Général Zantas
Well-known member
tvrain, een van de laatste onafhankelijke media platformen in Rusland, is zonet op bevel van het Kremlin geblokkeerd.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een snelle zoektocht op Google:
Verboden volgens Genève, dacht ik?
Maakt niets meer uit zoveel is duidelijk.
The Conference adopted Article 35 by consensus. However, at the time that it was adopted certain countries expressed an opinion either to say that paragraphs 1 and 2 constitute a reaffirmation of customary law, 37 as codified in The Hague, or to indicate that they would have abstained if it had been put to a vote. 38 One country joined the consensus on the understanding that: "the basic rules contained in this article will apply to all categories of weapons, namely nuclear weapons, bacteriological, chemical or conventional weapons, or any other category of weapons
Trouwens (nog) niet expliciet een ban voor gebruik tegen militair personeel.Incendiary weapons are also subject to restrictions on their use on the basis of Protocol I Additional to the Conventions (prohibition of attacks against the civilian population and civilian objects). But in addition, a military objective situated inside a concentration of civilians should never be the object of attack by incendiary weapons delivered by aircraft (Article 2, paragraph 2). Other incendiary weapons can only be .used in such a situation if the military objective is clearly separated from the concentration of civilians, and if all precautions have been taken to prevent or minimize civilian losses and injury (Article 2, paragraph 3). Finally, the use of incendiary weapons is prohibited in forests and other types of vegetation, unless these constitute military objectives or conceal military objectives (Article 2, paragraph 4).
En dan nog eens uit artikel 56It is worth noting that none of the rules explicitly protects combatants from incendiary weapons such as flame-throwers or napalm. However, it is generally admitted that these weapons should not be used in such a way that they will cause unnecessary suffering,66 which means that in particular they should not be used against individuals without cover. Certain other weapons that may have an indiscriminate effect continue to be the object of controversy (although the Additional Protocol imposes mandatory rules in this respect in Article 51 Protection of the civilian population, paragraph 4 which admittedly refers to "attacks" and not to weapons). These include, for example, certain blast and fragmentation weapons, as well as small-calibre projectiles. A start has been made on examining the possibility of prohibiting or restricting their use
The Protocol does not mention fire as a "dangerous force", for it is difficult to see how it can be unleashed by works and installations. However, it should be recalled that the Convention of 10 October 1980 on the prohibition of certain conventional weapons prohibits the use of incendiary weapons against civilians and even against military objectives situated in an area where civilians are concentrated
Ik heb je post geliked voor al het opzoekwerk en moeite dat je erin hebt gestoken.Putin heeft in 2019 het aanvullend protocol bij de Verdragen van Genève met betrekking tot de bescherming van slachtoffers van oorlogsmisdaden ingetrokken.
Het zou potentieel kunnen vallen onder de artikels 35:
of één van de artikels 51-54:
- Article 35 bans weapons that "cause superfluous injury or unnecessary suffering," as well as means of warfare that "cause widespread, long-term, and severe damage to the natural environment."
- Articles 51 and 54 outlaw indiscriminate attacks on civilian populations, and destruction of food, water, and other materials needed for survival. Indiscriminate attacks include directly attacking civilian (non-military) targets, but also using technology such as biological weapons, nuclear weapons and land mines, whose scope of destruction cannot be limited. A total war that does not distinguish between civilian and military targets is considered a war crime.
Bij 35 is er later aan toegevoegd:
En dan heb je ook nog Protocol III die dit type wapens niet toe laat in burger zones. Weeral artikel 35.
Trouwens (nog) niet expliciet een ban voor gebruik tegen militair personeel.
En dan nog eens uit artikel 56
![]()
Search results for Military Legal Resources, pdf/Commentary_GC_Protocols.pdf, Available Online
Search results 1 - 1 of 1.www.loc.gov
Dus concreet: dit wapen mag slechts beperkt gebruikt worden tegen militairen, als deze geen onnodig leed veroorzaakt (punt ter discussie) en is compleet verboden om te gebruiken in civiele omgevingen zelfs tegen militaire doelen in deze omgeving.
Knal je een boel militairen met dit wapen af die je in een hinderlaag gelokt hebben in the middle of nowhere: ok. Laat je het los op Kyiv: nono. Ga direct door naar ICC, ga niet langs start, je ontvangt geen €200.
Je zou al gauw de legal/compliance officer van BG kunnen worden!Daar ben ik te louche voor. Laat me het houden bij: ik was zelf geïnteresseerd.Ik heb je post geliked voor al het opzoekwerk en moeite dat je erin hebt gestoken.Je zou al gauw de legal/compliance officer van BG kunnen worden!
Zou er dan toch iets aan zijn van de massale desertie? Daarhangt nochtans de kogel aan vast...
Komt dat revanchisme uit het niets volgens jou en is Poetin daarmee geboren of heeft dat wel degelijk wortels in een gefaalde poging om post-Sovjet Rusland een plaats te geven in de wereld? Voor de meeste Russen kwam de val van de Sovjet-Unie als een shock en als een trauma. Onder Jeltsin was Rusland haar grootmachtstatus en was het op weg om een derdewereldland te worden, zij het mét kernwapens en een resem atoomonderzeeërs die lagen weg te roesten. Ik denk dat wij het als Westerlingen héél moeilijk kunnen inbeelden wat de val van de Sovjet-Unie betekende voor Rusland en dat zelfde onbegrip zie je terug in de "100 jaar vernedering" voor China en wat Japan ervoer nadat het een grootmachtstatus verwierf in de aanloop naar de Eerste Wereldoorlog en in het interbellum werd gekleineerd door de Westerse grootmachten. En ik wil gerust geloven dat het onbegrip wederzijds is, maar dat maakt de uitkomst niet minder bitter voor de betrokkenen. Je kan die lijn van onbegrip ook doortrekken naar de anti-Westerse mentaliteit in het Midden-Oosten, waarvan ik nog vaak in mijn omgeving hoor dat Arabieren ons irrationeel haten maar die mentaliteit heeft wel degelijk een oorsprong.Criekemans heeft precies ook een slag gekregen van de Russische molen.
Hoezo is de Europese veiligheidsarchitectuur altijd al "tegen Rusland" geweest?! Ze zijn verdomme nog geprivilegieerde partner geweest, voor ze hun stoten begonnen uithalen. En bij mijn weten zijn er ook geen clausules die Rusland de toegang tot de NATO zouden ontzeggen. De toetreding van de andere ex-Sovjetlanden en ex-Warshau-pact-landen is toch het mooiste bewijs dat de NATO niet gericht is om "tegen" bepaalde landen te zijn, maar een inclusief beleid voeren?
Maar goed, als je natuurlijk de paranoïa en het revanchisme van een Poetin bezit (zoals nu ook weer overvloedig duidelijk wordt) dan krijg je natuurlijk een "wij tegen hen" verhaal en creëer je eigenhandig uw self-fullfilling prophecy. Nog liever dan samen met de VS groot te worden, ziet Rusland zichzelf vijandig tegenover de VS tenonder gaan.
Hetzelfde verhaal met de G7/G8 trouwens. Telkens worden de Russen mee aan tafel gevraagd. Telkens opnieuw krijgen we een dikke middelvinger terug. Uiteraard vliegen ze dan uit de G8, en dan kunnen ze weer Calimero spelen. Vermoeiend.
En nu weer die Westerse mea culpa van Criekemans zoals we die de voorbije 20 jaar al constant gezien hebben. Dictator Putin zit clusterbommen op onschuldige burgers te gooien. Wij reageren heel braaf met enkel economische sancties i.p.v. Moskou te nivelleren. En het duurt nog geen 4 dagen of zelfs dat vinden we alweer "te agressief" van onszelf. "Ocharme Rusland." en "We moeten ze toch een uitweg bieden" en bla bla bla. En welke uitweg hebben de onschuldige Oekraïners dan misschien? Ik dacht heel even dat onze naïviteit eruit was, maar het blijft toch hardnekkig zitten bij sommigen.
Straf wel, Turkije en Rusland zijn normaal buddy-buddy en nu gaan ze actief wapens leverenEr zouden nieuwe Bayraktar TB-2 drones geleverd en operationeel zijn.
Benieuwd of er eentje dat konvooi aan flarden gaat schieten.

Tsja, betere reclame voor hun drones is haast onmogelijk. Cynisch maar zo is het denk ik.Straf wel, Turkije en Rusland zijn normaal buddy-buddy en nu gaan ze actief wapens leveren![]()
Ze hadden er 12 en nog 24 in backorder. And then the war happened...Straf wel, Turkije en Rusland zijn normaal buddy-buddy en nu gaan ze actief wapens leveren![]()
Het ziet er heel somber uit.US revises assessment and believes that Kyiv will likely be encircled within a week and fall in the next 4-6 weeks, with a longer war in Ukraine lasting 10-30 years.