Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ik vind het ook impressionant dat Oekraïne zo'n drone zelfs kan besteden aan een vrachtwagen die niet direct bij gevechten betrokken is.
Ofwel moesten ze de drone 'opgebruiken' ofwel hebben ze er zoveel dat ze die op een minder belangrijk doelwit konden besteden.

Ik vind het ook impressionant dat Oekraïne zo'n drone zelfs kan besteden aan een vrachtwagen die niet direct bij gevechten betrokken is.
Ofwel moesten ze de drone 'opgebruiken' ofwel hebben ze er zoveel dat ze die op een minder belangrijk doelwit konden besteden.

Ze hebben er zoveel dat ze kunnen exporteren. Dus dan kunnen ze er ook wel kwijt op minder belangrijke doelwitten.
Alhoewel dat logistiek verstoren ook wel belangrijk is... Enerzijds door de tekorten die je creëert aan aangevoerde goederen (munitie, andere zaken...) en anderzijds aan de economische en menselijke kost om ze opnieuw te verkrijgen...

Ze hebben er zoveel dat ze kunnen exporteren. Dus dan kunnen ze er ook wel kwijt op minder belangrijke doelwitten.
Alhoewel dat logistiek verstoren ook wel belangrijk is... Enerzijds door de tekorten die je creëert aan aangevoerde goederen (munitie, andere zaken...) en anderzijds aan de economische en menselijke kost om ze opnieuw te verkrijgen...
En ook gewoon de dreiging en (indirecte) invloed op vijandelijke acties. Elk potentieel doelwit is ook een keuze die de tegenstander moet naar force deployment. Al gewoon om te tonen dat elk gebied kwetsbaar is en binnen bereik ligt. Allemaal "kleine" acties die de handelingen van uw tegenstander beinvloeden. Welke doelen/regio's geeft die prioriteit in verdediging, hoe dun spreidt hij zijn troepen,het effect op moreel van zones die "opgegeven" worden,...
Onderschat het belang niet van zulke pressure om het initiatief te houden, zoveel mogelijk de keuzes/opties zelf te houden en uw tegenstander te dwingen tot reageren ipv ageren.

Poetin: "Ik zie geen reden om Zelensky te ontmoeten"​

De Russische president Vladimir Poetin heeft vrijdag gezegd dat hij "geen reden" ziet om de Oekraïense president Volodymyr Zelensky te ontmoeten. Zelensky publiceerde een open brief waarin hij Poetin met een snedige toon uitnodigt om samen te zitten om de oorlog te beëindigen, of dat Oekraïne anders zal verdergaan met aanvallen.

Die brief komt er in de nasleep van de grootschalige Oekraïense aanvallen op Sint-Petersburg woensdag, waar momenteel het driedaagse St. Petersburg Internationaal Economisch Forum aan de gang is. Poetin zegt dat die vernederende aanvallen op zijn energie-infrastructuur wel economische schade hebben aangericht, maar dat ze geen echte bedreiging voor de Russische economie vormen.

Poetin zei dat de brief van Zelensky op sommige punten onbeleefd was en niet overkwam als een oprecht aanbod om te praten. "Was het een manier om de voorwaarden te scheppen voor een persoonlijke ontmoeting, of juist om een persoonlijke ontmoeting te vermijden? Ik denk het tweede", zei hij tijdens het Economisch Forum.

Wat hadden we anders verwacht. 'De Poetin' wil helemaal niet praten.

Hij komt soms onbeleefd over :laugh:. Dat kun je toch zelf niet bedenken. Ongelooflijk.

Terug
Bovenaan