Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Tjah. In de ivoren toren, navelstaarderij en moral high ground. Europa op zijn best.

Hebben we nu al de defensie industrie opgeschaald of zijn we nog aan het palaveren over plastic doppen aan de flessen te hangen en universele usb laadpoorten...

Ja.

Screenshot-2025-02-19-at-21-38-06.png

Screenshot-2025-02-19-at-21-38-21.png

Bron

Ik kan het bijna niet geloven. Hier moet een geniaal plan achter zitten dat ons allemaal gaat verrassen.

Of hij is omgekocht door poetin.
Of hij is echt oliedom... maar kan je dan zo een imperium en macht opbouwen?
Trump stationeert troepen in Siberie om China vanuit het westen aan te vallen, Japan de maritieme havens. Kim Jong Il wordt via een list gekidnapt.

Nee , geen idee. Maar Trump en Putin vinden mekaar wel heel goed.

Ben benieuwd of Trump het einde van 2025 levend haalt. Tegen dit tempo kunnen we wel rekenen op een (nieuwe) moordaanslag van een tegenstander?

Zou dit geen wraak van Trump zijn op Zelenski? We herinneren toch nog tijdens zijn eerste ambtsperiode zijn telefoontje naar Zelenski om 'dirt' over Biden (en zijn zoon) te geven, maar Zelenski heeft dat niet gedaan (omdat er geen was).

Zou dit geen wraak van Trump zijn op Zelenski? We herinneren toch nog tijdens zijn eerste ambtsperiode zijn telefoontje naar Zelenski om 'dirt' over Biden (en zijn zoon) te geven, maar Zelenski heeft dat niet gedaan (omdat er geen was).
Jep dacht ik gisteren ook aan. Hij zal dat niet vergeten zijn. Was ook de reden van de impeachment zeker?

Nu het Verenigd Koninkrijk zich ook mengt (terwijl ze eigenlijk geen EU lid meer zijn) kan het dan niet aangewezen zijn om op een ander niveau militair te gaan samenwerken? UK, Frankrijk, Duitsland en nog enkele andere bereidwillige Europese landen, eventueel aangevuld met Canada en Australië/Nieuw Zeeland. Ik zie in het ontbreken van de interoperabiliteit tussen de wapensystemen in eerste instantie niet direct een groot probleem, uiteindelijk is het de geallieerden tijdens de tweede wereldoorlog toch ook gelukt om een immense operatie op te zetten terwijl de Britten en Amerikanen andere systemen gebruikten. Op die manier zet je eindeloos gepalaver en mogelijke tegenwerking vanuit de EU onmiddellijk buitenspel.

Overigens zijn er toch enkele zaken die ik niet volledig begrijp. Partijen zoals AfD zitten vol neo-nazi's, Poetin zegt hetzelfde over Oekraïne. De nazi's vochten tegen de Russen, maar nu zijn extreem-rechtse partijen zoals AfD juist voor Rusland. Hebben die AfD'ers dan heimwee naar het ijzeren gordijn en de DDR?

Nu dat Trump een Executive Order heeft geschreven dat hem de macht geeft over alle diensten, voelt hij zich echt de King:
tis465l346ke1.jpeg

Hitler had 53 dagen nodig om de democratie te ontmantelen, Trump lijkt aan een speedrun bezig.

Hoe dan ook: voorspelt weinig goeds voor Oekraïene en de EU.

(Ik verbaas me over hoe klein de kroon is, lijkt iets uit een speelgoedwinkel, en dat ze zijn kinkwabben behouden hebben. )

Nu dat Trump een Executive Order heeft geschreven dat hem de macht geeft over alle diensten, voelt hij zich echt de King:
tis465l346ke1.jpeg

Hitler had 53 dagen nodig om de democratie te ontmantelen, Trump lijkt aan een speedrun bezig.

Hoe dan ook: voorspelt weinig goeds voor Oekraïene en de EU.

(Ik verbaas me over hoe klein de kroon is, lijkt iets uit een speelgoedwinkel, en dat ze zijn kinkwabben behouden hebben. )
En dit bericht dan nog verspreiden via het officiële Twitterkanaal van het Witte Huis. :confused:
Een echte republikein zou dit toch niet oké vinden?

Ik denk dat we allemaal weten dat hij gewoon oliedom is.
Oliedom voor zichzelf of voor de VS? Dat is de clue he.

En ik dacht echt dat die White House post fake news was, gemaakt door een of andere troll in een zweethut in India of Siberië.
Ik dacht eerst dat dit kwam van de account van Dark Trump.

En dit bericht dan nog verspreiden via het officiële Twitterkanaal van het Witte Huis. :confused:
Een echte republikein zou dit toch niet oké vinden?
Onder leiding van oa Mike Pence --> Neen dus.
Maar ze zijn opzij gezet door Trump die alleen nog Ja knikkers rond zich heeft. Trump heeft zich hierop jaren kunnen voorbereiden hé.

Laatst bewerkt:
Tis niet de vraag of maar wanneer denk k. Ik krijg al spontaan moordneigingen als ik zijn kop op tv zie. Good luck ook aan degene die daar ne dubbelganger voor moet maken.
Ik ga moeten stoppen met het nieuws nog te volgen want het is te deprimerend.

Ik hoop dat meer mensen in Europa toch eens gaan hun verstand krijgen en niet op zulke partijen stemmen.

Overigens zijn er toch enkele zaken die ik niet volledig begrijp. Partijen zoals AfD zitten vol neo-nazi's, Poetin zegt hetzelfde over Oekraïne. De nazi's vochten tegen de Russen, maar nu zijn extreem-rechtse partijen zoals AfD juist voor Rusland. Hebben die AfD'ers dan heimwee naar het ijzeren gordijn en de DDR?
Ge zou bijna gaan denken dat hij al die partijen vanuit Rusland financiert om de EU te ondermijnen gezien dat dikwijls anti-EU partijen zijn met over het algemeen duidelijke banden met Putin. Le Pen in Frankrijk, Meloni in Italië, zelfs onze eigen Dewinter hier in België steekt het niet onder stoelen of banken.

En het toppunt is dan dat die laatste partij dan dikwijls al eens PvdA verwijt van te heulen met Poetin. :D

Voor zover ik weet is Meloni veel meer pro EU en Oekraïne dan al die andere in die lijst. Maar er zitten wel figuren in haar regering (Salvini) van die kant.

Terug
Bovenaan