Ontslag 'gekregen' : hoe aanpakken?

Nee die geef ik niet.

Degene die hier in de thread nogtans op de hoogte was van oplossingen, maar die niet wou geven omdat ik een ambetanterik zou zijn, werd geprezen voor zijn stilzwijgen. En ik werd verbannen.

Wel nu i return the favor.
Ik zal me ook es baden in stilzwijgen.

Ik neem de uitkomst hiervan mee in mijn graf.

Thread close graag.
Zonde voor mensen die in de toekomst naar advies zoeken in een vergelijkbare situatie, wat voor velen toch het nut is van dit forum.
De keuze ligt uiteraard bij jou.
 
:D moet ik jouw nu eigenlijk serieus nemen?


eerst zeg je "je hecht te veel belang aan een onnozele handtekening".
en daarna zeg je "ga er van uit dat een handtekening rechtsgeldig is".
lijkt me toch wel een knaller van een contradictie.


Maar ja, wie ben jij? alvast geen kenner, want als ik ook jouw redenering zou moeten volgen, dan is ELKE handtekening, een correcte handtekening.

En dan ga ik terug mijn verhaaltje van op pagina 2 boven halen: Dan kan elke werkgever zomaar een handtekening zetten, op een zelfgemaakt "wederzijds akkoord documentje" en zeggen "ah das van mijne werknemer hé, ziede wel: hij heeft hier een wederzijds akkoord getekend, dus hij is weg zonder opzeg". :D :D

Serieus. Als jij denkt dat het allemaal maar zo makkelijk is :)



Best dat het vandaag mijn kantoorwerkdag is hoor (maandag-woensdag-vrijdag). Heb een zee van tijd om op zo'n belachelijke antwoorden te reageren, maar morgen tijdens mijn thuiswerk dag, moet je niet veel reactie verwachten van me hoor.
Ja, elke handtekening die jij willens en wetens zet is rechtsgeldig, anders kon je letterlijk onder elke overeenkomst uitkomen. Dit is echt waanzinnig logisch en een andere visie zou de rechtszekerheid fundamenteel aantasten. Een kruisje is compleet rechtsgeldig. Dat zijn van die domme truken die een cowboy denkt uit te kunnen steken om dan zijn broek te voelen afzakken wanneer hij/zij het vonnis leest. Je moet dat afscheiden van je eigen verhaal. Is jouw zus haar kruisje een mogelijke indicatie van dwang? Dat kan misschien zo gezien worden. Is een kruisje daarom niet rechtsgeldig? Nope, want anders teken ik straks 7 compromissen voor huizen met 'platte kak' om ze vast te leggen voor mij zodat ik ongestoord kan kizen tussen die huizen zonder dat anderen nog een bod doen. En dan zeg ik er 6 op, want daar staat mijn echte handtekening niet he ahja hihi!!!

Ja, men kan effectief een krabbel analyseren en attribueren aan iemand. Neen, uw vakbond gaat die kosten (1000-5000 euro) niet zomaar terugbetalen. Al zal een grapholoog hier geen baat hebben, want als uw zus gaat ontkennen dat ze die krabbel heeft gezet staat ze nog verder van kant.

Daarmee valt uw zus haar zaak niet in het water, maar het kan misschien wel een goed idee zijn om mensen met enige kennis van zaken niet belachelijk te maken. Je krijgt advies gratis en voor niets. Je kan dat mee opnemen in je algemene beeld of je kan het ontkennen en wegsmijten om achteraf misschien met de billen bloot te staan.

Jouw verhaal ging ook plots van 0-100 met belangrijke details mbt de dwangsituatie dus ik snap wel dat JPV het wat ongeloofwaardig vond overkomen. Zeker als je zijn visie over dwang, met de feiten die hij op dat moment had, wat belachelijk gaat maken. Dwang is enorm moeilijk te bewijzen trouwens, al is het niet onmogelijk.

Bron : jurist in de praktijk
 
Laatst bewerkt:
Nee die geef ik niet.

Degene die hier in de thread nogtans op de hoogte was van oplossingen, maar die niet wou geven omdat ik een ambetanterik zou zijn, werd geprezen voor zijn stilzwijgen. En ik werd verbannen.

Wel nu i return the favor.
Ik zal me ook es baden in stilzwijgen.

Ik neem de uitkomst hiervan mee in mijn graf.

Thread close graag.
Allez man ik wou dat ook nog weten eigenlijk en heb u gene kak gegeven :(
 
Ja, men kan effectief een krabbel analyseren
Ivm een elektronisch kruisje ligt dat wel moeilijker. En ja dat is ook rechtsgeldig.
(OK je kan IP's en emails tracing bijvoorbeeld die leiden naar .., maar wat als er een VPN gebruikt wordt en men reist speciaal naar Nederland hiervoor om dat kruisje te plaatsen en .. ik zeg alleen dat het in dat geval moeilijker is als men bewust fraude wenst te plegen).
 
Laatst bewerkt:
Ik wil hier toch nog eens finaal op terug komen, omdat jullie inderdaad het recht hebben op de uitkomst.

Heel concreet:
Mijn zus is veranderd van vakbond, omdat ze zicht niet voldoende gesteund voelde (was al iets van een 15 jaar lid, en het enige wat ze zeiden was dat ze niets konden doen wegens de gezette handtekening, en haar naar de politie sturen).

Uiteindelijk bij nieuwe vakbond wel beter geholpen, die wouden bemiddelingsgesprekken aan gaan, mits ik dacht 300 euro te betalen konden ze ook bij nieuwe vakbond juridische procedure opstappen (omdat ze nog maar net lid was moest ze dit bedrag betalen).

Maar op dat moment had ze al ander werk gevonden, en heeft ze eigenlijk die zaak wat laten varen.

Politie uitkomst weet ik ook niet, na haar klacht/verklaring daar ook niets meer van gehoord (wellicht ook normaal denk ik, politie kan en mag daar verder niet over communiceren denk ik).

Tot op vandaag heeft ze wel nog geen cent "ontslag vergoeding" gekregen omwille van contractbreuk, maar denk dat dit ook heel normaal is, aangezien de gezette handtekening (ook al was die wat "vervormd") gewoon staat.
Maar dat verwacht ze ook helemaal niet. ze is blij met haar nieuwe job.



Ziezo. nu weten jullie het.

Ik wil me trouwens nog eens verontschuldigen voor het hak-op-de-tak verhaal. Van zodra ik m'n zus haar whatsapps kreeg begon ik al meteen de thread aan te maken, om haar blind te verdedigen, en pas later kwamen er nieuwe cruciale details boven, waardoor het verhaal zoals gezegd als "ongeloofwaardig" of onvolledig kan overkomen.

Bij deze wil ik me ook nog eens verontschuldigen tegenover iedereen die ik hierdoor heb aangevallen, in het bijzonder @JPV want die doet verdomd telkens toch maar de moeite om mensen te helpen, ook al heb ik al zo vaak kortaf geweest tegen hem, omdat ik de antwoorden niet kreeg die ik wou horen. (Ik heb je ook nog een PM gestuurd trouwens, ik zie heel graag een korte reactie van je tegemoet als je de tijd vind, zou ik enorm appreciëren)

Vaak walg ik van mijn eigen uitspraken achteraf, en ben ik diep beschaamd tegenover sommigen hier. Maar ik heb nu wel mijn lesje geleerd, na alles wat er recentelijk is gebeurd. Enkel spijtig dat er eerst dingen moeten gebeuren vooraleer ik tot inzicht kom.

Maar vanaf nu zullen jullie een TRUMP 2.0 zien. en die zal aangenamer zijn voor iedereen.
 
Bij welke vakbond was ze en waar zit ze nu ? :thinking:
Ik weet het antwoord, maar heb wat moeite om die nu te gaan vernoemen, want dat is toch ook maar kort voor de bocht hé.

Bij elk vakbonds kantoor ga je wel eens mensen tegen komen die niet hulpzaam genoeg over komen, of misschien heeft mijn zus ook een even warrige indruk na gelaten als ik, waardoor de vakbond zal denken "hola, hier klopt iets niet en houden we onze handen af", of weet ik veel wat de reden juist was...

En natuurlijk als je gaat aankloppen bij een nieuwe vakbond, willen ze zich meteen tonen en profileren om te helpen. Is een nieuwe klant voor hen, en die willen ze graag vast leggen.

Dus ik wil geen vakbond gaan vuil maken op basis van 1 gesprek, waar ik zelfs niet aanwezig bij was. (Dit heb ik nu echt wel geleerd: niet meer op éénzijdige verslag geving voort gaan ;) ) Ik ga er van uit dat bij elke vakbond bekwame mensen zitten, al zal er hier en daar misschien wel es ene zitten die er niet echt op zijn plaats zit.

En ja, ik spreek uit ervaring, ik heb in mijn jonge jaren ook nog vakbonds militant geweest bij ABVV :) En zat daar ook niet echt op mijn plaats, maar neemt niet weg dat ik daar nu afbreuk naar toe doe. Verre van zelfs, want er waren tijden geweest dat die mij ook écht hebben geholpen.
(Ik werd van de ene dag op de andere dag van afdeling verplaatst op vroegere werk, en dankzij hun tussenkomst heb ik terug naar mijn oude groep kunnen en mogen gaan)
 
Ik wil hier toch nog eens finaal op terug komen, omdat jullie inderdaad het recht hebben op de uitkomst.

Heel concreet:
Mijn zus is veranderd van vakbond, omdat ze zicht niet voldoende gesteund voelde (was al iets van een 15 jaar lid, en het enige wat ze zeiden was dat ze niets konden doen wegens de gezette handtekening, en haar naar de politie sturen).

Uiteindelijk bij nieuwe vakbond wel beter geholpen, die wouden bemiddelingsgesprekken aan gaan, mits ik dacht 300 euro te betalen konden ze ook bij nieuwe vakbond juridische procedure opstappen (omdat ze nog maar net lid was moest ze dit bedrag betalen).

Maar op dat moment had ze al ander werk gevonden, en heeft ze eigenlijk die zaak wat laten varen.

Politie uitkomst weet ik ook niet, na haar klacht/verklaring daar ook niets meer van gehoord (wellicht ook normaal denk ik, politie kan en mag daar verder niet over communiceren denk ik).

Tot op vandaag heeft ze wel nog geen cent "ontslag vergoeding" gekregen omwille van contractbreuk, maar denk dat dit ook heel normaal is, aangezien de gezette handtekening (ook al was die wat "vervormd") gewoon staat.
Maar dat verwacht ze ook helemaal niet. ze is blij met haar nieuwe job.



Ziezo. nu weten jullie het.

Ik wil me trouwens nog eens verontschuldigen voor het hak-op-de-tak verhaal. Van zodra ik m'n zus haar whatsapps kreeg begon ik al meteen de thread aan te maken, om haar blind te verdedigen, en pas later kwamen er nieuwe cruciale details boven, waardoor het verhaal zoals gezegd als "ongeloofwaardig" of onvolledig kan overkomen.

Bij deze wil ik me ook nog eens verontschuldigen tegenover iedereen die ik hierdoor heb aangevallen, in het bijzonder @JPV want die doet verdomd telkens toch maar de moeite om mensen te helpen, ook al heb ik al zo vaak kortaf geweest tegen hem, omdat ik de antwoorden niet kreeg die ik wou horen. (Ik heb je ook nog een PM gestuurd trouwens, ik zie heel graag een korte reactie van je tegemoet als je de tijd vind, zou ik enorm appreciëren)

Vaak walg ik van mijn eigen uitspraken achteraf, en ben ik diep beschaamd tegenover sommigen hier. Maar ik heb nu wel mijn lesje geleerd, na alles wat er recentelijk is gebeurd. Enkel spijtig dat er eerst dingen moeten gebeuren vooraleer ik tot inzicht kom.

Maar vanaf nu zullen jullie een TRUMP 2.0 zien. en die zal aangenamer zijn voor iedereen.
Welke drugs heb jij gepakt? Want dat lijkt toch goeie stuff te zijn.

Alle moppen terzijde maar dit is toch wel serieus ballen hebben om dat toe te geven. Respect in ieder geval.
 
Welke drugs heb jij gepakt? Want dat lijkt toch goeie stuff te zijn.

Alle moppen terzijde maar dit is toch wel serieus ballen hebben om dat toe te geven. Respect in ieder geval.
Och al te vaak heb ik hier gedaan of dit mijn eigen speeltuin was, en iedereen die plots de bal had, kreeg de volle laag. Zo werkt het natuurlijk niet.
Ik kreeg dan terecht sancties, en dat werkte dan als een rode lap op een stier, waardoor ik dan tegen degene die terecht geprezen werden, nog kwader werd en zo ontstond stilaan een vete natuurlijk. Dit allemaal geheel mijn eigen fout uiteraard, omdat ik al te vaak een one-man-show opvoerde. Deze thread is er een perfect voorbeeld van.
En dan komt de dag dat je die persoon/personen eens nodig hebt en iets moet vragen. En dan sta je daar natuurlijk met je domme kop en rode wangen vol schaamte. En zie je al je stommiteiten als een trein voorbij razen. Enkel spijtig dat eerst zo iets moet gebeuren, vooraleer je tot inzicht moet komen. Maar blij dat het gebeurd is. Het voelt zelfs aan als een opluchting nu.
 
Och al te vaak heb ik hier gedaan of dit mijn eigen speeltuin was, en iedereen die plots de bal had, kreeg de volle laag. Zo werkt het natuurlijk niet.
Ik kreeg dan terecht sancties, en dat werkte dan als een rode lap op een stier, waardoor ik dan tegen degene die terecht geprezen werden, nog kwader werd en zo ontstond stilaan een vete natuurlijk. Dit allemaal geheel mijn eigen fout uiteraard, omdat ik al te vaak een one-man-show opvoerde. Deze thread is er een perfect voorbeeld van.
En dan komt de dag dat je die persoon/personen eens nodig hebt en iets moet vragen. En dan sta je daar natuurlijk met je domme kop en rode wangen vol schaamte. En zie je al je stommiteiten als een trein voorbij razen. Enkel spijtig dat eerst zo iets moet gebeuren, vooraleer je tot inzicht moet komen. Maar blij dat het gebeurd is. Het voelt zelfs aan als een opluchting nu.
Sterk man! 💪
 
Lol 15 jaar lidgeld bij de vakbond betalen en nog altijd uw toeverlaat bij een onenigheid zoeken bij wraak en fraude in plaats van naar de vakbond te gaan. Kunt ge net zozeer elke maand 20€ door de WC sjassen. Dat is 3600€ weggesmeten. Chapeau.
 
Och al te vaak heb ik hier gedaan of dit mijn eigen speeltuin was, en iedereen die plots de bal had, kreeg de volle laag. Zo werkt het natuurlijk niet.
Ik kreeg dan terecht sancties, en dat werkte dan als een rode lap op een stier, waardoor ik dan tegen degene die terecht geprezen werden, nog kwader werd en zo ontstond stilaan een vete natuurlijk. Dit allemaal geheel mijn eigen fout uiteraard, omdat ik al te vaak een one-man-show opvoerde. Deze thread is er een perfect voorbeeld van.
En dan komt de dag dat je die persoon/personen eens nodig hebt en iets moet vragen. En dan sta je daar natuurlijk met je domme kop en rode wangen vol schaamte. En zie je al je stommiteiten als een trein voorbij razen. Enkel spijtig dat eerst zo iets moet gebeuren, vooraleer je tot inzicht moet komen. Maar blij dat het gebeurd is. Het voelt zelfs aan als een opluchting nu.
Ach ja iedereen maakt fouten en ..

-raar maar waar- maar dit forum heeft me toch ook geholpen, om andere mensen beter te begrijpen en om UP TO DATE te blijven met de steeds veranderende realiteit. Let me (partially) explain ..

Het issue in Vlaanderen is (nog steeds), dat mensen u dikwijls publiekelijk niets durven te zeggen, als je iets 'verkeerd' zegt. Zo had ik een bepaalde aanname, en ik had die aanname al 40+ jaar (ik ga niet meer zeggen wat die is, want dan krijg ik weer de shit over mij), en ik heb dat in het echte leven misschien wel duizend keer gezegd.

De reacties publiek in het echt leven daarover? 1x raden. NUL. Niks. Nada.

Ter info (Belangrijk want enige nuance is op zijn plaats): 40 jaar geleden was die specifieke aanname nog wel OK, maar gedurende de tientallen jaren is de visie van de wereld daarop helemaal veranderd. Maar nogmaals: Dan moet je dit dus wel durven zeggen tegen mij he. En dat deed echt NIEMAND. (Wat ik dus echt wel erg vind, want dat is deel van het probleem)

Op een dag poste ik die aanname dan eens op dit forum. Ik heb nog nooit zo hard moeten gaan lopen van een discussie. :headshake: Ik werd bijna opgegeten door mensen, die extreem "razend" waren op mij. Zelfs met de droge reactie: Allé Makila elke intelligente mens weet toch dat dit fout is, dus het kan er bij mij niet in dat je daar nooit over nagedacht hebt of dit niet even gegoogled hebt om ..

Maar als niemand zegt dat iets NOK is, ga je dan die redenering maken of daar echt serieus / diep over nadenken? Pas op het ogenblik dat mensen hier razendkwaad waren, zag ik asap in dat wat ik zei nonsens was anno 202x, en echt (heel) erg verkeerd. Maar daarvoor? Echt een dikke vette neen en niet eens bij stilgestaan .. zelfs geen seconde.

Na zolang op het forum te zitten en al personen van allerlei allooi te zien passeren bereiken we nu toch weer een hoogtepunt.

Na pagadders als mac-BC bereiken we terug een hoogtepunt. Grote schoenen om te vullen.
Denken dat je enige invloed hebt en denken dat mensen van u wakker liggen, grappig. Er is maar één zekerheid en dat is de banhammer.
Ik lig niet echt wakker van wat anderen over mij denken, maar ik gebruik (of misbruik) dit forum wel om meningen te verkrijgen van mensen over bepaalde gevoelige zaken, die in het echte leven moeilijker liggen.

Hier is het (deels) anoniem en ik leer soms meer over wat anderen denken op dit forum dan dat ik dit doe in het echte leven. De Vlaming is erg gereserveerd en houdt dikwijls zijn/haar mening voor zichzelf, wat dan weer leidt tot zinloze misverstanden met soms grote gevolgen. 1 vriend uitgezonderd, hij spreekt wel zijn mening uit (iemand die stemt op het Vlaams Blok ;))

En ja soms kom dan de mening van andere heel hard aan, maar als je ervan leert is dat toch goed neen?

---

Sorry om even af te wijken van het Topic.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan