Het gaat over Luc De Vos, voormalig majoor van het Belgisch leger en hoogleraar aan de militaire school. Niet over Carl Devos die jij voor ogen hebt.
Ah lol! Ja, je kan het me niet kwalijk nemen dat ik van die tweede vos uitging

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het gaat over Luc De Vos, voormalig majoor van het Belgisch leger en hoogleraar aan de militaire school. Niet over Carl Devos die jij voor ogen hebt.

Hebben we dan nog altijd niet begrepen dat analyses als die van Devos waardeloos zijn. Putin valt niet (meer) te voorspellen. En dan zeker niet door een professor pol en soc uit Gent.
Reken maar van yes.Benieuwd of (een deel van) de bevolking daar de wapens durft op te nemen tegen de Russen en het deze laatste erg moeilijk gaat maken met bijvoorbeeld straatgevechten.
Op CNN was er een retired LT Gen die ook hoog in NAVO was.
Z'n analyse was dat Rusland te verspreid aan het aanvallen is om efficient te zijn. Ook kunnen ze met de 200.000 troepen nooit een land zoals Oekraïne bezetten. Volgens hem gaan ze het moeilijk hebben om de steden onder controle te krijgen en houden.
Misschien toch een klein beetje kwalijk nemen dat je dacht dat Carl De Vos hierover zo'n uitspraken zou doenAh lol! Ja, je kan het me niet kwalijk nemen dat ik van die tweede vos uitging![]()
.Ik denk dat er weinig weerstand zal zijn. De mensen zijn niet meer zo gebrainwashed en patriotisch zoals vroeger om zich dood te vechten op straat tegen het Russisch leger.Benieuwd of (een deel van) de bevolking daar de wapens durft op te nemen tegen de Russen en het deze laatste erg moeilijk gaat maken met bijvoorbeeld straatgevechten.
Iemand moet eens praten met de Syriërs.Op een manier die wij in het Westen voor ogen hebben met bijvoorbeeld respect voor mensenrechten.
Echt waar jongens. De Amerikanen hebben zich slecht gedragen in Irak en Afghanistan. Maar Rusland zit gewoon op een ander niveau hoor. Als een inval in stallinistische stijl nog kan in 2022, dan kan repressie op z'n Beria's met de FSB ook nog.

Inderdaad. Als de publieke opinie écht zo is dat ze de oorlog niet willen. Oekraine de "bevrijding" niet wil... En dat voor een president die zijn tegenstanders moet vergiftigen om aan de macht te blijven. Dan ziet het er naar uit dat we misschien eerder de val van Putin op middellange termijn aan het zien zijn.Zeer bemoedigende beelden uit Moskou. De poster van de tweet is een journalist voor WSJ in Moskou, dus lijkt me betrouwbaar.
Poetin's huidige retoriek kan niet losgekoppeld worden van de toenadering van Oekraïne tot de NAVO.Interessant, maar de enige kanttekening daarbij is de vraag of Poetin een "neutraal" Oekraïne dan wel met rust zou hebben gelaten?
Gezien zijn huidige retoriek heb ik daar ernstige twijfels bij.
Groot gelijk, een perspectief dat vaak ontbreekt; De Russen zijn via de Wagner group zo ook in Mali veel efficiënter aan het werk gegaan dan Westerse mogendheden omdat ze zich geen knijt aantrekken van mensenrechten. Misschien ligt dat voor het Russisch leger moeilijker bij Oekraïners dan bij Afrikaanse rebellen.Op een manier die wij in het Westen voor ogen hebben met bijvoorbeeld respect voor mensenrechten.
Echt waar jongens. De Amerikanen hebben zich slecht gedragen in Irak en Afghanistan. Maar Rusland zit gewoon op een ander niveau hoor. Als een inval in stallinistische stijl nog kan in 2022, dan kan repressie op z'n Beria's met de FSB ook nog.
Dat zou ik nu ook niet zeggen, na één dag valt dat toch niet te zeggen, maar ik heb niet het idee dat de grondtroepen erg veel terrein winst boeken. Misschien enkel in het zuiden wat, aan de Krim maar daar zijn ook weinig dorpen. En de luchtaanvallen natuurlijk ook, maar De Vos heeft al uitgelegd dat dat fase 1 is. Ik denk dat het wat onduidelijk is, maar Rusland lijkt sentiment in Oekraine en misschien zelfs ook aan het thuisfront toch wat onderschat te hebben.Ik denk dat het allemaal snel gedaan gaat zijn. Rusland rolt erover alsof het niks is.
Ukrainian army reportedly retook Hostomel airport (liveuamap)Dat zou ik nu ook niet zeggen, na één dag valt dat toch niet te zeggen, maar ik heb niet het idee dat de grondtroepen erg veel terrein winst boeken. Misschien enkel in het zuiden wat, aan de Krim maar daar zijn ook weinig dorpen. En de luchtaanvallen natuurlijk ook, maar De Vos heeft al uitgelegd dat dat fase 1 is. Ik denk dat het wat onduidelijk is, maar Rusland lijkt sentiment in Oekraine en misschien zelfs ook aan het thuisfront toch wat onderschat te hebben.
Hoeveel gas exporteren wij? En de USA?De VS plant economische sancties: het profileert zich op de export markt
De EU plant economische sancties: het stond erbij en keek ernaar
Kom seg.
Op een manier die wij in het Westen voor ogen hebben met bijvoorbeeld respect voor mensenrechten.
Op een manier die wij in het Westen voor ogen hebben met bijvoorbeeld respect voor mensenrechten.

Als de Oekraïnse claims kloppen en dus al 6 vliegtuigen + 3 helicopters hebben neergehaald op dag 1, dan loopt het inderdaad niet zo vlot voor de Russen.ik vind net van niet
De overmacht dat ze hebben zeker in de lucht zou ik verwachten dat ze al verder zouden zijn.
Ze staan nog redelijk dicht bij de grens en het is een groot land dat ze moeten veroveren.
Ik denk dat er weinig weerstand zal zijn. De mensen zijn niet meer zo gebrainwashed en patriotisch zoals vroeger om zich dood te vechten op straat tegen het Russisch leger.
Zeg nu zelf, ken jij ook maar iemand die de wapens zou opnemen in een straatgevecht in BE tegen een leger zoals dat van Rusland?
Ik kan geen enkele zot vinden die dat ook maar zou zien zitten.