Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Zelensky krijgt vraag om aanvallen op Russische oliesector af te bouwen voor stabiliteit op wereldmarkt

Zijn reactie: "Ik wil nogmaals benadrukken dat als Rusland bereid is de Oekraïense energiesector niet aan te vallen, wij in reactie daarop hun energiesector ook niet zullen aanvallen", aldus de Oekraïense president.

Zelensky krijgt vraag om aanvallen op Russische oliesector af te bouwen voor stabiliteit op wereldmarkt

Zijn reactie: "Ik wil nogmaals benadrukken dat als Rusland bereid is de Oekraïense energiesector niet aan te vallen, wij in reactie daarop hun energiesector ook niet zullen aanvallen", aldus de Oekraïense president.

Om respect te krijgen moet hij nu olie bombarderen dat het geen naam heeft, en hij zou ook nog eens een tweet kunnen de wereld insturen naar Orban met de boodschap die lening goed te keuren tegen morgen. Zoniet zal zijn pijpleiding voor 100% vernietigd worden.

Dan staat die op plaats 1 bij Trump

Zelensky heeft 100% gelijk. Rusland doet juist hetzelfde met Oekraïne. Ik vraag mij dan af welke “bondgenoten” dit vragen. Hongarije is ook maar enkel op papier een bondgenoot.

Ik begrijp Trump en z'n administratie niet. Hij is in oorlog met Iran, een bondgenoot van Rusland en een land dat toenadering zoekt met China en Noord-Korea. De traditionele vijanden van de VS. Hoe kan hij niet inzien dat Oekraïne helpen in zijn eigen voordeel is? Onbegrijpelijk!

Ik begrijp Trump en z'n administratie niet. Hij is in oorlog met Iran, een bondgenoot van Rusland en een land dat toenadering zoekt met China en Noord-Korea. De traditionele vijanden van de VS. Hoe kan hij niet inzien dat Oekraïne helpen in zijn eigen voordeel is? Onbegrijpelijk!
Omdat Oekraïne de oorlog is van Biden !!!!

Alles waarin Biden A stelde, daar zal Trump B stellen.

Eigenlijk als je dat allemaal bekijkt dat je min of meer mag zeggen dat WO3 onderhuids al bezig is. West tegen oost. Bepaalde blokken zoals de EU moeten zich daarover nog effectief uitspreken, maar in feite zitten we er al tot onze nek in. China die kijken de kat uit de boom, maar zullen wel eens in Taiwan binnen staan ook.

In principe is het een oorlog van Obama. De oorlog is al in 2014 begonnen.

Maar zijn problemen met Iran nu, zouden voor hem toch een reden zijn om wel in te grijpen.
Rusland valt Oekraïne aan.

"De oorlog van Obama".
"De oorlog van Biden".

what-huh.gif

Hier is maar 1 verantwoordelijke voor, dat is Vladje.

Omdat hij schrik heeft van Rusland en niet weet hoe hij daarmee moet omgaan.

Omdat Rusland de grootste onbekende is in het geval van een oorlog.
In een oorlog met China moet men in principe enkel rekening houden met het verdedigen van de west kant van de VS.
Langst het oosten zit je met Europa en Rusland.
Moest China Rusland kunnen gebruiken als aanvalshoek zit de VS, zonder de steun van de EU, in de shit.
De tactiek was/is dus om Rusland los te weken van China.

Amai, wat een stuk laffe kloot durft dat vragen aan Zelensky?
"Ja maat, wil je aub je land rustig laten plat bombarderen en stoppen met terugvechten? Want het kost nu toch 3€ extra om te gaan tanken voor ons, je snapt dat dat niet kan."

Amai, wat een stuk laffe kloot durft dat vragen aan Zelensky?
"Ja maat, wil je aub je land rustig laten plat bombarderen en stoppen met terugvechten? Want het kost nu toch 3€ extra om te gaan tanken voor ons, je snapt dat dat niet kan."
Hongarije, Slovakije, Duitsland, Oostenrijk? Er zijn wel wat kandidaten denk ik.

Orban zou ferm onder druk staan om zijn minister Péter Szijjártó te ontslaan.
Hij zou een mol zijn van Rusland.

Hongarije beschuldigde eerder Oekraïne van het verspreiden van "fake" news maar ondertussen zouden er ook effectief opnames zijn gevonden
Onderzoeksmedia komen met geluidsopname Szijjártó en Lavrov

Hij kan het fake news blijven noemen en de journalist die het gelekt heeft vervolgen, maar geloven zijn kiezers dit nog? Dus hij staat nu nog meer onder druk.

Niet toevallig dat dit nu uitkomt natuurlijk en waarschijnlijk zullen er komende weken wel nog pittige dingen vrijgegeven worden. Benieuwd wat Orban hier tegenover kan stellen (buiten het hertekenen van kiesdistricten, het onmogelijk maken voor expats om te stemmen en de oppositie zo goed als bannen van enkele nationale televisiekanalen).

Niet toevallig dat dit nu uitkomt natuurlijk en waarschijnlijk zullen er komende weken wel nog pittige dingen vrijgegeven worden. Benieuwd wat Orban hier tegenover kan stellen (buiten het hertekenen van kiesdistricten, het onmogelijk maken voor expats om te stemmen en de oppositie zo goed als bannen van enkele nationale televisiekanalen).
Natuurlijk is dit geen toeval hé ;) Dat is tegen Orban zeggen: Je kan ver gaan in uw verkiezingsstrijd maar pas op om niet TE ver te gaan, want er is ook vuile was van u dat we buiten kunnen hangen als het echt moet.

Iets van stinkende beerputten ..

In De Morgen ook een artikel:

Volgens The Insider belden Lavrov en Szijjártó “verschillende keren” tussen 2023 en 2025. Daarbij werd “gevoelige informatie” uit de interne keuken van Hongarije en de EU gedeeld. Szijjártó kwam onderdanig over, “op het slaafse af”, aldus de publicatie, die de gesprekken kon beluisteren of transcripties las.

Gewoonweg zielig is dat.

Wat is er eigenlijk gebeurd met die tape waarmee gedreigd werd om Peter Magyar in een slecht daglicht te stellen. Is dat verhaal een stille dood gestorven?

Laatst bewerkt:
Wat is er eigenlijk gebeurd met die tape waarmee gedreigd wet om Peter Magyar in een slecht daglicht te stellen. Is dat verhaal een stille dood gestorven?
Magyar was ze voor. Hij heeft toen zelf publiekelijk verklaard, dat hij daar effectief naakt lag met zijn ex en ze seks gehad hebben met als quote: Wat is er mis met seks tussen twee volwassen mensen met wederzijdse toestemming? Dat ze het maar (open en bloot) publiceren, ik heb niks verkeerd gedaan.

En toen is het inderdaad een stille dood gestorven.

Allemaal goed en wel voor de verkiezingen maar deze implicaties gaan toch wel wat verder dan een beschadigingsoperatie. Oligarchen van de lijst halen, 128 entiteiten laten schrappen, gevoelige EU/nato informatie doorspelen... the list goes on.
In tijden van oorlog (wat is het nu?) noemen ze zo iemand een spion, en in deze casus nog wat meer door het politieke gewicht, zijn de gevolgen wel wat meer dan een ontslag.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan