Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ik volg het allemaal zo niet op de voet... Is die Wagner groep eigenlijk ook tegen Oekraïne? Of zijn die nu alleen tegen Poetin?
Prigo is een "zakenman". ik denk dat ie ook wel inziet dat een oorlog met Oekraine niets gaat opleveren. ik vermoed dat hij daarom ook van die uitspraken doet ten voordele van oekraine. dat ze enkel russische doelwitten hadden beschoten in de donbas sinds 2014,... Beetje op een goed blaadje komen staan voor in't geval hij de macht kan overnemen. En dan onderhandelen over een vredesakkoord en de grote redder van een generatie worden.

Geniaal wat allemaal aan het gebeuren. Wat een scenario ! Hoe het gaat aflopen, tjah, das nog afwachten, maar dat dit zo'n wending krijgt is wel ronduit geweldig. Al is het maar puur omdat Poetin dan wellicht 50 tinten bruin aan het schijten is. Dat ze al op 100 km van Moskou zitten is crazy. Wtf eigenlijk xD

Ik weet dat memes hier niet toegelaten zijn, maar een adviseur van de minister van Defensie van Oekraïne gebruikt er nu ook één
Uit een verslag van een interview met de BBC

Saks says just before Russia began its 2022 attack on Ukraine the world thought Russia had “the second most powerful army in the world”.
“Yesterday everybody knew that Russia was the second most powerful army in Ukraine and today we're seeing how... the Russian army is becoming the second most powerful army in Russia."

Volgens Sak zijn de Russische verliezen in Oekraïne zo groot dat dit tot een implosie en een burgeroorlog kon leiden.
Wanneer je leest dat Wagner Rostov-on-Don inneemt zonder één schot, dan geeft dat toch de indruk dat er weinigen het regime Poetin willen steunen

Stel dat Poutin van de macht verdreven wordt, hertekent dit de wereldmachten wel volledig.
Usa-rusland-china.. wordt dan eerder usa-china

Bijkomstig wat vindt China er van? Ik vermoed dat ze daar niet te hoog oplopen met de fratsen van Rusland en laat staan met de fratsen van een groepje ongeregeld als Wagner.

FzY0HQiXsAI_Aru

Blijkbaar wist Liz Truss destijds toch waarover ze sprak...

Ik hoop eerlijk gezegd toch een beetje dat Putin nog wat weerstand gaat bieden.
Een weekje of weken dikke interne oorlog in Rusland is voor Oekraïne beter dan dat Progo de macht gewoon overneemt.
Laat hen hunzelf maar goed verzwakken!

Igor Sushko is zowat de HLN van de Oekraine/Rusland watchers op Twitter. Tweet alles door, zonder verificatie, om toch maar de primeur te hebben. Ik zou niets wat die tweet geloven tot het elders bevestigd wordt.

Een nulsomspel momenteel voor Prigozhin/Poetin, met de bevolking van Rusland als grote verliezer.

Als Prigozhin wint, kan hij zeggen dat de oorlog een fout van Poetin was en presenteert hij zichzelf in eigen land als een held die Rusland uit een oorlog heeft gehaald die ze niet meer konden winnen. Als Prigozhin verliest, mag de heersende elite zeggen dat de oorlog te winnen was en alleen verloren is door Prigozhin en beginnen aan vredesonderhandelgingen.

De verliezer krijgt de schuld van een nederlaag, de winnaar mag doen alsof de nederlaag is toegebracht door iemand anders.

Het idee dat Wagner kerels kernwapens in handen zouden kunnen hebben in de nabije toekomst is … niet optimaal.

Dat zijn dezelfde die mensen afmaken met hamers eh

Dus de pretext om de oorlog te starten was om:
- Rusland te verdedigen tegen NAVO invloed
- Nazi's uit Oekraïne te verdrijven
en nu:
- moet Rusland zich verdedigen tegen Russen
- rukken er Russische Nazi's op naar Moskou

Roaring twenties doen echt hun naam eer aan!

Het idee dat Wagner kerels kernwapens in handen zouden kunnen hebben in de nabije toekomst is … niet optimaal.

Dat zijn dezelfde die mensen afmaken met hamers eh
Klopt, maar Putin die momenteel in het nauw gedreven wordt en die de wapens in handen heeft is ook niet optimaal naar mijn gevoel.
Je kan maar hopen dat er daar geen gekke dingen met gebeuren.

Terug
Bovenaan