Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Rusland heeft vandaag om 4U lokale tijd Zaporizja gebombardeerd, met glijbommen zodat er geen sirenes afgingen.
Minstens 13 doden en 18 gewonden.
Ga de beelden niet posten maar er is niemand in uniform bij. Burgers op een tram, bussen, ...

Welke sancties? Geraken precies nog altijd vlot Europa binnen om ons wat komen uit te dagen.

Russische elite maakt weer grote sier in Frans skioord Courchevel: beelden tonen hoe ze ongestoord feesten en met vlaggen zwaaien

Welke sancties? Geraken precies nog altijd vlot Europa binnen om ons wat komen uit te dagen.

Russische elite maakt weer grote sier in Frans skioord Courchevel: beelden tonen hoe ze ongestoord feesten en met vlaggen zwaaien

Bestaat maar 1 oplossing voor, oppakken en recht de vlieger op en liefst naar Oekraïne. Ze kunnen daar in de loopgraven hun Russische vlag wat omhoog steken als ze zo trots zijn op hun land👌

dit soort haatspraak kan hier niet
Russen.... Het zal altijd een absoluut, vreselijk, respectloos k**volk blijven. Ik had het sws al niet met Russen om dat soort redenen en nu sinds de inval van Oekraïne ben ik enorm anti-Russisch geworden. Ja, er zijn ook goeie Russen maar dat weegt voor mij niet meer op tegen het algemene beeld van de gemiddelde Rus en hoe die zich overal blijven gedragen...

Russen.... Het zal altijd een absoluut, vreselijk, respectloos k**volk blijven.
Ach ik redeneer dan zoals hieronder

Weet de superrijke Rus de waarheid? Ja natuurlijk.
Weet de superrijke Belg de waarheid? Ja natuurlijk.
Had de superrijke Belg nu ne Rus geweest had die Belg de regeltjes omzeilt en gaan feesten in Frankrijk? Ja natuurlijk. We mogen hier niet naïef in zijn.

Of denk je dat de superrijke Belg en al zeker de kindjes van (dat zijn de ergsten) die nooit 1 dag hebben hoeven te werken en niet weten wat werken is géén krapuul is en volkomen respectloos? Natuurlijk zijn ze dat wél (90+% alvast).

Laatst bewerkt:
Zit misschien ook wat in de volksaard: als je wat geld hebt laat je het rollen, big time. Ook al ben je de dag nadien bankroet. Je hebt ook het fenomeen van zapoy:

Zapoi is serious business, not a one-night bender of the kind we partake in, the kind you pay for with a hangover the next day. Zapoi means going several days without sobering up, roaming from one place to another, getting on trains without knowing where they're headed, telling your most intimate secrets to people you meet by chance, forgetting everything you've said and done: a sort of voyage. (zoals beschreven in het geweldige Limonov van Emmanuel Carrère)

Rusland in de jaren '90 was wild.

Het zijn natuurlijk alleen maar echt rijke Russen in dit geval, zo'n rijke mensen zijn misschien van nature meer arrogant dan niet rijke.
Rijkdom heeft nog méér status in Rusland dan in het Westen en zijn het gewoon om nog meer hun ding te mogen doen.

Ondertussen de russen eindelijk wat vooruitgang bij Chasiv Yar? Ze lopen zich blijkbaar ook niet kapot op pokrovsk maar gaan er omheen.

Toch eens benieuwd hoe Biden/Trump de sancties m.b.t. Russische olie zullen implementeren - imo nog steeds de snelste weg naar de onderhandelingstafel. Geen/minder geld = bye bye oorlog, zo simpel is het.

euhm, biden legt sancties op en trump maakt ze ongedaan? zoiets?

Ik ben benieuwd - het zou niet de eerste keer zijn dat Trump iets anders doet dan hij verkondigd, een sterker/groter Rusland zou ik als president van de VS niet meteen als positief beschouwen, vooral niet als daar een dictatuur aan het hoofd staat.

Trump wil toch volledig inzetten op fossiele brandstoffen. Toch beter voor de VS als er minder concurrentie uit Rusland op de wereldmarkt is dan. Niet?

Lijkt mij toch ook wel zo te zijn dat Trump uiteraard niet zit te wachten op een Rusland die te grote concurrentie voor de VS wordt. Uiteindelijk wil Trump dat de VS op geopolitiek niveau zo sterk mogelijk staat en Rusland dus in bedwang kan houden. Iets zegt mij ook dat Trump helemaal niet zo'n dikke vriendjes is met Poetin als dat men denkt (ik hoop dat ik gelijk heb).

Stond er niet in het Steele dossier dat Trump 'avontuurtjes' met dames heeft gehad in Moskou en dat de Russische geheime dienst er beelden van heeft gemaakt om Trump ermee te kunnen chanteren?
Ook niet vergeten dat er veel dubieus Russisch geld naar de Trump familie is gegaan in het verleden.

Stond er niet in het Steele dossier dat Trump 'avontuurtjes' met dames heeft gehad in Moskou en dat de Russische geheime dienst er beelden van heeft gemaakt om Trump ermee te kunnen chanteren?
Ook niet vergeten dat er veel dubieus Russisch geld naar de Trump familie is gegaan in het verleden.

Nu die ondanks alle schandalen toch opnieuw herverkozen is geraakt, zijn die beelden niets meer waard. Hij kan sowieso niet meer verkozen worden voor een 3e termijn, en dat is helemaal niets waarvoor de MAGA-fanbase zijn vertrouwen in hem zou kwijtspelen.

Nu die ondanks alle schandalen toch opnieuw herverkozen is geraakt, zijn die beelden niets meer waard. Hij kan sowieso niet meer verkozen worden voor een 3e termijn, en dat is helemaal niets waarvoor de MAGA-fanbase zijn vertrouwen in hem zou kwijtspelen.
True maar zou het niet enorm beschamend voor hem zijn dat dit zou uitlekken? Trump is enorm ijdel.

Met alle AI mogelijkheden kan hij enkel beeld simpel afschuiven als fake. Ik denk ook dat Poetin hem nu minder onder de duim heeft als in zijn eerste termijn🤔

Terug
Bovenaan