Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geloof ik niets van. Een paar tientallen burgerdoden op snelwegen is beter voor Putin dan een open oorlog in hartje Moskou.Dat is niet effe opstijgen, bommetjes droppen en terugkeren he. Wagner heeft ook Anti-lucht capaciteiten. Blindelings richting zo'n collone vliegen kan de luchtmacht zuur opbreken als ze niet op voorhand weten wat er tussen rijdt. Daarenbij schiet je niet met een raket of een bomb enkel de Wagner voertuigen uit, of je moet enkel geleide munitie gebruiken. Explosieven hebben ook een blast radius die perfect onschuldige burgers op die autostrades ook kunnen verwonden en doden.
Als ze onverschillig aanvallen gaan uitvoeren zonder kijken naar de eigen bevolking is dat enkel maar koren op de molen voor een échte burgeropstanding.
Dus wat?Geloof ik niets van. Een paar tientallen burgerdoden op snelwegen is beter voor Putin dan een open oorlog in hartje Moskou.
FDus wat?
Putin wil wel, maar het leger wil niet meespelen?
Volledig mee eens.Dat is niet effe opstijgen, bommetjes droppen en terugkeren he. Wagner heeft ook Anti-lucht capaciteiten. Blindelings richting zo'n collone vliegen kan de luchtmacht zuur opbreken als ze niet op voorhand weten wat er tussen rijdt. Daarenbij schiet je niet met een raket of een bomb enkel de Wagner voertuigen uit, of je moet enkel geleide munitie gebruiken. Explosieven hebben ook een blast radius die perfect onschuldige burgers op die autostrades ook kunnen verwonden en doden.
Als ze onverschillig aanvallen gaan uitvoeren zonder kijken naar de eigen bevolking is dat enkel maar koren op de molen voor een échte burgeropstanding.
Gewoon Prigo zelf als TOPgeneraal? Hij is wel een zakenman maar hij kent alle knepen van het vak en hij heeft de ervaring.Maar Putin is evengoed heel goed bevriend met Shoigu. Lijkt me toch heel ongeloofwaardig. Als Putin van z'n generaals af wil, wie gaat er dan het Russische leger leiden? Zo'n veredelde boer of kok kan je aan het hoofd hebben van een huurlingenleger, maar voor een professioneel leger heb je toch altijd iemand nodig uit legerkringen, of die tenminste aan de militaire academie heeft gezeten. Als de 'topgeneraals' er al niet in slagen om in Oekraïne iets te presteren, wat gaat zo'n random nieuwe generaal (zonder dezelfde ervaring) het dan wel kunnen, gegeven de Russische incompetentie die bijna inherent is? Ze hebben het afgelopen jaar al geregeld nieuwe bevelhebbers gehad, en die bakken er allemaal niks van.
Neenee, ik zet m'n geld eerder op een effectieve poging tot staatsgreep.
Zijn er eigenlijk al berichten van grote legereenheden die zich effectief bij de 'coupplegers' hebben aangesloten?

Waarom zou hij het risico nemen om een vijandig leger tot in Moskou te laten komen?
Kan toch bijna niet.
Lijkt me dat hij de controle voor een groot stuk kwijt is, oftewel dat er inderdaad een complex spelletje aan de gang is waarbij Puting en Prigozhin onder 1 hoed spelen (zie bvb. post van Loser hierboven).
Die verhouding kan snel wisselen als Wagner de alpha blijkt te zijn. Op papier kunnen ze het Russische leger niet aan, maar dat is een papieren tijger en hun beste manschappen staan aan het front. Het lijkt me alleen nogal onwezenlijk dat Wagner de boel gaat overnemen, maar de laatste 24u zijn al onwezenlijk genoeg. Alles kan in de jaren twintig van deze eeuw.Op social media lees je momenteel alles, inclusief over heelder brigades die zich reeds achter wagner geschaard hebben maar ik zie het nut nog niet echt om iets van die zaken te delen voor daar meer duidelijkheid over is.
Ik hoop dat het een 50/50 split wordt en uitdraait op een intern conflict dat maanden aansleept.
Maar dat zijn dromen en realiteit heeft een nasty habit om daar tegenin te gaan.
Wel, als jij het weet voor CNN/BBC/Al Jazeera, chapeau!Positief nieuws (voor Rusland) via de Twitter spaces live call.
Blijkbaar zou er een akkoord zijn tussen Putin en Prigozhin om de hostiliteiten te stoppen, al dan niet tijdelijk (volgens Lukashenko press service).
To be confirmed.
Wat voor een dwaze zet zou dit dan zijn van Priogozhin. Daarmee riskeert hij nog eens verdeeldheid binnen Wagner.Positief nieuws (voor Rusland) via de Twitter spaces live call.
Blijkbaar zou er een akkoord zijn tussen Putin en Prigozhin om de hostiliteiten te stoppen, al dan niet tijdelijk (volgens Lukashenko press service).
To be confirmed.
Prigozjin ontkent dit trouwens.Volgend Tass zou de opmars van Prigozjin gestopt zijn. Staat ook al op HLN.