Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ok, wie had dat nu weer verwacht, man man ... gezien het geringe verzet ... dit is toch gepland hé ?! Met welk doel ? Putin een uitweg bezorgen ?

Wat ging Prigozhin daar eigenlijk doen in Moskou ? Lijkt me logisch dat er onderhandelingen moesten gebeuren. Uiteindelijk zonder veel schade voor Rusland . Prigozhin is zo een blaffende hond die uiteindelijk wel loyaal blijft.

Ik vermoed dat het nu wel waar gaat zijn?

19:34

Prigozhin says Wagner has agreed to stand down

Max Seddon in Riga and Polina Ivanova in London

Yevgeny Prigozhin said his Wagner mercenary group had agreed to stand down its coup attempt and would return to Ukraine to avoid what he described as inevitable bloodshed.
In a voice memo posted to social media on Saturday evening, Prigozhin said:

We set off on June 23 on our march for justice. In 24 hours we moved 200km to Moscow. During that time we didn’t spill a single drop of blood of our fighters. Right now the moment has come when blood could be spilled. Therefore, understanding all the responsibility for the fact that Russian blood will be spilled on one side, we are turning our convoy around and going back to our basecamps, according to the plan.
The Kremlin did not immediately confirm it had agreed to let Prigozhin’s forces retreat.

Dus daarom bombardeer je niet onmiddelijk :p.
Het was een betoging. Geen rebellie :p.
Misschien krijgt hij zijn geld terug dat de flikken gepakt hebben in Sint-Petersburg.

Serieuze desinformatie op t moment. We wachten op de hopelijk non-deepfake video van Prio om het te bevestigen of ontkennen :)

Dit heeft echt een "schat ik heb met uw zus geneukt, maar het zal het nooit meer gebeuren" gehalte.

Resulteert meestal niet in een gezonde relatie!

De enige zwakte die nu vooral duidelijk is, is die van Poetin. Ik kan dit amper geloven.
Voor Poetin telt toch maar 1 ding? De macht behouden. Kost wat kost.
Gewoon Prigo zelf als TOPgeneraal? Hij is wel een zakenman maar hij kent alle knepen van het vak en hij heeft de ervaring.

En wie zegt dat Poetin nog naar Oekraïne kijkt als Prigo hem heeft kunnen overtuigen dat het een 'verloren zaak' is? Als hij door Oekraïne te verlaten zijn eigen macht kan behouden, dan gaat ie dat doen hoor. Zolang hij de zwarte piet kan doorschuiven en zelf de 'held' kan blijven spelen.

Ik geloof het ook niet, en het is erg ver gezocht, maar ik sluit niks meer uit in deze uit de hand gelopen 'oorlog'.
Straks wordt mijn ver gezochte / geschifte paragraaf nog waarheid ook. :laugh:

Zin 1 begint al plausibel te worden. Nu de rest nog. :rolleyes:

Dit heeft echt een "schat ik heb met uw zus geneukt, maar het zal het nooit meer gebeuren" gehalte.

Resulteert meestal niet in een gezonde relatie!
All is fair in love and war, niet?

Wat een raar toneel. Alsof het afgesproken is en Poetin nu de gelegenheid krijgt om een en ander te veranderen.

Als Prigozjin minister van defensie wordt, dan is dit toch wel een groots opgezette show, waar Poetin van op de hoogte was? Daar kunnen Vandenbroucke en Quickie niet tegen op :).

Wat ging Prigozhin daar eigenlijk doen in Moskou ? Lijkt me logisch dat er onderhandelingen moesten gebeuren. Uiteindelijk zonder veel schade voor Rusland . Prigozhin is zo een blaffende hond die uiteindelijk wel loyaal blijft.
Volgens Prigozjin zijn uitleg, wou hij Shoigu en Gerasimov bestrijden/terechtstellen voor de rampzalige inval in Oekraïne.

Als Prigozjin minister van defensie wordt, dan is dit toch wel een groots opgezette show, waar Poetin van op de hoogte was?
Van dat laatste zijn we inderdaad niet zeker. Het kan zijn dat Poetin twijfelde welke zijde hij moest kiezen en bleef treuzelen of zich neutraal opstellen (daar is Poetin namelijk goed in), dat dit Prigo frustreerde en hij dan de gok gewaagd heeft, waarop Poetin plots wel een zijde moest kiezen. A of B.

(Ik heb alvast niet de indruk dat dit allemaal toneel was maar eerder tactisch blufpoker van Prigo. Dat heeft hij dan wel goed gedaan. Wat een show)

Opgezet spel om Wagner een uitweg te geven en poetin manoeuvreerruimte in Oekraïne te geven dus. En meteen even testen wie te vertrouwen is en hoe de wereld reageert. Niet eens heel dom.

Terug
Bovenaan