Helemaal eens met je post.Wel akkoord dat we meer kunnen doen qua sancties en al van dat. Ik bedoel absoluut niet dat we Rusland zomaar moeten laten doen.
En over je laatste punt: daar ben ik het ook mee eens maar het is en blijft verdomd moeilijk. Met welke sancties raak je hen het meest?
Als je leest dat dit lang voorbereid is en zit Putin, volgens sommige bronnen, op bergen goud en vreemde valuta. Dan wordt hem raken met sancties een pak moeilijker. Verder lees je ook over de frictie tussen de KBG tak en oligarchen; dat het voornamelijk die eersten zijn die de oorlog pushen. Maatregelen tegen die oligarchen gaan ook niet werken aangezien ze toch aan de kant geschoven lijken.
Daarboven op zijn onze economiën zo verstrengeld.
Uiteraard geen kennis hier maar mij lijkt het best om te kijken hoe die oorlog loopt en wat Putin kan en wil afdwingen.
Trek een rooie lijn: geen EU of Navo land aanvallen (niet dat ik denk dat hij daar plannen voor heeft) en zorg voor genoeg afschrikking.
Ik vind het waanzinnig erg voor die mensen maar da's nu eenmaal de harde realiteit. En eerlijkheid gebied me te zeggen: eigenlijk scheelt die niet zoveel van wat er met Georgië gebeurd is en ik vrees dat de uitkomst niet veel gaat verschillen.
Laatst bewerkt: