Muñoz
Well-known member
Ik weet niet wat ik daar van moet vinden eerlijk gezegd. Ik snap dat propaganda en leugens gevaarlijk zijn maar ik word ook een beetje ongemakkelijk van hoe big tech daar de facto rechter en jury van is.
Op eigen houtje hadden zij dit wrs nooit gedaan. Het is omdat het Westen collectief sancties neemt dat die bedrijven dat ook doen.
En eerlijk gezegd, dit gaat niet meer over het bannen van wat idioot antivax of extreemrechtse praat door individuen, dit gaat over een Rusland dat totaal is weggezakt tot een door en door slechte staat. Dan heb je als social media bedrijf de plicht om dit mee te helpen bestrijden.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Wit-Rusland kan (en "mag") gerust op eigen houtje ook operaties starten in Oekraïne, onafhankelijk van wat Rusland daar zelf doet. Iedereen weet natuurlijk dat die onder 1 hoedje spelen, maar je kunt het legaal gesproken wel volledig uit elkaar houden.
Lukashenko durft het wrs niet om actief deel te nemen, uit angst om meegezogen te worden. Zijn land stelt nu al amper iets voor, een clash met het Westen overleeft het niet.
Mooie illustratie dat Russen veel terreinwinst maken zonder te veroveren. Ze hebben praktisch geen enkele stad veroverd.
Ze houden zich ook aan het wegennet als ik goed bekijk op Googlemaps. Van zodra ze ergens tegenstand krijgen schuift het niet op.
En omdat het zo traag gaat geven ze de Oekraïners meer dan voldoende tijd om terug te trekken indien nodig.
De mensen die nog altijd over een blitzkrieg spreken moeten kletsen krijgen.
Dit is gewoon oldskool-oorlogsvoering. Er zijn quasi geen omsingelingen.