Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Misschien eens de zaken juist voorstellen en gewoon Quoten: Trump en zijn kornuiten. Niet de VS stokken in de wielen steken. Imo kunnen we hun leiders daar gerust wat persoonlijk paken gezien ze allen bakken geld hebben door bedrijven die hier opereren dus kunnen we ook stoppen met hun producten af te nemen.
4 more years, tenzij ze worden afgezet zitten we wel 4 jaar ermee opgescheept eh

Want volgens het laatste dat ik ervan heb gezien zit Trump nog altijd in the oval office

Ik snap niet van waar dit komt. Geloof je zelf echt dat als bvb Biden had laten weten de steun van de VS te stoppen en daarbij een hoop allies te naaien dat Poetin geen interesse had gehad in een babbeltje? Van waar komt het idee toch dat Trump zijn aanpak op een of andere manier beter werkt? Zeker tov Poetin die waarschijnlijk zelf ook een paar extra stoelen nodig heeft voor zijn ego..
Omdat op die manier Poetin zelf de oorlog kan stoppen zonder gezichtverlies te lijden in eigen land, is heel belangrijk, want is zoals je aangeeft ook iemand met een groot ego. Het is dan geen echte "militaire" overwinning, maar krijgt toch gelijk van de Amerikanen, is een overwinning op zich die hij op het thuisfront kan uitspelen en als winnaar uit de bus kan komen.

Misschien was Zelensky beter niet naar Washington gegaan zonder een betere deal?
Dat is toch vooraf ingestudeerd geweest door Trump en zijn entourage.

Baltics zijn de volgende (of toch zeker Litouwen, voor de anschluss van Kaliningrad). Trump zei ook dat hij geen garanties wilde geven voor de Baltics.
Ieder grensland die geen deel uitmaakt van EU of Nato loopt inderdaad altijd een risico. En als er geen rijkdom tevinden is des te meer, want dan zal niemand tussenkomen.

En dan. Moeten we die maar laten begaan ofzo?
Nee, maar de Amerikaan die niet voor Trump heeft gestemd kan zich ook wel eens beledigd voelen als we en masse de rug keren naar Amerika. Daarmee Trump is een ongeleid projectiel, dat toevallig de baas is van het machtigste land, nu niet echt de beste combo...

Ik heb ook geen pasklare oplossing hoor, maar het is niet als de leiding van een land niet zou deugen, dat je iedereen over dezelfde kam moet scheren, Trump is zoals al gezegd een diplomatieke ramp, maar wel aan het hoofd van de US

Nee, maar de Amerikaans die niet voor Trump heeft gestemd kan zich ook wel eens beledigd voelen als we en masse de rug keren naar Amerika. Daarmee Trump is een ongeleid projectiel, dat toevallig de baas is van het machtigste land, nu niet echt de beste combo...
En wat begrijp je niet aan de bedrijven van Trump, Musk en andere kornuiten te raken? Alle ja, ge moet het ook wel willen lezen natuurlijk.

Nee, maar de Amerikaans die niet voor Trump heeft gestemd kan zich ook wel eens beledigd voelen als we en masse de rug keren naar Amerika. Daarmee Trump is een ongeleid projectiel, dat toevallig de baas is van het machtigste land, nu niet echt de beste combo...
Ik denk dat de Amerikaan die niet voor Trump heeft gestemd eerder een "told you so" mentaliteit zal hebben.

En dan gaan ze bij spoor wat langer staken. Het zal de komende jaren niet meer zo belangrijk zijn om naar je eigen navel te staren. Veel Belgen beseffen nog niet wat er wereldwijd aan het veranderen is.

Hoed af voor Zelensky om het tijdens die persconferentie niet af te bollen of Trump en Vance te beledigen voor de ogen van de wereldpers.
Ze probeerden hem in het nauw te drijven, precies een kruisverhoor, maar dan om verkeerde dingen uit Zelensky te laten komen zodat heel de wereld zich tegen Zelensky zou keren. Dus nogmaals, hoed af voor Zelensky om in deze onwerkelijke situatie diplomatisch te blijven.
Je kon even goed Putin in de stoel van Trump gezet hebben, de retoriek ging krak hetzelfde geweest zijn.

Vance die daar een paar keer vraagt "Did you thank us? Did you?". Op een moment dacht ik dat Vance z'n broek ging losknopen en "Thank me now so everyone can see it." ging zeggen.

Met die man aan het roer in de VS komen er gegarandeerd vodden. We gaan ook een pak slaag krijgen, dat staat nu al vast. Misschien economisch, misschien via grootschalige sabotage (via Rusland), misschien erger. Ik zie dit niet goed aflopen wanneer Trump aan de macht blijft.

Het is nu wachten op een krachtig signaal van Europa, dat MOET nu gewoon komen of we gaan nog harder in de klappen moeten delen.
En het is wachten op de Amerikaanse bevolking en politiek, of ze dit toelaten of niet. Waar trekken zij de grens? Is er zelfs een grens?

Wat we net gezien hebben kan wel eens een donkere bladzijde in de wereldgeschiedenis zijn die net werd omgeslagen.
Zo voelt het voor mij alvast aan.

Hoed af voor Zelensky om het tijdens die persconferentie niet af te bollen of Trump en Vance te beledigen voor de ogen van de wereldpers.
Ze probeerden hem in het nauw te drijven, precies een kruisverhoor, maar dan om verkeerde dingen uit Zelensky te laten komen zodat heel de wereld zich tegen Zelensky zou keren. Dus nogmaals, hoed af voor Zelensky om in deze onwerkelijke situatie diplomatisch te blijven.
Je kon even goed Putin in de stoel van Trump gezet hebben, de retoriek ging krak hetzelfde geweest zijn.

Vance die daar een paar keer vraagt "Did you thank us? Did you?". Op een moment dacht ik dat Vance z'n broek ging losknopen en "Thank me now so everyone can see it." ging zeggen.

Met die man aan het roer in de VS komen er gegarandeerd vodden. We gaan ook een pak slaag krijgen, dat staat nu al vast. Misschien economisch, misschien via grootschalige sabotage (via Rusland), misschien erger. Ik zie dit niet goed aflopen wanneer Trump aan de macht blijft.

Het is nu wachten op een krachtig signaal van Europa, dat MOET nu gewoon komen of we gaan nog harder in de klappen moeten delen.
En het is wachten op de Amerikaanse bevolking en politiek, of ze dit toelaten of niet. Waar trekken zij de grens? Is er zelfs een grens?

Wat we net gezien hebben kan wel eens een donkere bladzijde in de wereldgeschiedenis zijn die net werd omgeslagen.
Zo voelt het voor mij alvast aan.

Toen dacht ik.

Zowel in het Witte Huis als in de senaat.
Spijtig dat Engels niet zijn moedertaal was.

Poutin is heus niet van plan om NAVO/Europese landen aan te vallen, en heeft ook nooit die intentie gehad volgens mij. Als de US eruit stapt, dan is het misschien een ander verhaal.

En die onderzeese kabels worden ook steeds 'per ongeluk' beschadigd dan?

We kunnen in de EU alvast niet gewoon verder doen in de veronderstelling dat hij het niet van plan is.

Naïef om te denken dat dit vier jaar gaat duren. Trump is een dictatuur aan het installeren, hij doorloopt alle stappen. En het zoontje of Vance zal het overnemen.

Terug
Bovenaan