Avondland
Well-known member
Dat met hun vliegtuigen is al lang het geval hé. Het begon na de eerste maanden te pijnlijk te worden, maar ze zijn nog steeds actief met aangepaste glijbommen. Dat is een cruciale asset dat Oekraïne amper kan inzetten. Die helikopters waren bij aanvang inderdaad effectief, maar het lijkt me logisch dat Oekraïne een andere taktiek aanneemt om de risico's te mijden. Het probleem is dat die helikopters buiten het bereik van de luchtafweer hun raketten kunnen afvuren.Helemaal akkoord over het getalm.
Volgens de Britten zijn de Russische helicopters echter minder effectief dan in het begin van het Oekraïense offensief:
![]()
Stalled Impact: Update on Russian Air Operations in Ukraine
The Russian Air Force continues to consistently deploy considerable resources in support of land operations in Ukraine, but without decisive operational effect.ukdefencejournal.org.uk
Ook durven ze met hun vliegtuigen niet meer over Oekraïne te vliegen, waardoor de accuraatheid van hun bommen verminderd.
Ik denk (of hoop) dat het ineens snel kan gaan als er ergens een bres gemaakt kan worden. Maar gezien de tijd die de Russen hebben gehad om hun vele mijnen te leggen, kan dit nog even duren.
De hoeveelheid mijnen die er gelegd zijn is haast ongezien, als ik de analisten mag geloven. Een snelle doorbraak zal niet zo snel gebeuren. Aangezien de Oekraïense luchtmacht geen overwicht heeft is een tapijtbombardement van mijnenvelden geen optie. Wat dat betreft kan je ook geen wonderen verwachten van de F-16, maar in het beste geval kunnen ze de Russische luchtmacht verder naar de achtergrond duwen. Als ze ooit in significante aantallen worden ingezet, want het is een uitdaging om piloten te vinden die de Engelse taal genoeg machtig zijn.