Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Niet te misverstaan bericht van het departement van Marco Rubio op de insta socials van US embassy te Kyiv:

Degoutant tbh.
"...respect our laws and values."

Jammer dat ze dat alleen maar als eenrichtingsverkeer beschouwen. De laatste maanden was er weinig respect van hun voor anderen hun wetten en waarden. Excuseer, zelfs voor hun eigen wetten en waarden. We moeten correct zijn, nietwaar?

Laat dat een les zijn voor Europa!

Als je dus systemen koopt bij de US (Patriots), loop je het risico dat de US onderdelen (de raketten) niet wil verkopen.
Ok al is het een defensief systeem om je burgers te beschermen.

Dat moet nu toch wel de slechtste zakenman ooit zijn??? Je zou nog gaan beginnen geloven dat het een Russische asset is.

En ondertussen zeggen dat we als Europa met moeten uitgeven aan militair materieel.
Als we het bij Europese partners willen kopen is het niet goed, maar als er dan een land aan komt kloppen om voor 50 miljard defensief materiaal te kopen, zegt hij njet.
Wat wil je nu?

Je zou wel denken dat Trump een mol is die er op uit is om zo veel mogelijk kapot te maken in de VS en hun bondgenoten op stang te jagen.
Tja wat kan het anders zijn? Complete, ongeziene incompetentie? Kan ik op zich nog geloven maar waarom is het dan steeds to pro-russisch?
Oekraïne afschilderen als de slechterikken, vredesdeals proberen sluiten zonder Oekraïne (!) aan tafel noch Europa (dat nochtans meer steun bied dan de VS), de verkoop van militair materieel aan Oekraïne blokkeren (inderdaad verkoop, dus zelfs als Oekraïne ervoor wil betalen), tarieven invoeren voor gans de wereld inclusief Oekraïne maar het enige land dat buiten schot blijft is Rusland, Trump administratie die blijkbaar niet tevreden is dat Europa Oekraïne blijft steunen, ...

Dit lijstje hierboven is maar wat ik me momenteel herinner. Er zullen nog een hoop zaken zijn.

Het is toch duidelijk dat hier een absurde pro-russische bias zit in Trump's regering?
De enige reden dat het witte huis bij wijze van spreken de sikkel&hamer vlag nog niet uithangt is omdat hij het nog niet verkocht krijgt aan zijn bevolking. Zelfs een Trump kan die decennia aan haat en wantrouwen tegenover alles Russisch niet zomaar omkeren. Al is hij wel goed op weg.

Of dat dat nu betekent dat Trump in Amerika gepland is als Russische spion? Nee dat denk ik niet. Dat hij zijn ziel verkocht heeft aan Putin, dat denk ik wel.

Vs dreigt ermee onderhandelingen te stoppen als er de komende dagen geen deal is.

Tot zover de in-24u-vrede president.

Of dat dat nu betekent dat Trump in Amerika gepland is als Russische spion? Nee dat denk ik niet. Dat hij zijn ziel verkocht heeft aan Putin, dat denk ik wel.
Volgens mij hoef je echt niet verder te zoeken dan dat Trump simpelweg een vredesdeal op z'n conto wil schrijven. Doet Zelensky moeilijk over veiligheidsgaranties, dan gaat hij Zelensky afblaffen, doet Poetin moeilijk over invloedssferen, dan gaat hij op Poetins kap zitten. Maar in het algemeen is de allermakkelijkste manier om vandaag vrede te krijgen een quasi-capitulatie van Oekraine, en da's de enige reden dat Trump pro-Poetin lijkt. Moest het overgewicht in de andere richting hellen, zou hij veel meer kritiek op Poetin uiten. Gaat Europa ervoor zorgen dat hij oekraine niet tot capitulatie kan dwingen, dan wordt hij kwaad op Europa. Hij zoekt altijd gewoon de allermakkelijkste oplossing op.

Het is een belachelijk spelletje van iemand die totaal niet geïnteresseerd in robuuste vrede op lange termijn, maar gewoon op de foto wil staan met een fake glimlach naast twee functionarissen van beide landen, want dan kan hij weer aan z'n achterban verkopen dat hij de 'dealmaker' is. Zoals zijn boechtdiplomatie in Noord-Korea die tot niets leidde.

Als blijkt dat het allemaal teveel moeite kost, dan raakt hij z'n interesse kwijt.

Laatst bewerkt:
Vs dreigt ermee onderhandelingen te stoppen als er de komende dagen geen deal is.

Tot zover de in-24u-vrede president.
Onderhandelingen stoppen en Rusland gewoon verder hun zin laten doen. Handjes af heb ik het gevoel.
Wat een bende criminelen daar in het Witte Huis tegenwoordig.

Onderhandelingen stoppen en Rusland gewoon verder hun zin laten doen. Handjes af heb ik het gevoel.
Wat een bende criminelen daar in het Witte Huis tegenwoordig.

Pech voor Poetin want die was wel een uitweg aan het zoeken om het conflict te stoppen, zeker nu met de lage olieprijzen.

Trump was zijn enige uitweg.

Pech voor Poetin want die was wel een uitweg aan het zoeken om het conflict te stoppen, zeker nu met de lage olieprijzen.

Trump was zijn enige uitweg.
Juist! Poetin zou graag de oorlog, in zijn voordeel, asap willen stoppen want de Russische economie is serieus aan het kraken.
Hopen dat de olieprijzen blijven zakken.

Met het voorstel door de regering trump om de Krim te erkennen als Russisch grondgebied is hij naar mijn mening weer bezig met de zwarte Piet door te schuiven naar Zelensky voor heg mislukken van de vredesonderhandelingen....

Dat Putin geen enkele dag het staat het vuren heeft gerespecteerd en Zekensky akkoord ging, daar is hij precies blind voor...

Interessant artikel rond conflict of interest van envoy Steve Witkoff en zijn Russische ties

Dat Witkoff Russische roots heeft is gewoon publieke info. Absurd eigenlijk, dat zo iemand dan in dit ganse diplomatiek vehicle zit.

Ik hoop dat Zelensky sterk genoeg is om de boot af te houden rond een minerals deal want het lijkt er op dat de US helemaal niet als een diplomatieke partner optreedt maar eerder met Rusland onder 1 hoedje speelt om Ukraine gewoon uit te kleden voor de REMs.

Een andere interessant artikel (voor de tin foil hat aficionados onder ons :unsure:) die misschien bijkomend licht doet schijnen over de Trump-Rusland link las ik hier, van een zekere Lev Parnas. Lev Parnas ? Dat is een ex-Soviet geïmmigreerde Amerikaanse business man, die in 2021 veroordeeld werd voor frauduleuze campagne contributies van Trump in 2016 onder meer.

Het artikel beschrijft ties van Trump met Russische establishment, in hoeverre dat dit allemaal valabel is is moeilijk verifieerbaar. Maar dat er zich achter de schermen vanalles afspeelt tussen US en Rusland, ten voordele van Rusland (en uiteindelijk hun interests) en ten nadele van Ukraine, lijkt toch zeer aannemelijk.

Constant liggen America First toeteren, maar terwijl weigeren om wapens aan Ukraine te verkopen?

Laatst bewerkt:
Interessant artikel rond conflict of interest van envoy Steve Witkoff en zijn Russische ties

Dat Witkoff Russische roots heeft is gewoon publieke info. Absurd eigenlijk, dat zo iemand dan in dit ganse diplomatiek vehicle zit.

Ik hoop dat Zelensky sterk genoeg is om de boot af te houden rond een minerals deal want het lijkt er op dat de US helemaal niet als een diplomatieke partner optreedt maar eerder met Rusland onder 1 hoedje speelt om Ukraine gewoon uit te kleden voor de REMs.

Een andere interessant artikel (voor de tin foil hat aficionados onder ons :unsure:) die misschien bijkomend licht doet schijnen over de Trump-Rusland link las ik hier, van een zekere Lev Parnas. Lev Parnas ? Dat is een ex-Soviet geïmmigreerde Amerikaanse business man, die in 2021 veroordeeld werd voor frauduleuze campagne contributies van Trump in 2016 onder meer.

Het artikel beschrijft ties van Trump met Russische establishment, in hoeverre dat dit allemaal valabel is is moeilijk verifieerbaar. Maar dat er zich achter de schermen vanalles afspeelt tussen US en Rusland, ten voordele van Rusland (en uiteindelijk hun interests) en ten nadele van Ukraine, lijkt toch zeer aannemelijk.

Constant liggen America First toeteren, maar terwijl weigeren om wapens aan Ukraine te verkopen?
Hierbij een interessante thread van de ties tussen Trump en Rusland, zie vooral de eerste paar comments. Duidelijker kan het niet.

Russen blijven het moeilijk vinden om hun munitie veilig op te slaan...

Brandt nog altijd goed kennelijk:

Terug
Bovenaan