zwarten
Well-known member
Zou een lng tanker zijn.
Stevige ontploffing die bijna een zonsopgang evenaart...

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zou een lng tanker zijn.

De VS levert nu al niets meer aan Oekraïne.![]()
Allemaal heel 'flou' helaas, net zoals terreinverlies vaak niet echt terreinverlies is maar eerder gewoon een uitbreiding van de grijze zone, is dat in omgekeerde richting ook het geval. Neemt niet weg dat er totaal geen Russisch momentum meer is.Heeft er iemand een visueel overzicht over de recente terreinwinsten van OekraÏne? Laatste dat ik hoorde was dat men 500 Km² had heroverd, maar recent zag ik berichten dat men precies nog op bepaalde plaatsen was doorgestoten. Zou mooi zijn om een kaart te zien met het verschil van het begin van hun lokaal tegenoffensief tot nu.

Je moet het eigenlijk maar durven vragen. Schaamteloosheid kent écht geen grenzen meer.Oekraïne to the rescue...
![]()
Verenigde Staten vragen hulp aan Oekraïne in oorlog tegen Iran
De VS hebben Oekraïne om hulp gevraagd in de oorlog met Iran. Ze zijn geïnteresseerd in de expertise van Oekraïne met het dodelijkste, maar tegelijk goedkoopste wapen van het Iraanse leger. Dat heeft de Oekraïense president Volodymyr Zelensky gezegd op sociale media.www.hln.be
Leek mij wel de juiste reactie van Oekraïne om te zorgen dat ze materiaal krijgen maar ook kunnen verwijzen naar het feit in verdere discussies met Trump voor de oorlog met Rusland dat zij dankbaarheid tonen en hebben getoond voor de hulp die Amerika gaf.
Iets waar Zelensky verkeerdelijk in het verleden beschuldigd werd dat men dat niet deed.
Hopelijk doet Trump een mooi pak aan en krijgt hij niet te horen "You don't have the cards."
![]()
Zelensky kan hem zeggen: "you are gambling with world war 3"Hopelijk doet Trump een mooi pak aan en krijgt hij niet te horen "You don't have the cards."
![]()
Er is momenteel gewoon een vuil en stoer spelletje bezig tussen die twee.Heeft Zelensky nu gedreigd om een NAVO land aan te vallen?
Wat toch weer maar eens aantoont dat regels, contracten en akkoorden allemaal niks betekenen en dat het allemaal aankomt op de geest van de wet en hoe graag je iemand zijn gezicht ziet. Allez toch voor de grote jongens, het gepeupel moet de regels volgen.
Misschien wel in context plaatsen? Direct daaronder staat het volgende:Heeft Zelensky nu gedreigd om een NAVO land aan te vallen?
Wat toch weer maar eens aantoont dat regels, contracten en akkoorden allemaal niks betekenen en dat het allemaal aankomt op de geest van de wet en hoe graag je iemand zijn gezicht ziet. Allez toch voor de grote jongens, het gepeupel moet de regels volgen.
Ik zie het eerder als de wortel en de stok:De Oekraïense president Volodymyr Zelensky meldde tijdens een persconferentie in Kiev dat de Droezjba-oliepijpleiding binnen een anderhalve maand weer in gebruik zou kunnen zijn, schrijft Reuters. De defecte pijpleiding leidde eerder tot wrevel bij de Hongaarse regering. Die koppelde een snel herstel aan de eventuele goedkeuring van een nieuwe Europese lening.
Tuurlijk, het laatste stuk van mijn post is dan ook de clue.Misschien wel in context plaatsen? Direct daaronder staat het volgende:
Ik zie het eerder als de wortel en de stok:
Hongarije wil de lening niet goedkeuring onder het mom dat de olie niet stroomt.
Ok, zegt Zelensky, wij zullen zorgen dat de olie terug stroomt, maar dan moet die lening wel goedgekeurd worden. Gedaan met die spelletjes, Orban!
Anders gaan we echt doen, wat jij al een tijd zegt (dat Oekraïne Hongarije wil aanvallen)
Dat gezegd zijnde: de pijplijn zou binnen anderhalve maand weer in orde moeten zijn. 2e helft april dus.
En och, wat gebeurt er op 12 april in Hongarije? Verkiezingen, waar Orban zeker niet de favoriet is.
Die timing is ook niet toevallig hoor.
Ironie ten top toch? Poetin eist in feite dat Finland geen kernwapens mag bezitten, want een land met kernwapens is risicovoller om ooit een keertje binnen te vallen.Hun, Rusland, objectieven zijn zo goed gelukt dat er potentieel in de toekomst kernwapens opgeslagen kunnen liggen ter verdediging in Finland.
![]()
“Finland bedreigt ons”: Kremlin verontwaardigd over mogelijke opslag van kernwapens op Fins grondgebied
Finland overweegt een historische breuk met een wet die al bijna veertig jaar kernwapens op zijn grondgebied verbiedt. De regering wil de beperkingen uit 1987 versoepelen om, in lijn met het NAVO-afschrikkingsbeleid, de mogelijke aanwezigheid van kernwapens toe te laten. Moskou reageert scherp...www.hln.be
Terwijl dat vroeger daar per wet verboden was.