord er verdorie meer voordelen zouden zijn voor de russen dan voor de Oekraïners. Dat is toch de wereld op zijn kop.
Tja, Poetin zit toch in het voordeel of niet ? Hier willen ze kost wat kost een nucleaire oorlog vermijden, dan ga je toegevingen moeten doen lijkt me, of bluffen en het riskeren, maar wie is er zo zot ?

Tja, Poetin zit toch in het voordeel of niet ? Hier willen ze kost wat kost een nucleaire oorlog vermijden, dan ga je toegevingen moeten doen lijkt me, of bluffen en het riskeren, maar wie is er zo zot ?
Al had hij een gouden piemel, het is hij die de oorlog gestart heeft en dan zou hij nog wat toegevingen moeten krijgen? Echt een stimulans om het nooit meer te doen.

Roman Abramovich heeft besloten Chelsea te verkopen. Dat maakte de Russische eigenaar bekend in een persbericht dat vanavond gepubliceerd werd. Abramovich kwam onder druk te staan na de Russische invasie in Oekraïne en zijn vermeende nauwe banden met president Vladimir Poetin. Opvallend: Abramovich doneert de integrale opbrengst aan de oorlogsslachtoffers in Oekraïne.

Al had hij een gouden piemel, het is hij die de oorlog gestart heeft en dan zou hij nog wat toegevingen moeten krijgen? Echt een stimulans om het nooit meer te doen.
Heb jij een alternatief dan? Als er niemand Oekraïne wilt helpen...

Terug
Bovenaan