Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

De nieuwsredacties draaien overuren:

De Amerikaans vicepresident J.D. Vance heeft Volodymyr Zelensky gewaarschuwd om niet langer "kwaad te spreken" over Donald Trump.

Trump is toch duidelijk maatjes aan het zoeken in Rusland in zijn handelsspel tegen China? Hij wil op heel korte termijn Putin wat geven in zijn USSR herstel droom. Binnenkort gaan we ook verder in en over Taiwan.

Mike Pence heeft al openlijk krtiek op Trump zijn uitspraken over Ukraïne. Niet iedereen in de US gaan zulke spelletjes pikken hoor, hij is gewoon korthandig jarenlange trouwe allianties aan het opblazen. Ik kan moeilijk geloven dat zelfs alleen al binnen de Republikeinen dit niet voor problemen gaat geven.

Laatst bewerkt:
Dit is echt wel de wereld op zijn kop. Oekraïne is begonnen? En Polen is in 1939 Duitsland binnengevallen zeker? :wtf:

Ik denk dat de NAVO hierbij gewoon uit elkaar valt en we als Europa gaan ons eigen boontjes mogen doppen. En eens de NAVO opgegeven is valt die Rus toch gewoon de Baltische staten aan, om te beginnen.
Als ik (met een aluminium hoedje) naar sommige zaken uit de nabije geschiedenis van de laatste 10 jaar kijk, dan zou ik toch sterk beginnen twijfelen of die Russen daar niet voor iets tussen zitten puur om Europa te verzwakken.

Deze stelling moet onderbouwd worden met meer info of deftige links.
Er gaan meer en meer stemmen op dat Trump een Russische asset is, reeds gescout/geflipt in 1977.

Trump is toch duidelijk maatjes aan het zoeken in Rusland in zijn handelsspel tegen China? Hij wil op heel korte termijn Putin wat geven in zijn USSR herstel droom. Binnenkort gaan we ook verder in en over Taiwan.

Mike Pence heeft al openlijk krtiek op Trump zijn uitspraken over Ukraïne. Niet iedereen in de US gaan zulke spelletjes pikken hoor, hij is gewoon korthandig jarenlange trouwe allianties aan het opblazen. Ik kan moeilijk geloven dat zelfs alleen al binnen de Republikeinen dit niet voor problemen gaat geven.
In 2016 had dit niet gewerkt bij de Republikeinse partij, nee. Intussen zit die partij wel vol ja-knikkers en Trump loyalisten dus daar moet je niet teveel meer van verwachten.

Elke keer als je denkt het kàn niet erger... dan doet hij er toch nog een schep bovenop. Ongelooflijk...

Als dit 'Make America Great Again' is... als dit opnieuw 'De toonaangevende macht in de wereld worden' is... Er zijn een aantal oud-presidenten die zich omdraaien in hun graf, denk ik.

M'n vader vertelde vroeger dat de regering (waaronder de ps en o.a. flahaut) het belgisch leger steeds minder en minder geld gaf zodat ze het geld voor het sociaal konden gebruiken.
Je moet niet ver terug in de tijd gaan hoor.
Vivaldi was een ramp voor ons leger, toen onze F-35 besteld werden, werd door Vooruit flyers verspreid met 'Daar vliegt ons pensioen' op.

En nu nog zijn er partijen als pvda en vakbonden als ABVV die vinden dat het schandalig is dat de regering meer geld aan defensie wilt geven...

Dat de acties van de President van de VS steeds meer op collaboratie beginnen te lijken is in elk geval opvallend te noemen.
Tactiek, eerst Poetin in slaap wiegen, zeggen dat je Canada en Groenland wil - maar eigenlijk wil je gewoon Rusland - het is de moment want fel verzwakt. Onder het mom van steun laat je veel U.S. materiaal ter plaatse komen om dan Rusland in te nemen, enig probleem- het is te groot, daarom advies om China te consulteren.

Tactiek, eerst Poetin in slaap wiegen, zeggen dat je Canada en Groenland wil - maar eigenlijk wil je gewoon Rusland - het is de moment want fel verzwakt. Onder het mom van steun laat je veel U.S. materiaal ter plaatse komen om dan Rusland in te nemen, enig probleem- het is te groot, daarom advies om China te consulteren.
Hoort de uitspraak dat er een oceaan tussen zit daar ook bij? Want bij Alaska is dat toch maar een klein zeetje

In 2016 had dit niet gewerkt bij de Republikeinse partij, nee. Intussen zit die partij wel vol ja-knikkers en Trump loyalisten dus daar moet je niet teveel meer van verwachten.
Toch al een paar van de partij die er al commentaar op gegeven hebben, over wat hij van Zelensky zei.

Ja nu met modder gooien naar elkaar via social media gaat er nu ook geen goed aan doen wat een gedrag eigenlijk.

Tjah. In de ivoren toren, navelstaarderij en moral high ground. Europa op zijn best.

Hebben we nu al de defensie industrie opgeschaald of zijn we nog aan het palaveren over plastic doppen aan de flessen te hangen en universele usb laadpoorten...

Terug
Bovenaan