Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Alleen al de eisen die hij stelt. Eerst was het enkel Oost-Oekraïne onafhankelijk. Dan moest volledig Oekraïne neutraal worden. Dan moesten alle ex-Sovjetlanden plots neutraal worden. Met "neutraal" te lezen als "niet langer onder de Amerikaanse nucleaire veiligheidsparaplu zodat ze gemakkelijke prooien worden voor de volgende militaire escapades van Poetin om zijn Sovjet-Unie te herstellen". Enzovoort.
Deze namiddag nog een extra eis door Lavrov: nucleaire wapens weg uit volledig Europa en geen Nato-bases meer in vroegere Sovjetstaten...

Mss heeft die vooraan een panne^^

Mss als afschrikmiddel, de spieren laten zien, zo van zou je je niet beter overgeven.

Ik kan me ook niet voorstellen, dat die bij een "go" de opdracht krijgen allemaal in 1 keer op te rukken.
Ofwel in tijdsintervallen. Maar als er voor u overal al wrakken en gewonden liggen, moet je die telkens zien te omzeilen. Dat geeft op een moment ook een opstropping.

Ofwel verspreidt de colonne zich in alle richingen via zijwegen als die er zijn, rijdt een deel naar de westkant, een deel naar de oostkant, een deel naar het zuiden.
Om dan effectief tegelijk langs alle kanten aan te vallen.
Lijkt me het meest waarschijnlijke.

Of gewoon even wachten tot de aangekondigde bombardementen voorbij zijn :unsure:

Die colonne doet mij denken aan de colonne van de Duitse troepen , aan het begin van WO2.
Toen hebben ze die niet aangevallen, omdat ze het bestaan ervan in twijfel trokken bij het Franse opperbevel.
De luchtfoto's en verslagen van de piloten wuifde men weg.

Nu gaan burgers zich opwerpen als obstakel, dit kan in hun voordeel zijn als dit nog meer in de vrije pers aan bod komt.
Natuurlijk zullen er misschien nog meer burger doden zijn, maar het is toch een ferm straffe toer.

President Zelenski die nu kant -en klare taal spreekt, geen verdere onderhandelingen tenzij de bombardementen stoppen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Met het verwijderen van de kernwapens zullen ze akkoord gaan, uit de NAVO stappen niet. Daarvoor moet je bij VB en PvdA zijn.
Sinds wanneer zijn wij een ex sovjetland :p. En zelfs dan vragen ze eigenlijk niet dat men eruit stapt. Enkel dat er geen navo basis is.

Geen probleem toch. Als Rusland zij rommel ook buiten gooit.

Ik weet niet. Als Rusland die gewoon versluist naar China dan schieten we er niet zoveel mee op :p.

Die mag nog blij zijn dat hij nog leeft zekers.

Op dat kanaal staan precies nog wel enkele meer exclusieve filmpjes.

Laatst bewerkt:
Sinds wanneer zijn wij een ex sovjetland :p. En zelfs dan vragen ze eigenlijk niet dat men eruit stapt. Enkel dat er geen navo basis is.
Tja, je probeert hier een beetje goedkoop deze oorlog en dreiging te recupereren op kap van de groenen, dan lijkt het me toch belangrijker om te focussen op de échte vrienden van Poetin. Zoals een De Winter die zelfs vorige week nog een exit uit de NAVO suggereerde (en ons wou herinneren aan onze echte vijand, de moslims), een Van Roy die de schuld van de inval bij Europa legde en zo de propaganda van Rusland in ons eigen parlement brengt, een Van Grieken die mopte dat Poetin de Walen ook mocht komen inlijven of zoals de pippo's van PvdA die zelfs nu geen resolutie tegen Rusland willen steunen.

Het is blijkbaar een verdeling van Oekraïne zelf, de 4 Oekraiense regio's volgens verantwoordelijkheid van hun centrale commandoposten.
Zoals er een kaart zou getoond worden van Belgie met vlaanderen/wallonie/duitstalig of zo.

En Moldavië/Transnistrië, iemand die nog twijfelt dat die er ook bij komen...?
Transnistrië heeft al Russische troepen gestationeerd hé. Moest Rusland Oekraïne gans veroveren en "Russificeren", kan het goed zijn dat dat stukje Moldavië eveneens wordt ingelijfd.

Interessante docu, maf om te zien in deel 1 hoe snel die eigenlijk van nobody tot president is opgeklommen.
Nu deel 2 en 3 bingen.

Televisie heeft Putin tot president gemaakt, nu hoop ik dat televisie er ook voor zorgt dat hij verdwijnt.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar iedereen weet waar dat lang konvooi van RU zich bevindt. Waarom schiet Oekraïene daar dan niet en masse raketten, bommen, drones, etc. op af?

Vandaag een analyse in de Standaard over de impact van deze inval op de Franse presidentsverkiezingen; omdat de belangrijkste opponenten van Macron serieus hun gat hebben verbrand aan deze situatie.

• Le Pen vond de annexatie van het Krim door Rusland geoorloofd "want het Krim was nooit van Oekraïne". Le Pen heeft in het verleden ook flink wat geld van het Kremlin ontvangen om haar verkiezingscampagnes te financieren, 9 miljoen EURO
  • Volgens Eric Zemmour is Putin ‘een patriot’ die het recht heeft ‘de Russische belangen te verdedigen, en die nooit zou overgaan tot een invasie. Volgens Zemmour - 2014 - "bestaat Ukraïne niet"
  • Jean-Luc Mélenchon zag Rusland als partner. Toen Russische troepen begonnen samen te troepen aan de Oekraïense grens, had hij daar begrip voor: ‘Wie zou niet hetzelfde doen met zo’n buurland, dat verbonden is met een mogendheid die hen voortdurend bedreigt?’ Ondertussen ontkent hij dat hij ooit pro-Kremlin was
In een land met een vrije pers, zoals Frankrijk, kom je daar niet mee weg. Indien dat conflict nog loopt tegen de verkiezingen, gaat hen dat echt wel stemmen kosten. Wie stemt er voor een president die op voorhand heeft duidelijk gemaakt dat hij/zij bereid is om zich als een halve vazal te gedragen van de mogendheid waarmee je in conflict bent.
Macron heeft ook duidelijk moeite gedaan om dit conflict te vermijden, weinig spierballengerol, wel alles op alles gezet om dit conflict te vermijden. Ik denk niet dat zijn concurrenten hem in deze veel kunnen verwijten.
En ja; Le Pen en Zemmour kunnen aangeven dat de energieprijzen de pan uit swingen door die oorlog. Maar zeggen dat je als Westen deze invasie zo maar moet laten begaan om de energieprijs te drukken, dat krijg je volgens mij niet verkocht.

Vandaag een analyse in de Standaard over de impact van deze inval op de Franse presidentsverkiezingen; omdat de belangrijkste opponenten van Macron serieus hun gat hebben verbrand aan deze situatie.

• Le Pen vond de annexatie van het Krim door Rusland geoorloofd "want het Krim was nooit van Oekraïne". Le Pen heeft in het verleden ook flink wat geld van het Kremlin ontvangen om haar verkiezingscampagnes te financieren, 9 miljoen EURO
  • Volgens Eric Zemmour is Putin ‘een patriot’ die het recht heeft ‘de Russische belangen te verdedigen, en die nooit zou overgaan tot een invasie. Volgens Zemmour - 2014 - "bestaat Ukraïne niet"
  • Jean-Luc Mélenchon zag Rusland als partner. Toen Russische troepen begonnen samen te troepen aan de Oekraïense grens, had hij daar begrip voor: ‘Wie zou niet hetzelfde doen met zo’n buurland, dat verbonden is met een mogendheid die hen voortdurend bedreigt?’ Ondertussen ontkent hij dat hij ooit pro-Kremlin was
In een land met een vrije pers, zoals Frankrijk, kom je daar niet mee weg. Indien dat conflict nog loopt tegen de verkiezingen, gaat hen dat echt wel stemmen kosten. Wie stemt er voor een president die op voorhand heeft duidelijk gemaakt dat hij/zij bereid is om zich als een halve vazal te gedragen van de mogendheid waarmee je in conflict bent.
Macron heeft ook duidelijk moeite gedaan om dit conflict te vermijden, weinig spierballengerol, wel alles op alles gezet om dit conflict te vermijden. Ik denk niet dat zijn concurrenten hem in deze veel kunnen verwijten.
En ja; Le Pen en Zemmour kunnen aangeven dat de energieprijzen de pan uit swingen door die oorlog. Maar zeggen dat je als Westen deze invasie zo maar moet laten begaan om de energieprijs te drukken, dat krijg je volgens mij niet verkocht.
Over heel Europa zijn er dergelijke verhalen: Rusland die invloed koopt bij extreme politieke partijen (vooral rechtse) om spanningen te veroorzaken binnen de EU. Stond een interessant artikel van op Apache, maar ik vind het niet meer terug.

Ik betrap mezelf er ook soms op, om met een vorm van logica naar Rusland te proberen kijken. Maar het eindigt altijd met: Poetin geeft zelfs geen fuck meer om enige vorm van logica. Hij doet gewoon wat hij wil.
Dit dus heel hard. Veel mensen hier proberen te analyseren wat Putin van plan is en waarom hij doet wat hij doet. Maar het enige wat je eigenlijk kan besluiten is dat er geen logica achter zit of enkel één van absurde makelij.

Als je dan vandaag de Russische minister van BuZa voor de VN hoort beweren dat Oekraïne mogelijk nog beschikt over kernwapens uit de Sovjetperiode en dat ze moeten reageren op dat reële gevaar, dan begin ik stilaan schrik te krijgen dat Putin op zoek is naar "argumenten" om toch nucleaire wapens in te zetten.

Le Pen toch ook een hele hoop pamfletjes laten vernietigen waar ze flink op stond te poseren met Putin :laugh:

GettyImages-657228186.jpg

Le Pen en Zemmour geraken momenteel zelfs niet aan genoeg handtekeningen om überhaupt mee te mogen doen aan de eerste ronde. Dan lijken de banden met Poetin me van minder belang voor hen :]

Terug
Bovenaan