{BK}Black Devil
Well-known member
Trump : Fake News!True maar zou het niet enorm beschamend voor hem zijn dat dit zou uitlekken? Trump is enorm ijdel.
Ik denk niet dat die daar wakker van ligt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Trump : Fake News!True maar zou het niet enorm beschamend voor hem zijn dat dit zou uitlekken? Trump is enorm ijdel.
De man heeft letterlijk een staatsgreep proberen plegen, is een veroordeeld verkrachter ( naar Belgisch recht toch) en heeft zwijggeld betaald aan een prostitue.True maar zou het niet enorm beschamend voor hem zijn dat dit zou uitlekken? Trump is enorm ijdel.
Weet je dat met Trump wel zeker?Hij kan sowieso niet meer verkozen worden voor een 3e termijn...
Waar heb je dit vandaan? Ik zie het nergens in berichten. Integendeel: berichten van gisteren dat de Russen daar tegengehouden zijn.Chasiv Yar lijkt gebroken te zijn, enig idee wat daar ineens veranderd is? Dat heeft zich niet verzet voor een jaar ofzo en nu precies een "doorbraak".
Op 7 januari gingen ze dus over de 800.000 slachtoffers.Ondertussen is de kaap van 800.000 Russische verliezen overschreden:
![]()
Voor de oorlog had Rusland naar het schijnt 1,1 miljoen actieve militairen.
Met 200.000 zijn ze Oekraïne binnengevallen.
Die 2.000 die gisteren verloren zijn gegaan, hadden beter Putin afgezet...
deepstatemap, als je scrolt van mid december tot nu. Kan zijn dat dat geen betrouwbare bron is natuurlijkWaar heb je dit vandaan? Ik zie het nergens in berichten. Integendeel: berichten van gisteren dat de Russen daar tegengehouden zijn.
Wel terreinwinst voor de Russen op andere plaatsen.
Tis een illusie om te denken dat Putin en Trump beste vriendjes zijn. De tijden hebben niet stilgestaan sinds Trump was. Putin is meer en meer naar China aan het kijken als betrouwbare partner, en ook de BRICS speelt een grotere rol. Putin zal hard to get spelen, de VS en Rusland zijn al lange tijd geen vrienden, en dat zo snel niet veranderen.![]()
Trump drijft onmiddellijk druk op om oorlog in Oekraïne te stoppen: "Poetin verwoest Rusland door vredesdeal te weigeren" | VRT NWS Nieuws
Volgens kersvers Amerikaans president Trump is het niet Oekraïens president Zelenski die een vredesdeal blokkeert in Oekraïne, maar zijn Russische tegenhanger Poetin. En dat is dom van die laatste, suggereert hij. "Ik denk dat Rusland in grote problemen komt."www.vrt.be
De woorden van Trump over Poetin en Rusland zijn misschien wél bemoedigend. Hij is bijna neerbuigend tegenover Poetin en lijkt er niet mee opgezet dat Poetin niet zomaar aan tafel wil gaan zitten terwijl Zelensky het precies wat beter aanpakt.
Daarnaast waarschuwt Rusland ook voor eventuele inmenging van de VS in Panama, dat zal ook niet goed vallen bij Trump.
Misschien dat ik mij blij maak met luchtspiegelingen maar hopelijk komt er iets goed uit voor Oekraïne.
Ja en nee,Heeft Trump ook niet meteen alle militaire steun voor 90 dagen opgeschort met een van zijn decreten? Ik denk niet specifiek voor Oekraïne maar voor alle buitenlandse mogendheden
Waarschijnlijk veel meer doden dan dat die drone had aangericht.
From haha grappig to holy shit in enkele seconden. 1 raket, heel gebouw meteen in de fik. Hoeveel doden zijn er wel niet.
Mijn ideeën daarrond:Ik lees Link HLN en vraag me als simpele ziel het volgende af...
WAAROM zou Putin de Navo aanvallen? Heeft Rusland, alleen zonder dat bijv China of de Noord-Korea massaal manschappen stuurt, voldoende slagkracht om die confrontatie aan te gaan? Wat heeft Rusland daarmee te winnen? Laat staan dat Rusland de middelen en de manschappen heeft om bijv oost en/of west Europa te bezetten . . . bangmakerij van de wapen lobby mijn inziens .
Ik weet het niet. Waarom vond Putin dat hij Oekraïne moest binnenvallen? Omdat het een idioot is met grootheidswaanzin zeker met ja-knikkers die zeiden dat dat op 3 dagen klaar zou zijn?WAAROM zou Putin de Navo aanvallen?
Dat is helemaal niet de reden waarom ie Oekraïne is binnengevallen. Hij ziet de Navo als een bedreiging. En Navo in Oekraïne is een rode lijn. + Oekraïne is nu eenmaal een verdeeld land. En daar heeft ie van geprofiteerd. Daarna gegokt en verloren, maar houdt wel stand. En in de geopolitiek nieuwe vrienden gevonden.Mijn ideeën daarrond:
1) Roepen dat Rusland EU landen gaat aanvallen is natuurlijk goed om militaire budgetten omhoog te krijgen. Wat in ongeveer alle Europese landen toch wel een probleem is, zeker sinds Corona, aan alle kanten is er steun nodig.
2) Ook kijken wie dit zegt: Kaja Kallas is voormalig premier van Estland. (veel respect voor haar trouwens!) Wij in België denken natuurlijk: "Rusland geraakt toch niet tot hier", maar ik denk dat men in Estland best bang is dat Rusland hen gaat binnenvallen (daar zit ook een grote Russisch sprekende minderheid en Putin heeft het niet op voormalige Oostblok staten die vrij en welvarend zijn) en dat de NAVO hen dan laat vallen omwille van te weinig materiaal of niet goed getraind of te weinig budget of omdat Trump er geen zin in heeft.
Als er een stevige Europese(!) NAVO macht is en Putin valt Estland binnen, dan is een stevige reactie gemakkelijker te verantwoorden dan als er een zwak en verdeeld Navo tegenover staat.
Op je eerste vraag:
Ik weet het niet. Waarom vond Putin dat hij Oekraïne moest binnenvallen? Omdat het een idioot is met grootheidswaanzin zeker met ja-knikkers die zeiden dat dat op 3 dagen klaar zou zijn?
Op zich was hij goed bezig met al zijn subversieve activiteiten in de Westerse politiek. Maar daarmee kom je niet in de geschiedenisboeken natuurlijk. Hij wilde een legacy, die heeft hij nu. Maar niet op de manier dat hij dacht.