Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Graag dergelijke claims met verifieerbare bron(nen)
Nog niet op de krantensites gezien, dus mogelijk is het gewoon rumoer, maar kennelijk zou de VS zich klaarmaken om voor 50 miljard aan wapens te leveren betaald door de NAVO.

Nucleaire subs positioneren vanwege uitspraken door Medvedev.

Putin ga gelukkig zijn. De oud president zou beter uit de buurt van ramen blijven, denk ik.

Nucleaire subs positioneren vanwege uitspraken door Medvedev.

Putin ga gelukkig zijn. De oud president zou beter uit de buurt van ramen blijven, denk ik.
Wat had Medvedev verwacht? ;)

Natuurlijk speelt ie blufpoker en dat weet Trump ook wel. Maar het is ook een signaal van EGO Trump he. Val je ons echt rechtstreeks aan? Dan ben jij mister Medvedev de eerste die sterft. (letterlijk op te nemen)

Eigenlijk lijken die twee hard op elkaar. Misschien moeten ze samen ne koffie drinken.

Laatst bewerkt:
Nucleaire subs ipv de epstein-list :(
Hij gaat weer even hard hé!
  • nucleaire subs
  • de "coup" van Obama
  • "rigged" jobnumbers en onmiddellijk ontslag van de directrice van het "Bureau of Labor Statistics"
  • Witte Huis dat beweert dat de nobel prijs voor vrede héél dringend aan Trump moet worden toegewezen, had eigenlijk al lang geleden moeten gebeurd zijn (well past time).
Karoline Leavitt then said, "The President has now ended conflicts between Thailand and Cambodia, Israel and Iran, Rwanda and the Democratic Republic of the Congo, India and Pakistan, Serbia and Kosovo, and Egypt and Ethiopia. This means President Trump has brokered, on average, about one peace deal or ceasefire per month during his six months in office. It is well past time that President Trump was awarded the Nobel Peace Prize."

Het Duitse staatsspoorbedrijf meldt een derde sabotage binnen korte tijd.
De linkse groepering Angry Birds Kommando eiste de eerste brand op en verklaarde te willen ingrijpen tegen een „systeem van vernietiging” van het milieu. Duitse spoorwegen zijn vaker doelwit geweest van aanvallen. Een deel daarvan is opgeëist door radicale groepen.

Wie weet hebben de Russen een hand in die groepering.

Wie weet hebben de Russen een hand in die groepering
Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat zo'n groepen, al dan niet bewust, worden gesteund door Rusland. Deel van de hybride oorlogsvoering.

Denk maar aan de 'activisten' die banden van SUV's lieten leeglopen voor de Duitse verkiezingen om de groene partij te ondermijnen. Werden ook gesteund door Rusland.

Het Duitse staatsspoorbedrijf meldt een derde sabotage binnen korte tijd.
De linkse groepering Angry Birds Kommando eiste de eerste brand op en verklaarde te willen ingrijpen tegen een „systeem van vernietiging” van het milieu. Duitse spoorwegen zijn vaker doelwit geweest van aanvallen. Een deel daarvan is opgeëist door radicale groepen.

Wie weet hebben de Russen een hand in die groepering.
Vernietiging van het milieu?xD
Hoe kan openbaar vervoer zo aanzien worden? Dan gaan we terug met de wagen 😆

Ben benieuwd wat Trump hiervan gaat zeggen:

Portugal heeft ook al een tijd twijfels.
India heeft enkele dagen geleden behoren om geen F-35 aan te schaffen:
Zwitserland ziet het vliegtuig ook al niet meer zitten:

Misschien dat het militair industrieel complex gaat besluiten dat het tijd is dat Trump moet gaan?

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd wat Trump hiervan gaat zeggen:

Portugal heeft ook al een tijd twijfels.
India heeft enkele dagen geleden behoren om geen F-35 aan te schaffen:
Zwitserland ziet het vliegtuig ook al niet meer zitten:

Misschien dat het militair industrieel complex gaat besluiten dat het tijd is dat Trump moet gaan?
Spanje het EU land waar hem zoveel problemen mee had omdat ze ingingen tegen de 5% bij de NAVO en waar hij dreigde met extra tariffs, maar die beschermd zitten onder de EU.
Zwitserland met 39% aan tariffs
India met extra tariffs omwille van gebruik Russisch gas en olie.

Is daar een verband te zien? Is dat een reactie omwille van de annulering? Spanje vermoed ik nog niet, dat is toch al even geleden. Maar voor Zwitserland en India zou het wel kunnen dat Trump toch weer even het laatste woord moest hebben.

Details uitgelekt van Amerikaans voorstel voor Poetin

HLN blijft een rioolkrant maar bovenstaande is wel een plausibel scenario.

* Poetin beseft dat hij de oorlog niet zo heel lang meer kan volhouden (Ruw geschat nog +-2 jaar maar aan welke prijs?)
* Rusland doet wel stoer maar Trump heeft een groot 'ego' dus het lijkt me plausibel dat hij het meent en hij effectief van plan is Rusland verder dood te knijpen als ze hem 'geen enkele kruimel' gunnen én zijn geduld is echt wel op.
* In ruil krijgt Poetin al het veroverde gebied in zijn bezit. :frown: Hij weet ook wel, zonder steun van de VS zal de hele Donbas veroveren erg moeilijk worden en dat is niet meer realistisch op korte termijn.

--> Resultaat?

Trump blij (de nobelprijs van de vrede staat al klaar :unsure: ). Poetin heeft zijne uitweg gevonden en hij kan dit verkopen aan zijn bevolking als overwinning. En voor Oekraïne is het geen goed scenario maar ik vrees dat als Trump en Poetin daar met ne smile staan dat Zelensky gewoon zal mogen 'knikken' anders is hij de grote boeman. En de EU? Tevens knikken en slikken. Zoals altijd eigenlijk.

Als bovenstaande waar is gaan we naar een soort van tijdelijk bevroren conflict. Meh ... maar wie ben ik?

Details uitgelekt van Amerikaans voorstel voor Poetin

HLN blijft een rioolkrant maar bovenstaande is wel een plausibel scenario.

* Poetin beseft dat hij de oorlog niet zo heel lang meer kan volhouden (Ruw geschat nog +-2 jaar maar aan welke prijs?)
* Rusland doet wel stoer maar Trump heeft een groot 'ego' dus het lijkt me plausibel dat hij het meent en hij effectief van plan is Rusland verder dood te knijpen als ze hem 'geen enkele kruimel' gunnen én zijn geduld is echt wel op.
* In ruil krijgt Poetin al het veroverde gebied in zijn bezit. :frown: Hij weet ook wel, zonder steun van de VS zal de hele Donbas veroveren erg moeilijk worden en dat is niet meer realistisch op korte termijn.

* Trump blij (de nobelprijs van de vrede staat al klaar). Poetin heeft zijne uitweg gevonden en hij kan dit verkopen aan zijn bevolking als overwinning. En voor Oekraïne is het geen goed scenario maar ik vrees dat als Trump en Poetin daar met ne smile staan dat Zelensky gewoon zal mogen 'knikken' anders is hij de grote boeman. En de EU? Tevens knikken en slikken. Zoals altijd eigenlijk.

Als bovenstaande waar is gaan we naar een soort van tijdelijk bevroren conflict.
Bevroren conflict waarbij alleen Rusland te winnen heeft:
- Ze krijgen het veroverde deel van Oekraïne.
- Stoppen van alle sancties tegen Rusland.
EN
- De EU staat blijkbaar te popelen om terug handel (energie) te drijven met Rusland.

Lachen of wenen?
Kies maar.

EN
- De EU staat blijkbaar te popelen om terug handel (energie) te drijven met Rusland.

Lachen of wenen?
Kies maar.
We moeten toch energie kopen bij Trump?
Hopelijk blijven de EU sancties van kracht!

De belofte van NAVO lidmaatschap voor Oekraïne lijkt me een oprecht valse belofte.

Mja, verwachten jullie dan dat Zelensky ineens massale Amerikaanse ruggesteun krijgt en de Russen halsoverkop naar Moedertje Rusland worden teruggeduwd?

EN

Lachen of wenen?
Kies maar.

Meest waanzinnige van al is dat dat statement blijkbaar komt van Sikorski, een notoir Rusland-hater en iemand die vanuit eigen zak militair materiaal heeft aangekocht en persoonlijk is gaan leveren in Oekraine. Daar kan ik echt niet bij met mijn hoofd.

Mja, verwachten jullie dan dat Zelensky ineens massale Amerikaanse ruggesteun krijgt en de Russen halsoverkop naar Moedertje Rusland worden teruggeduwd?
Dat vraag ik me ook af, veel mensen negeren de feiten: Oekraïne heeft de oorlog keihard verloren of is daarmee bezig, Europa heeft nooit voluit steun gegeven noch 100% politiek weerwerk geboden. Voeg daar een te grote afhankelijkheid van de VS aan toe en dan lijkt me het scenario niet eens onrealistisch te zijn.

Hoe erg het ook mag zijn, het is de realiteit van het resultaat van een oorlog.

Dat vraag ik me ook af, veel mensen negeren de feiten: Oekraïne heeft de oorlog keihard verloren of is daarmee bezig, Europa heeft nooit voluit steun gegeven noch 100% politiek weerwerk geboden. Voeg daar een te grote afhankelijkheid van de VS aan toe en dan lijkt me het scenario niet eens onrealistisch te zijn.

Hoe erg het ook mag zijn, het is de realiteit van het resultaat van een oorlog.
Ik zou niet stellen dat Oekraïne de oorlog verloren heeft. Het is niet dat Rusland een grote zwier maakt met deze oorlog en op weg is naar een zege. Als Trump Poetin een weg aanbiedt uit deze oorlog die hij kan verkopen als een overwinning, zal hij dat wel doen want Poetin zal ook wel beseffen dat Trump hem serieus kan kloten.

De facto zie ik dit uitmonden in een bevroren conflict. Oekraïne zal er alles aan doen om de oostflank te verstevigen zodat Rusland de oorlog niet opnieuw kan aanvatten en terrein kan veroveren. Rusland graaft zich ook in en russificeert de geannexeerde gebieden.

Terug
Bovenaan