Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Prigy als president/dictator is niet veel anders dan Putin.
Met dit verschil dat hij mogelijks gewoon de terugtrekking beveelt van het volledige leger uit Oekraïene.

Nu bon, allemaal hypotheses die op niets slaan. Gewoon afwachten en we zien wel wat er komt.
Inderdaad, want ik zie het nog niet gebeuren dat Wagner even controle gaat overnemen van de Russische staat.

Teveel copium voor mij. Ik wil gaan slapen en ik wil blijven scrollen. Ik ben helaas voorbereid op het ergste

Straks trekt Putin troepen terug uit Oekraïne om Rusland te verdedigen, en dan haalt Oekraïne snel alle reserves uit de kast om aan te vallen terwijl de Russische legerleiding verward is.

Ik zie mogelijkheden :-D

Allemaal twitter en telegram-bronnen tot zover natuurlijk, maar als dit klopt is dit wel een enorm absurde wending. Veel filmpjes op twitter ook van militaire voertuigen die zich binnen Moskou aan het verplaatsen zijn.

Man wat gebeurt er nu toch allemaal? Daar Prig een gek is wisten we al, maar dit? Ik was eerst nog al sceptisch of dit wel echt was maar ondertussen twijfel ik toch wel zeer hard.

Er zijn een paar scenario’s die ik hier en daar lees over het waarom:
1) Prig voelde zijn arrestatie aankomen en probeert nu op allerlei manieren leverage te bekomen. Het innemen van de depots in Rostov (en nu ook Belgorod) zou een enorme klap zijn voor de RA in Oekraïne en de positie van Wagner versterken. Hij kan zichzelf dan redden.

2) Een plot van Poetin. Prig loopt al weken te roepen tov de MvD en hoe de russen worden voorgelogen. Prig doet nu een coup om Poetin te “redden” waarna Poetin carte blanche heeft voor purge achtige toestanden tegen het leger en de FSB. Dan kan hij alle troepen terugtrekken uit UA en nadien verkondigen hoe hij door vijandige elementen is voorgelogen geweest.

3) Een effectieve coup poging van Wagner. Prig is al sinds het begin van de oorlog zijn eigen politieke zetten aan het doen. Net zoals scenario 1 zouden deze acties wel eens kunnen voortvloeien uit zelfbehoud.

4) Massale westerse psyops. Valse informatie, deepfakes, etc. Zorgen voor massale verwarring aan Russische kant waardoor UA plots kan doorstoten. Dit scenario lijkt mij echter onwaarschijnlijk.

Wat het ook is, dit is één godsgeschenk voor UA.

Wat eveneens opmerkelijk is is de troepenopbouw van de NAVO in Europa de laatste tijd. Er zijn een aantal grote oefeningen geweest of bezig. BALTOPS, air defender en gisteren ezijn griffinstorm en rammstein alloy gestart. Voelde de NAVO dit aankomen en hebben ze preventief troepen verplaatst onder het mom van oefenigen?

Ondertussen zouden Wagner troepen zouden ondertussen het commando centrum in Rostov hebben ingenomen :oink:

Edit: volgende locaties zouden ingenomen zijn. Hoofdkwartier UVO, politiehoofdkwartier, gebouw van binnenlandse zaken, bureau van de FSB en het stadhuis
Lijkt er op dat OMON Wagner gewoon de stad ingelaten heeft (mogelijks nadat 1 heli neergeschoten werd) en ze nu delen bezetten.
Crazy shit en we zijn nog geen 12u verder, journaliste bevestigt dat het Wagner is.

En nu terug slapen, Kunnen die onnozelaars dat niet overdag doen!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan