Ja, daarom is het een kerstwens. Twas dat of euromillions. Maar gezien de kans op euromillions toch al groter is ben ik voor deze gegaan.Straffe kerstwens.
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, daarom is het een kerstwens. Twas dat of euromillions. Maar gezien de kans op euromillions toch al groter is ben ik voor deze gegaan.Straffe kerstwens.
Beste Kerstcadeau zou voor ons zijn dat we door Trump weten dat we meer voor ons eigen defensie moeten zorgen en zonder VS militair Putin kunnen afschrikken om nog verder te escaleren.Ik heb 1 wens en dat is dat Trump zoals beloofd spreekt met Putin en Zelsensky en zo tot het staakt het vuren komt en een compromis. Daarbij ook liefst met de nodige dreigementen aan de navo om asap hun militaire uitgaven gelijk te brengen met wat is afgesproken in de navo. Daarna mag Trump de Nobelprijs voor de vrede krijgen. Tot treurens van alle mensen die liever een verdere escalatie gezien hadden waarbij ze droomden dat Rusland door het militaire geweld zich overal uit zou terugtrekken zonder nucleaire bommen in Oekraïne te proberen etc. Sprookjes.
1 groot tankstation vermomd als land.Nog maar eens een reden waarom ik hoop dat Rusland (of mss gewoon het Kremlin) asap van de kaart wordt geveegd. Als ik het woord Rusland nog maar hoor, kookt m'n bloed al.... Ook zo'n enorm deprimerend land.
Geen kwestie van “als”, maar dat is feitelijk de situatie.Het is ver gekomen als we het lot van Oekraïne en bij uitbreiding Europa in Trumps handen gaan leggen.
Allée, de volgende kabel in de Oostzee heeft er aan mogen geloven. En dan zijn er hier personen die durven beweren dat "wij" de escalatie willenImportant electricity connection between Estonia and Finland cut
.
Ja, maar er zijn er hier blijkbaar een paar van overtuigd dat Trump de boel gaat redden terwijl ik hem en de rest van zijn schertskabinet eerder Poetin in de kaart zie spelen.Geen kwestie van “als”, maar dat is feitelijk de situatie.

De Russen zijn er niet onbekend mee he. 10 jaar na MH17.Zitten Russen achter vliegtuigcrash die 38 levens eiste?
Ja ik had dit via een andere bron ook al gelezen. De Russen zouden mogelijks per ongeluk het vliegtuig (met ook véél Russen aan boord) aanzien hebben als een Oekraïns vliegtuig dat moest neergehaald worden.
Indien dit waar is dan is dit een grote blunder van formaat.
Altijd hé, als jets, tanks, drones, vliegdekschepen, duikboten enz. nemen geen controle over een stad.Of gaan er toch nog altijd boots on the ground nodig zijn?
Hoe deze oorlog ook eindigt, de oorlog zal volgens mij toch wel herinnerd worden als de evolutie van manschappen naar robots aan de frontlinie.
Door een tekort aan manschappen, maar wel met een goede kennis en westerse tech, kunnen de Oekraïners toch weerstand bieden aan een land met 10x meer traditionele mankracht/vuurkracht
Dit was anderhalf jaar geleden, enkele bijna doe-het-zelvers waren drones aan't fabriceren.
Ondertussen zijn er drones op jetskis die vlaggenschippen doen zinken, robots met machinegeweren erop gemonteerd, robots die handgranaten in tanks doen vallen,...
En op 20 december blijkbaar de allereerste aanval van Oekraïne met uitsluitend onbemande voertuigen.
![]()
Hoever kan Oekraïne gaan met zijn ‘robot wars’? ‘Dit is een nog grotere evolutie dan de intrede van het buskruit’
Van nieuwe ‘raketdrones’ tot grondaanvallen waar geen soldaat aan te pas komt: het slagveld in Oekraïne is een proeftuin voor autonome wapens geworden. Hoever mogen Zelensky en co. daarin gaan?www.demorgen.be
Grote oorlogen zijn altijd een driver van technologische innovatie, benieuwd waar al deze innovatie tot gaat leiden. Als het zo verder gaat zijn we in 2030 in het tijdperk van de robot wars.
Of gaan er toch nog altijd boots on the ground nodig zijn?