Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

'Het probleem' van de mens is dat we technologisch relatief goed blijven groeien terwijl de mens psychologisch en emotioneel achterlijk blijft. Denk maar aan onze drang om te stemmen voor een sterke hand die een grote kuis zal houden of aan vrouwen die vaak genetisch zijn aangelegd om 'het' te doen met een psychopaat of een narcist want die 'straalt macht uit'.

Het is deze tegenstrijdigheid of zeg maar 'the gap' tussen technologie en psychologie die China's, Noord Korea's, Rusland's ezv creëert. Helaas is er geen oplossing voor en helaas of misschien gelukkig maar zal deze gap ook zeer waarschijnlijk het einde van onze al bij al primitieve, gefaalde dierensoort betekenen.

Ivm Poetin: we kunnen niks doen vrees ik, mijnheer voelt zich machtig en beleeft mogelijk de beste tijd van zijn leven. Ook het volk ginder, hoe onderdrukt dan ook, zal helaas niks kunnen doen want Poetin is het gevolg en niet de oorzaak van de algemene achterlijkheid.
 
Als ik naar de politieke debatten kijk of interviews lees is die oorlog absoluut geen prioriteit.
Ik heb een aantal dagen geleden hiervan melding gemaakt aan de ombudsman van de VRT (lol, nooit gedacht dat ik dit zou doen)
Maar het is echt frapant hoe stil het is rond dit conflict. Hier wordt geschiedenis geschreven en worden de machtsverhoudingen voor de toekomst bepaald.

En wij doen niks, we protesteren tegen Israël terwijl de impact van het conflict in Oekraïne VELE malen groter zal zijn op ons leven dan wat er nu zich in Israël afspeelt (hoe erg dat daar ook allemaal is).
 
Ik heb een aantal dagen geleden hiervan melding gemaakt aan de ombudsman van de VRT (lol, nooit gedacht dat ik dit zou doen)
Maar het is echt frapant hoe stil het is rond dit conflict. Hier wordt geschiedenis geschreven en worden de machtsverhoudingen voor de toekomst bepaald.

En wij doen niks, we protesteren tegen Israël terwijl de impact van het conflict in Oekraïne VELE malen groter zal zijn op ons leven dan wat er nu zich in Israël afspeelt (hoe erg dat daar ook allemaal is).
Jij en ik kunnen niets doen. En voor zover ik weet is er momenteel geen politieker in België die de oorlog op zijn of haar agenda heeft staan?
 
Teken dat je goed bezig bent, zeker?
Ik vind het zowel fascinerend als grappig. Tijdens de discussie met @outsider had ik gezegd dat ik maar een “domme westerse huurling” was. Blijkbaar zijn er niet alleen Russische idioten die daar actief naar op zoek zijn, maar die tegelijkertijd dan dom genoeg zijn om dat voor waarheid aan te nemen :oi22: precies alsof ik iets kan gaan doen aan het front…
 
Nee klopt, maar ik zou graag willen weten wat de standpunten zijn van de partijen tov de Russische agressor en ook welke partijen voorstander zijn van een sterkere, eensgezinde EU en NAVO :unsure:
Voor dat 2de zijn de standpunten van de Europese fracties misschien nog interessant. Feit is dat ik de extremen, PvdA en VB, al zeker en vast niet vertrouw om rond dit conflict de juiste keuzes te maken voor de toekomst.
 
Jij en ik kunnen niets doen. En voor zover ik weet is er momenteel geen politieker in België die de oorlog op zijn of haar agenda heeft staan?
Het enige wat we kunnen doen is tamtam maken in de hoop dat politici het oppikken.

Maar we kunnen al beginnen met niet te stemmen op partijen als VB en PVDA, want met hen is het sowieso game over.
 
Als ik naar de politieke debatten kijk of interviews lees is die oorlog absoluut geen prioriteit.
Waarschijnlijk wel, maar het zijn geen populaire standpunten dat ze zouden verkondigen zo 3 weken voor de verkiezingen.
Daar zou in de TV-debatten stevig op ingegaan moeten worden.
 
Ik vind het zowel fascinerend als grappig. Tijdens de discussie met @outsider had ik gezegd dat ik maar een “domme westerse huurling” was. Blijkbaar zijn er niet alleen Russische idioten die daar actief naar op zoek zijn, maar die tegelijkertijd dan dom genoeg zijn om dat voor waarheid aan te nemen :oi22: precies alsof ik iets kan gaan doen aan het front…
Je ontvangt wellicht duizenden euro's van CIA om hier Westerse propaganda te maken.
 
Jij en ik kunnen niets doen. En voor zover ik weet is er momenteel geen politieker in België die de oorlog op zijn of haar agenda heeft staan?
Er zijn ook Oekraïense fundraising projecten als je iets wil doen: https://u24.gov.ua/. Recentelijk heb ik gedoneerd aan een project van Timothy Snyder: Safe Skies. Misschien een druppel op een hete plaat, maar hoe meer ik over de oorlog lees, hoe meer ik mij er in opwind.
 
ook welke partijen voorstander zijn van een sterkere, eensgezinde EU en NAVO :unsure:

Dat laatste is toch wel geweten
Echt voorstander, ook op militair vlak? Dat weet ik niet.
Tegenstanders van EU is duidelijk, maar ik heb begot geen idee welke partijen echt voor meer integratie op militair gebied zijn.
Iets dat deze morgen blijkbaar gemist heb. De chairman of the joint chiefs of staff heeft gezegd dat het sturen van NAVO-instructeurs op termijn onvermijdelijk is. De berichtgeving is nogal tegenstrijdig, volgens de ene bron zijn er plannen, volgens de andere zijn er nog geen plannen.

https://www.hln.be/buitenland/sture...gste-amerikaanse-militaire-officier~af951849/
Ik hoop dat er in ieder geval plannen zijn, just in case.
Die militairen moeten toch continu war game simulaties maken op de huidige toestand?
 
Terug
Bovenaan