JorisBlack
Well-known member
Mja, het westen heeft maar een paar benoemingswaardige legers. Dan denk ik aan de VS, Duitsland, UK, Turkije, Frankrijk en Italië. Maar welke van die landen hebben in werkelijkheid een deftig en relevant leger? Je hebt een leger nodig die groot is, actief is, getraind is, modern is, en veel ervaring heeft. Dan blijft er eigenlijk niet veel keuze over hé. De VS spreekt voor zich, daar hoef ik niets bij te tekenen. Daarnaast is er ook Turkije: groot leger, militaire dienstplicht nog steeds geldig, vrij modern en heel actief in verschillende militaire conflicten. De overige landen zijn modern maar het probleem zit in het tekort aan ervaring, getrainde bevolking, wil om te strijden, … de Europese mindset dus. En Putin beseft dat allemaal.
Ik hoorde vandaag van mijn Duitse collega dat hun leger ook niet meer veel voorstelt

Net als in België zeer weinig budget (en verhalen als "vorig jaar waren alle 8 Duitse onderzeeërs gelijktijdig een paar maanden niet inzetbaar, wegens onderhoud, gebrek aan wisselstukken etc.").