Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Lijkt me onwaarschijnlijk dat Prigo zo vroeg al terug is uit Afrika... Volgens een artikel die ik op 21/8 zag op France24 was hij toen ook in Afrika als men de Telegram posts mag geloven. Hij lijkt me niet het type persoon die zomaar blindelings en achterlijk is naar Rusland terug te keren zonder soort van garanties te hebben van de Paus die daar op z'n troon zit.

Het artikel vind ik natuurlijk niet meer terug maar in dit ene is er een korte vermelding.

Volgens mij is dit dan ook in scène gezet door Prigo zelf om hem te 'vergeten' gezien hij op uitzondering van Rusland, Wit-Rusland en sommige Afrikaanse landen en andere schurkenstaten toch nergens meer kan landen.
Wie zoekt iemand immers nog als die dood is...

Wellicht zit 'm nu op een onbekende plaats in een villa voor de rest van z'n leven te genieten van het zicht en het goeie weer, net als sommige nazi's deden in Argentinië enz.

Lijkt me onwaarschijnlijk dat Prigo zo vroeg al terug is uit Afrika... Volgens een artikel die ik op 21/8 zag op France24 was hij toen ook in Afrika als men de Telegram posts mag geloven. Hij lijkt me niet het type persoon die zomaar blindelings en achterlijk is naar Rusland terug te keren zonder soort van garanties te hebben van de Paus die daar op z'n troon zit.

Het artikel vind ik natuurlijk niet meer terug maar in dit ene is er een korte vermelding.

Volgens mij is dit dan ook in scène gezet door Prigo zelf om hem te 'vergeten' gezien hij op uitzondering van Rusland, Wit-Rusland en sommige Afrikaanse landen en andere schurkenstaten toch nergens meer kan landen.
Wie zoekt iemand immers nog als die dood is...

Wellicht zit 'm nu op een onbekende plaats in een villa voor de rest van z'n leven te genieten van het zicht en het goeie weer, net als sommige nazi's deden in Argentinië enz.

Meh geloof ik weinig van. Het is geen obscure nazi die 80 jaar geleden gevlucht is. Zoiets is dag van vandaag niet echt realistisch meer voor iemand die zo'n zichtbaar profiel heeft als Prigo.

Ik geloofde bij het verschijnen van dat filmpje al niet dat het in Afrika werd opgenomen en nu nog minder. Leek me vooral een boodschap naar de Wagners zelf te zijn. Zo van, ik ben er nog en leid jullie nog.

Ik geloofde bij het verschijnen van dat filmpje al niet dat het in Afrika werd opgenomen en nu nog minder. Leek me vooral een boodschap naar de Wagners zelf te zijn. Zo van, ik ben er nog en leid jullie nog.
En lijkt me dan een veel logischere verklaring: er was een soort deal dat Prigo het commando van Wagnertroepen in UA zou afstaan aan het reguliere leger. Deze boodschap van Prigo was dan voldoende om hem op te ruimen.

Crew van helicopter loopt samen met heli en mogelijks reservestukken over naar Oekraïne. Zou ruim op voorhand epland zijn

Poetin ging deze nacht onverwachts terug naar Moskou, elders wordt gezegd dat het internetverkeer in het Wagner kamp in Wit-Rusland bewust verstoord werd. Zeker zijn ze alvast niet.

Er is nog een andere post die claimt dat er 2 vliegtuigen van Prigo in de lucht waren en dat eentje ervan teruggekeerd zou zijn na het neerschieten, maar dat wordt nergens elders aangekondigd, dus waarschijnlijk fake news.

Sowieso vraag ik me af of hij vrijwillig in dat vliegtuig zat. Want ik vind het toch vreemd dat Prigo de passagierslijst correct zou invullen. Het had wel een superzet van Putin geweest mocht hij én Prigo én al die afgezette generaals in 1 vliegtuig had gestoken.

Here we go again? Alleen wie gaat nu het bevel geven om op laatste moment rechtsomkeer te maken? :S

Here we go again? Alleen wie gaat nu het bevel geven om op laatste moment rechtsomkeer te maken? :S
Ik ga popcorn in huis halen. :unsure:

Ik vraag me toch af wat het gaat geven nu de Wagner groep hun grote leider kwijt is. Zo’n zootje ongeregeld is dikwijls moeilijker om te controleren. Misschien dat Rusland bepaalde huurlingen afkoopt maar dat er zich een aantal tegen Rusland keren ook. Of afgekocht worden door Oekraïne of door de VS. Die huurlingen doen het toch maar voor 1 ding en dat is het geld.

Net zoals ze toen geen kans maakten, maken ze nu nog minder kans. Ze gingen gewoon uit de lucht uit elkaar gehaald worden. Alles anders is ijdele hoop.

Ondertussen duiken er (niet-geverifieerde) beelden op waar te zien is hoe het vliegtuig van Prigozhin letterlijk uit de lucht valt.

Ik profileer me zeker niet als expert, maar de manier waarop het neerstort doet mij toch geloven dat dit geen ongeluk was.
In de eerste seconden zie je linksboven in de hoek nog een rookpluim hangen. Luttele momenten later focust de video zich op een vliegtuig dat loodrecht naar beneden valt.

Ik kan mij inbeelden dat de Russen hun goesting op is, als ze water in blik krijgen om te eten.

voor de niet twitteraars, maar je moet dan wel wat scrollen... https://threadreaderapp.com/thread/1692840667838374343.html (het is de /15)

Ik wil dit graag geloven, maar zo'n filmpje zegt letterlijk niks. Ik kan hier ook een blik erwten opentrekken, leeg maken, vullen met water en dan een filmpje maken.

Ondertussen duiken er (niet-geverifieerde) beelden op waar te zien is hoe het vliegtuig van Prigozhin letterlijk uit de lucht valt.

Ik profileer me zeker niet als expert, maar de manier waarop het neerstort doet mij toch geloven dat dit geen ongeluk was.
In de eerste seconden zie je linksboven in de hoek nog een rookpluim hangen. Luttele momenten later focust de video zich op een vliegtuig dat loodrecht naar beneden valt.

Voor zo ver ik weet is er niemand (langs beide kanten) die claimt dat het een ongeluk was.

Ik wil dit graag geloven, maar zo'n filmpje zegt letterlijk niks. Ik kan hier ook een blik erwten opentrekken, leeg maken, vullen met water en dan een filmpje maken.
Kan je het ook terug afsluiten en daarna weer openen zonder dat het op een video zichtbaar is dat het al geopend was? Je bekijkt best de volledige video :)

(er lijkt daar trouwens een vervaldatum van 2019 op te staan, dat is wél verdacht, al zijn conserven héél lang houdbaar).

Zou t niet opgezet kunnen zijn door Prigozjin zelf ? Er staat al een prijs op zijn kop, waarom ga je dan met de top 3 van Wagner samen vliegen ?

Ik begrijp toch niet hoe in tijden van oorlog de volledige top 3 van de Wagner groep doodleuk samen op een vliegtuig gaat zitten.

Dat is toch ook niet de slimste zet geweest, zeker in een Rusland waar men hooggeplaatste personen die niet meer in het plaatje passen uit de weg ruimt als waren het vervelende wespen tijdens een bbq.

Mochten ze nu alsnog in opstand komen, wat zou dat van invloed hebben? Hoeveel Wagner soldaten zijn er nog over? 20k à 30k? En ik zie die ook niet allemaal plots zich tegen Rusland keren + ze zijn afhankelijk van het Russische leger voor levering van materiaal en munitie.

Game set and match lijkt me dan toch voor Putin tov de Wagner groep.

Terug
Bovenaan