Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het zou me niet verbazen dat Poetin nog steeds salty is over hoe een handjevol Finnen tijdens de "Winter War" de vloer hebben aangeveegd met een groot Sovietleger.en Finland wilt plots toch tot de Navo toetreden dan zal dat het volgende land zijn dat hij wil inpalmen
Ik zou als Westen, als NAVO, ... van de gelegenheid gebruik maken om de "tegenaanval" in te zetten.
Economische sancties werken niet genoeg. De enige taal die Poetin begrijpt is de militaire taal. Wel, plaats dan de omstreden afweerraketten in Polen. Hij beschuldigt er ons nu sowieso al van. Wat gaat hij doen? Ons nog een keer van hetzelfde beschuldigen?
Wie kortzichtig is zou dit als roekeloos omschrijven. Maar volgens mij is het op dit moment het beste wat we kunnen doen om Rusland te stoppen en juist bloedvergieten te vermijden: de tanden tonen op militair vlak, maar uiteraard zonder een schot te lossen. Massaal troepen aan de grenzen stationeren, afweerraketten uitrollen, ... Alles waar Poetin ons nu al van beschuldigd, nu gewoon effectief doén. Dit is het moment om onze nieuwe posities in te nemen vanuit een logische opbouw zonder dat iemand het kan beschouwen als provoceren.
Never waste a good crisis. Klinkt cynisch, maar het is nu of nooit.
Zou hij anders niet de volgende zijn? Misschien niet met een invasie, maar desnoods met een andere vorm van machtsoverdracht.
Lukashenko heeft net een fatale beslissing gemaakt voor de toekomst van Wit-Rusland.
Een groot deel van de Belgische bevolking komt nog altijd iedere maand toe met hun loon.Enige optie is miljardenwinsten afromen. Rijke families gaan pluimen...
Toch ongelooflijk dat Oekraïne zelfs niet de algehele mobilisatie eerder heeft afgekondigd... Kop in het zand steken of Rusland niet provoceren? Andere reden kan ik niet bedenken.De Oekraïense regering roept alle burgers op om hun land te verdedigen. "We worden aangevallen vanuit het noorden, het oosten en het zuiden," zo verklaarde president Volodymyr Zelensky in een televisietoespraak.
"We zullen iedereen die bereid is Oekraïne te verdedigen, een wapen in handen geven", aldus Zelensky. "Iedereen die een militaire opleiding en ervaring heeft, wordt opgeroepen zich te melden bij het ministerie van Defensie en deel te nemen aan de grootschalige mobilisatie."
De Oekraïense politie liet weten dat ze wapens zouden uitdelen aan veteranen.
"Rusland heeft Oekraïne donderdagochtend verraderlijk en gemeen aangevallen, net zoals het fascistische Duitsland in de Tweede Wereldoorlog heeft gedaan. Rusland staat aan de kant van het kwaad,"
Bron? Ik dacht dat ze al meer opgeschoven zijn? Er is volgens mij nog geen duidelijk beeld tot hoever ze opgerukt zijn. Hier en daar krijg je wat snippets binnen of tweets, maar dat zijn maar flarden.Al 5 vliegtuigen en een helicopter kwijt voor maar 3km op te schuiven.
Ik had meer verwacht van zo'n overmacht
Ik denk dat je onderschat hoe graag hij daar gezien is. Een ex collega van me was een russische en daar moest je niks verkeerd tegen zeggen over Putin of je wist rap hoe laat het was.Daar staat ge dan wel natuurlijk met uw intern protest.
Ik weet niet of de gemiddelde Rus zomaar op straat durft te komen op dit moment tegen Putin uit vrees voor wat er gebeurt als ge daar opgepakt wordt.
Kan NATO uitgebreid worden naar Azie? Zuid-Korea, Japan en Zuidoost-Azie?Maak dat mee, 100% eens. Waarom ons nog inhouden?
Finland & nog een resem andere landen ook gewoon bij de NAVO inlijven. Als Rusland een nieuwe Koude Oorlog wilt die zij nu de facto reeds begonnen zijn, dan moeten ze er maar mee leren leven dat het ijzeren gordijn nu dichter bij hun ligt dan vroeger.
Bron? Ik dacht dat ze al meer opgeschoven zijn? Er is volgens mij nog geen duidelijk beeld tot hoever ze opgerukt zijn. Hier en daar krijg je wat snippets binnen of tweets, maar dat zijn maar flarden.
Volgens heel veel rapporten is de steun echter wel redelijk tot zeer laag, zeker voor dit conflict. Als het klopt wat verschillende verslaggevers zeggen, wat Willy Claes ook al zei, dat dit een veruiterlijking is van een intern conflict tussen de ex-KGB-kopmannen en de oligarchen (internationaal gericht, vrije handel) is, zouden verregaande economische sancties mogelijk wel een hele impact kunnen hebben.Ik denk dat je onderschat hoe graag hij daar gezien is. Een ex collega van me was een russische en daar moest je niks verkeerd tegen zeggen over Putin of je wist rap hoe laat het was.