Wat is vrede in Europa waard?
De vrede is niet meetbaar met 'virtueel' geld maar met daden mensen.
Waar we wel beschaamd voor moeten zijn is dat we Oekraïense mensen opofferen en
gebruiken als kanonnenvlees in naam van vrede in Europa en door te zeggen dat het niet onze oorlog is.
En ook dat de VN, NATO, en andere niet-NATO landen niet harder terugslaan. Dat is beschamend. Oekraïeners offeren zich op voor hun eigen betere toekomst terwijl wij 100% betrokken zijn en als watjes toekijken en denken efficient te zijn met wat sancties hier en daar. We zijn watjes onder het voorwendsel dat Putler kernwapens zou gebruiken, terwijl we al 100% geïmpliceerd zijn en hij ze nog altijd niet gebruikt heeft. Wat als men echt NATO boots on the ground and birds in the sky zou hebben in UA, zou hij dan echt zo achterlijk zijn op de knop te drukken?
We kunnen het ons generatie na generatie niet meer inbeelden en we 'zitten hier goed' in ons landje, onze (over)grootouders die het meemaakten overlijden één voor één en vertellen het niet meer na, maar in onze nabije geschiedenis zijn er 2 oorlogen uitgevochten in ons klein landje. Toen was wel alles mogelijk en kregen we hulp van buitenaf.
Terwijl ik dit typ en m'n bloed kort staat te kolken als ik eraan denk, heb ik zo af en toe een soort dwanggevoel om net als andere Europeanen daar te gaan vechten. Maar ik ben een watje, ik geraak niet over die lijn + ik ben niet getraind en heb 0 ervaring met echte wapens, maar als het zover komt wil ik wel het nodige doen om daar verandering in te brengen.
Dus, ode aan alle Oekraïense soldaten, die voor ons, ja wij, watjes, op amper 2385 km van ons comfortabel leven, vechten voor vrede in f*cking Europa. We moeten ons gvd
allemaal schamen
(maar dan vooral onze politiekers die hun zakken vullen met ons belastinggeld en het uitgeven aan onnodige zaken).