Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

FzX_IHmWcAAsjRe

Kan ik geen babysit regelen voor vrouw en kind dit weekend?
Er zit iemand in het Kremlin die een nieuwe job zoekt.

Moet zeggen dat ik hetzelfde idee had: wat staat er nu weeral op het plan voor dit weekend? Oef, gewoon wat boekhouding en basic inkopen.

Het zou overigens "interessant" moest bijvoorbeeld Georgië hier ook een momentum in zien om controle over Abchazie en Zuid-Ossetie terug te nemen. Of ben ik me dan te ver aan het laten gaan? @Avi @Avondland

Het zou overigens "interessant" moest bijvoorbeeld Georgië hier ook een momentum in zien om controle over Abchazie en Zuid-Ossetie terug te nemen. Of ben ik me dan te ver aan het laten gaan? @Avi @Avondland
Ik denk dat Georgie het jammer vindt dat ze nu het EK U21 voetbal organiseren. Teveel ogen en camera's in de buurt.

Ik vrees dan ook voor Armenië, het Russische leger was de enige garantie dat Azerbeidzjan de rest van Nagorno-Karabach niet zou innemen. Het kruidvat kan ontploffen met etnische conflicten in de hele regio.

Er zit iemand in het Kremlin die een nieuwe job zoekt.

Moet zeggen dat ik hetzelfde idee had: wat staat er nu weeral op het plan voor dit weekend? Oef, gewoon wat boekhouding en basic inkopen.
Zou ook nog wat moeten werken, maar serieus afgeleid nu...
Ben er allemaal niet gerust in.

Kant gekozen niet per se.
Maar Wagner soldaten zijn nog steeds Russen hé.
Ik denk niet dat het makkelijk is op je eigen volk te gaan schieten.
Je hebt duidelijk de filmpjes gemist van Russische soldaten die koudweg enkele terugtrekkende collega's neermaaien.
Het zal hier niet gaan om "het zijn Russen, daar schieten we niet op", eerder.. als we er niet op schieten, kiezen ze misschien onze kant.

We kunnen lollig en blij doen omwille van wat er hier gebeurt, maar op geen enkele manier is Jevgeni Prigo een verbetering op Putin die ik graag met de sleutels van alle nukes in handen zie.
Ik las hier dat hij op weg is om Rostov en Wolgograd in te nemen, alsook op weg is naar Moskou. Zijn dat niet 3 zéér verschillende richtingen? Rostov aan de Zee van Azov (500km zuiden) Wolgograd (580km naar het oosten tegen Kazachstan) en Moskou (500km boven Voronez)?

Hoewel ik lees dat er geen tegenstand is, zou ik het toch straf vinden als die in drie richtingen tegelijk kan oprukken. Ik weet dat ik een tijd terug ermee lachte dat China nu zijn slag moest slaan omdat er geen hol interne beveiliging nog was in Rusland, maar dit is toch maar al te gek.

We zijn live de geschiedenislessen van morgen aan't volgen mensen. :love: :love:
Ik begrijp de hartjesogen niet zo goed. Goed als UK hier van kan profiteren, maar een Rusland in handen Wagner en de hele clusterfuck die het machtsvacuum kan opleveren lijkt mij niet per se veel beter? We hebben in Syrië e.d. al gezien naar welke afgrond mensen getrokken kunnen worden in dit soort situaties.

Ik word in ieder geval blij van het idee dat Poetin nu met de bibbers zit in Moskou.

En ben ook benieuwd in welke mate Oekraïne gebruik kan maken van de situatie nu. Je zou denken: NU doorduwen met dat offensief.

Terug
Bovenaan