NemesisBE
Well-known member
US-Ukraine minerals deal: the full text
The terms of the bilateral agreement between Kyiv and Washington
De volledige intentieverklaring van de 'grondstoffendeal' tussen de VS en Oekraïne.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je bent 2 totaal verschillende dingen aan het vergelijken.Ik zeg niet dat dictatorschap een goede zaak is maar een Xi, putin of een tweepartijensysteem zoals in de US kan toch wel veel sneller schakelen dan een te gedefragementeerd bestuursorgaan dat de EU nu is.
Zelenski over grondstoffendeal met VS: "Het is een voorlopig akkoord, maar nog geen veiligheidsgaranties"Lijkt mij dat Oekraïne toch ook niet zomaar akkoord gaat met een deal zonder enige garanties?
Net als het plots ietwat kritischer stuk in VTM nieuws van de mannen in Oekraïne die worden aangehouden om naar het front te gaan. 3 jaar lang al oorlog, die dienstplicht was er quasie meteen en nu plots aandacht hierover... er is iets aan het bewegen, en ik vrees niet dat het heel positief uit zal draaien voor Zelensky, Oekrainë en ons Europa als 'wereldmacht/economie.Iemand de toch wel opvallend positieve commentaar (door Michiel Vos) over Trump gezien op de Afspraak gisteren?
En moet Europa daar de boel gaan veilig stellen zonder zelf een heel pak graantjes mee te pikken? Lijkt me niet.Gaat Zelensky nu echt zijn ziel aan Trump verkopen zonder verdere veiligheidsgaranties? Komaan man... Wat een circus is dit aan het worden.
Als het van Trump afhangt is het antwoord 'ja' zeker ?En moet Europa daar de boel gaan veilig stellen zonder zelf een heel pak graantjes mee te pikken? Lijkt me niet.
Die 25% heffingen zitten zo niet in elkaar. De Amerikanen betalen dat zelf (of de bedrijven die goederen importeren, maar de klant zal sowieso het dan toch doorgerekend krijgen), wanneer Europese goederen de VS binnenkomen. Dus hij kloot er de gewone Amerikaan mee.Als het van Trump afhangt is het antwoord 'ja' zeker ?
- De EU moet instaan voor de veiligheid van Oekraïne. De VS gaat dit absoluut niet doen
- De EU moet 25% importheffingen betalen aan de VS
- De VS (En Rusland) krijgt de grondstoffen van Oekraïne. De EU krijgt niets
- De VS verbiedt Oekraïne om toe te treden tot de NAVO, de EU moet knikken en zwijgen
- De EU moet hun defensiebudget opkrikken.
Enzovoorts enzovoorts ..
De importheffingen gaan inderdaad op de gemiddelde Amerikaan zijn rug komen, correct.Die 25% heffingen zitten zo niet in elkaar. De Amerikanen betalen dat zelf (of de bedrijven die goederen importeren, maar de klant zal sowieso het dan toch doorgerekend krijgen), wanneer Europese goederen de VS binnenkomen. Dus hij kloot er de gewone Amerikaan mee.
Gevolg hiervan is dat de EU dan als tegenmaatregel ook wellicht gaat extra heffingen toepassen op US goederen.
www.forbes.com
Ben benieuwd of er Taurus raketten zullen geleverd worden. Stel u voor dat voor er een staakt het vuren is, de brug over de Krim eerst nog wordt opgeblazen ....Eens benieuwd naar de deal met grondstoffen - Rusland lijkt te zeggen dat er geen discussie mogelijk is over de bezette gebieden, in die bezette gebieden zitten bepaalde grondstoffen die elders toch wat minder aanwezig zijn in Oekraïne. Als er al een deal komt zal het eentje met grote vraagtekens zijn wat en wanneer die iets gaat opleveren. Einde van de oorlog dit jaar - ik hoop van wel, maar er lijkt me nog heel veel werk aan de winkel - nieuwe wind in Duitsland -mss eens tijd om wat door te duwen vanuit Europa - of is het echt te laat om Rusland nog wat terug te dringen in de zones waar het echt om gaat? We gaan toch investeren in defensie - tijd om de magazijnen leeg te maken.
Ik zie het volgende nog gebeuren. Trump die op een dag groots verkondigt: Het staak het vuren is een feit!Ben benieuwd of er Taurus raketten zullen geleverd worden. Stel u voor dat voor er een staakt het vuren is, de brug over de Krim eerst nog wordt opgeblazen ....
Door AI gegenereerd.Ik zie dat nog gebeuren. Trump die op een dag groots verkondigt: Het staak het vuren is een feit!
Een filmke erbij waarbij Zelensky en Poetin de deal ondertekenen.
Mja, niet onwaarschijnlijk dat hij dan roept "Europe has to defend Ukraine!", omdat hij alleen de voor de VS belangrijke ontginningsgebieden in Oekraïne zal willen verdedigen.Ik zie dat nog gebeuren. Trump die op een dag groots verkondigt: Het staak het vuren is een feit!
Een filmke erbij waarbij Zelensky en Poetin de deal ondertekenen.
En meteen daarna (een uurtje later) live op TV: Russische bommen dewelke op Kiev gedropt worden.
(Lees Poetin die al meteen de deal uitlacht)
De heldenverering van de UPA/OUN is op zijn minst ambigu te noemen, maar op een of andere manier koppelen hedendaagse Oekraïense nationalisten het fascistische en genocidale gedeelte van die bewegingen los van het symbolische gedeelte (als in: historische voorvechters het soevereine Oekraïne).Soms zijn ze toch niet echt slim eh. Al die zwart-rode vlaggen met hun bijhorende geschiedenis geeft gewoon nog maar ammunitie aan degenen die Oekraïne in dat neo nazi licht willen zien.
Haal die toch gewoon weg.
Dit identitaire geknutsel, half gebaseerd op fantasie en half autoreferentieel, gefabriceerd uit een diep verankerde mengsel van onwetendheid, humor, zelfspot en onverschilligheid, is waarschijnlijk wat Oekraïne het beste karakteriseert. (pag 244-245)