Reddit - Dive into anything
Hier kan je goed het ballistisch traject van zo'n raket zien dichtbij de grond. No way dat je nog maar de kans hebt om je uit de voeten te maken eenmaal je hem hoort.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In de media verschenen berichten over meer dan 4 miljoen. DE VN houdt het op een miljoen of drie (in mei)Miljoenen? 1 275 315 waren het er op 31/12/2022. Ik denk niet dat het ondertussen al miljoenen zijn geworden.
In de media verschenen berichten over meer dan 4 miljoen. DE VN houdt het op een miljoen of drie (in mei)
![]()
Integendeel.
Er zijn miljoenen Oekraïners naar Rusland gevlucht. Het lijkt me niet dat die naar Oekraïne gaan terug komen in het hypothetische geval van dat Oekraïne la haar land terug krijgt.
Vooral de lengte van de oorlog en de standplaats van de Oekraïner spelen een dooslaggevende rol bij wel of geen terugkeer. Vanuit BelgIë zie ik er niet veel teruggaan. Zou ik ook niet doen. Hier is hun toekomst. Er zijn banen, opleidingen, veiligheid en evt een mooi sociaal vangnet.
Maar als je naar Roemenië ent gevlucht, ligt dat al anders natuurlijk.
Aangezien we tussen de militaire acties ook nog eens de menselijke situatie boven halen, is het misschien eens de moeite om een blik te werpen op de situatie van de inwoners.
Gezien zijn reisverleden denk ik dat hij er zelf is geweest.Bron?
Zoals Avondland al zei: ik ben de bron.Bron?
Heel mooi verslag Remi. Het schetst erg goed de schizofrene situatie van een land in oorlog.Zoals Avondland al zei: ik ben de bron.
"Amper kwart van de Oekraïners vindt werk"Nochtans als je op de website van de VN kijkt, staat er toch effectief 1,275,315 Oekrainse vluchtelingen in Rusland. Het cijfer van 2,9 miljoen slaat op grensoverstekingen: https://data2.unhcr.org/en/situations/ukraine
En dat zijn de meest recente cijfers.
Heb je dat prentje effectief uit een VN-rapport gehaald?
Dat is gebaseerd op wat, buikgevoel? Overigens, in de context van de discussie, de terugkeer van Oekrainers uit Belgie is bijna irrelevant gezien het lage aantal vluchtelingen in vergelijking met andere landen. In de buurlanden, waar meer dan 2 miljoen Oekrainse vluchtelingen geregistreerd staan, geeft aan maar 27% werk te hebben gevonden waarvan de meesten werken in baantjes ver onder hun capaciteiten wegens gebrek aan connecties en taalbarrieres. De taalbarriere is ook de hoofdreden om geen werk te vinden (28%).
Ook in diezelfde buurlanden, geeft bijna de helft van de vluchtelingen met kinderen aan dat hun kinderen niet in de lokale scholen zijn ingeschreven omdat Oekraine onderwijs online aanbiedt aan alle Oekrainse vluchtelingen, en die kinderen dus elke dag online les volgen. In het Oekrains.
Heb jij cijfers dat de Oekrainse vluchtelingen in Belgie er zo specifiek anders over denken en dat ze allemaal naarstig Nederlands (of Frans) aan het leren zijn, hier banen krijgen die matchen met hun niveau en een toekomst in Belgie verwachten?![]()
DISPLACEMENT PATTERNS, PROTECTION RISKS AND NEEDS OF REFUGEES FROM UKRAINE - REGIONAL PROTECTION ANALYSIS #2
DISPLACEMENT PATTERNS, PROTECTION RISKS AND NEEDS OF REFUGEES FROM UKRAINE - REGIONAL PROTECTION ANALYSIS #2data2.unhcr.org
Inderdaad mooi beschreven en gefotografeerd, volledig mijn sentiment mocht ik er recent geweest zijn.Heel mooi verslag Remi. Het schetst erg goed 88 schizofrene situatie van een land in oorlog.
Gelukkig maar zolang hij maar langer aan de macht kan blijven en een fortuin kan opbouwen voor het voortbestaan van z'n familie, de rest interesseert hem niets noch z'n volk.Loekasjenko is tenminste wat terughoudender in de oorlogstaal.
Het is een feit dat de Russen nog wel wat langer de "bad guys" zullen zijn in Hollywoodfilms, maar honderden jaren haat? Dat weet ik niet. Het zou goed zijn dat er een verzoeningscommisie komt na de oorlog, maar dat zie ik niet gebeuren. Als er in Rusland ook een omwenteling gebeurt met een totaal ander regime, hebben we een unieke kans om Rusland opnieuw te integreren in de rest van Europa. Die kans hebben we allemaal, zowel de Russen als het Westen, gemist in de nasleep van de val van de Sovjetunie. We gingen toen van twee tegenpolen naar een schijnbaar unipolaire wereld tot Washington die kans verknoeide en nu gaan we richting de onzekerheid van een multipolaire wereld, net datgene wat heeft geleid tot de Eerste Wereldoorlog.Inderdaad mooi beschreven en gefotografeerd, volledig mijn sentiment mocht ik er recent geweest zijn.
Oekraïne staat aan de vooravond van een enorme mentaliteitswijziging en 'verwestering'. Rusland en de Soviet tijden zijn voorgoed 'passé', wat Poetin ook nog zal uitspoken in de komende jaren, zijn ideologie is totaal achterhaald en de 'haat' zal 100en jaren blijven aanslepen zoals dat voor ons met de Duitsers was en voor sommige ouderen nog is.
Gelukkig maar zolang hij maar langer aan de macht kan blijven en een fortuin kan opbouwen voor het voortbestaan van z'n familie, de rest interesseert hem niets noch z'n volk.
Ik geloof wel dat die haat een poosje zal blijven, als je zus, broer, vader, moeder of kinderen, of de helft van de familie medogenloos vermoord en/of verkracht werden blijft dit generaties lang in families hun gedachten. Kijk naar het macaber Holodomor, jaarlijks wordt het nagedacht en in sommige horeca zaken in bv. Lviv geraakte je als Rus quasi niet binnen. Tegenwoordig natuurlijk helemaal niet meer in geheel UA. Die specifieke haat was er al een poosje maar toch leefde men redelijk vredevol naast mekaar, dankzij Poetin werd dit serieus aangetast sinds 2014 en tegenwoordig volledig teniet gemaakt.Het is een feit dat de Russen nog wel wat langer de "bad guys" zullen zijn in Hollywoodfilms, maar honderden jaren haat? Dat weet ik niet. Het zou goed zijn dat er een verzoeningscommisie komt na de oorlog, maar dat zie ik niet gebeuren. Als er in Rusland ook een omwenteling gebeurt met een totaal ander regime, hebben we een unieke kans om Rusland opnieuw te integreren in de rest van Europa. Die kans hebben we allemaal, zowel de Russen als het Westen, gemist in de nasleep van de val van de Sovjetunie. We gingen toen van twee tegenpolen naar een schijnbaar unipolaire wereld tot Washington die kans verknoeide en nu gaan we richting de onzekerheid van een multipolaire wereld, net datgene wat heeft geleid tot de Eerste Wereldoorlog.
Zo ziet het er inderdaad naar uit, maar als je kijkt hoe Frankrijk en Duitsland toenadering hebben gezocht na twee bloederige wereldoorlogen geloof ik wel dat het goed kan komen. Dat heeft wel een Stunde Null gevraagd in Duitsland met een land dat een totale puinhoop was. Op dat punt zit Rusland helemaal niet.Ik geloof wel dat die haat een poosje zal blijven, als je zus, broer, vader, moeder of kinderen, of de helft van de familie medogenloos vermoord en/of verkracht werden blijft dit generaties lang in families hun gedachten. Kijk naar het macaber Holodomor, jaarlijks wordt het nagedacht en in sommige horeca zaken in bv. Lviv geraakte je als Rus quasi niet binnen. Tegenwoordig natuurlijk helemaal niet meer in geheel UA. Die specifieke haat was er al een poosje maar toch leefde men redelijk vredevol naast mekaar, dankzij Poetin werd dit serieus aangetast sinds 2014 en tegenwoordig volledig teniet gemaakt.
Kijk naar de protesten in Georgië wanneer Russische vakantiegangers met hun cruiseschip trachten aan te meren in bv. Batumi. Ze krijgen telkens een mooie welkomstparade en in Turkije en Egypte krijgen ze serieuze verwijten naar hun hoofd gesmeten. Ik spreek het allemaal niet goed maar mijn inziens ziet het er naar uit dat de Russen een poosje zullen mogen onderdoen en zich wat meer respectvol opstellen op hun vakanties of andere verplaatsingen dan wat ze eerder gewend waren.
Chance dat de arm chair generals van BeyondGaming het allemaal goed weten, dan.Weer veel blabla en "analyses" van zelfverklaarde "experts" in de media. Met welk materiaal gaat Wagner Polen aanvallen? Met een AK en een baksteen? Want al hun zwaar materieel hebben ze moeten afgeven een paar weken terug of zijn we dat al vergeten. Of verwachten we nog steeds één of ander geniale strategische zet van Rusland die het conflict helemaal gaat omkeren?
We lachen hier vaak met pol-soc, maar volgens mij is journalistiek de meest waardeloze richting, afvoeren die handel want ik kan de goede journalisten op één hand tellen. Om roddelartikels over celebs te schijven of om samenvattingen van voetbalmatchen te publiceren heb je geen diploma nodig.
Graag ook de KMS sluiten want de input van (afgeschreven) militairen die we in de media zien verschijnen is ronduit bullshit. Het enige juiste wat die pipo's schrijven zijn de namen van de landen die deelnemen in dit conflict en dat zal het zijn. Dan kan men het budget dat naar die school gaat gebruiken om wat deftig materiaal aan te kopen want goede officieren krijgen we er blijkbaar niet uit.
a. Het overgrote deel van de informatie die hier door wat jij "arm chair generals" noemt wordt gepost ligt gewoonlijk dichter bij de waarheid wat er hier in de rioolgazetten verschijnt. Niet perfect en soms nogal snel gepost uit enthousiasme maar zelden compleet fout. Bovendien zijn wij geen journalisten en worden wij ook niet betaald om kwaliteitsvol nieuws te publiceren. Als wij er dan in slagen om betere informatie te vinden dan beroepsjournalisten die daar 8 uur per dag mee bezig zijn dan zit er iets compleet mis.Chance dat de arm chair generals van BeyondGaming het allemaal goed weten, dan.
Geef die mannen van Wagner al hun zwaar materieel terug en laat ze Polen binnenvallen. Ze gaan echt niet ver geraken. Wat gaan ze gebruiken om de Poolse luchtmacht te bestrijden? Die bakstenen en die AK? Polen heeft heel wat materiaal weggegeven aan Oekraïne, maar niet hun beste materiaal. En dan spreek we nog niet over de NATO...Weer veel blabla en "analyses" van zelfverklaarde "experts" in de media. Met welk materiaal gaat Wagner Polen aanvallen? Met een AK en een baksteen? Want al hun zwaar materieel hebben ze moeten afgeven een paar weken terug of zijn we dat al vergeten. Of verwachten we nog steeds één of ander geniale strategische zet van Rusland die het conflict helemaal gaat omkeren?