Onderzoek Vaccinfraude Truierse Burgemeester

  • Onderwerp starter Deleted member 1307
  • Startdatum
Ik probeer het hier weer een beetje op de rails te trekken, in plaats van die onnozele meta-discussie @StevenP :D

@KnightOfCydonia

1 staat daar los van wetten, vind ik. Het normbesef hoort los te staan van de wetten. Maar met 1 en 2 kan ik het natuurlijk alleen maar eens zijn, hè. Als ze gedaan heeft wat we denken, en daar blijkt niks illegaals aan te zijn, dan zijn daar scherpere wetten voor nodig. Maar dan moet natuurlijk schuld nog altijd bewezen worden voor een rechtbank/commissie, hè.

Met 3 en 4 kan ik het echter niet eens zijn.
3. Het lek is er, wat betekent dat het systeem misschien niet waterdicht genoeg is. Het systeem moet nog blijven bestaan, dus mag daar toch een onderzoek naar komen? Mijn "dierbare" medische geheim kan opgeheven worden door een rechtbank, dat is het. Dus in een rechtsysteem, niet door vigilantes.
4. Nogmaals: Bronnengeheim is het recht om je bron niet mee te delen. Dat heb ik nu toch al vaak gezegd? Dat is hier niet geschonden.

Ik zie het los van elkaar, omdat jij bij de niet-juridische dingen gaat aanklagen dat ze niet veroordeeld is (wat niet kan, als het niet-juridisch is), of een uitspraak in de ene zaak gaat betrekken (bronnengeheim) op een totaal andere zaak (schuld van Heeren). Dat is gewoon niet eerlijk praten, en is blind zijn voor alle nuance, want: Belgisch gerecht is krom, straffeloosheid voor politici.

Maar zonder 3 of 4 hadden we onder de huidige wetgeving en het huidige systeem nooit geweten van deze corruptie, dan had Veerle Heerlen gewoon "medisch geheim" gezegd, en de Losers en Zoutleeuwse apothekeressen van deze wereld: "ah, oké, daar stopt het verhaal dan."
Er is geen gerechtelijke instantie die pro-actief onderzoek doet naar dergelijke corruptie, en geruchten zie ik niet onderzocht worden door een gerecht dat nu al overbelast is en zoals de voorbeelden die ik eerder in deze thread gaf: fraudeurs en verkrachters/moordenaars vrijuit laat gaan.

Ik heb bovendien al aangehaald: dat er voor mensen in hogere machtsposities en hun naaste familie, gerust andere regels mogen gelden: transparantie over inkomsten en blijkbaar ook noodzakelijk: over vaccinaties in tijden van pandemieën en vaccinschaarste.

En op deze manier schuilt in dit land nog héél wat corruptie onder de motorkap.
Blijkbaar mag je als burgemeester ook straffeloos liegen, want de zaken die Veerle Heerlen aanhaalde in haar valse excuses-monoloog daar waren flagrante leugens bij: je vaccineert geen mensen met restjes in de ochtend.

Eens benieuwd of er nog verder iets van komt, want de provinciegouverneur is van de N-VA en die zijn nu alvast omgekocht met tijdelijk de sjerp te mogen hebben terwijl Veerle Heerlen op betaalde vakantie gaat, en de verantwoordelijke minister is Bart Somers, wat een grap...
 
Staat vast dat je met de zaak Heeren een zoveelste pleidooi hebt voor het elimineren van dergelijke bevoegdheden op het lokale niveau. Vaccinaties tijdens een pandemie horen op het niveau van volksgezondheid georganiseerd en gecontroleerd te worden. Wat heeft een burgemeester daar in godsnaam eigenlijk te zoeken.
 
Het is je reinste machtsmisbruik en corruptie en ik vind het bijzonder erg dat we daar blijkbaar niet echt van weten of het wel strafbaar is of niet. Als de gemeenteraad zelf het al oké vindt zou ik mij er alleszins niet te veel illusies over maken...

Vlammende passage van Wouter Verschelden ook over deze zaak in zijn dagelijkse nieuwsbrief. Echt een aanrader.

Absoluut. Ik snap ook niet hoe het niét strafbaar kan zijn, als dit is wat er gebeurd is. Daarom waarschijnlijk dat ik amper kan geloven dat het inderdaad zo is, en dat ik nog verwacht dat er elk moment een onderzoeksrechter iets kan beslissen of zo.
 
Laatst bewerkt:
Absoluut. Ik snap ook niet hoe het niét strafbaar kan zijn, als dit is wat er gebeurd is. Daarom waarschijnlijk dat ik amper kan geloven dat het inderdaad zo is, en dat ik nog verwacht dat er elk moment een onderzoeksrechter iets kan beslissen of zo.

Lijkt me énorm naïef.

Fout. Opnieuw leg je me het belangrijkste punt van je post in de mond.

Prima dan, verlicht me en vertel me hoe dat wel was uitgekomen in een wereld waarin jouw medisch geheim heilig is en het normaal is dat er onderzoeksrechters achter de bron van die journalist willen aangaan ondanks een bronnengeheim.
 

Duizend vaccins “dreigden verloren te gaan”? Sint-Truiden had er nog maar 926…​

Sint-Truiden-
“Er dreigden in de beginperiode maar liefst duizend vaccins verloren te gaan.” Zo verklaarde Truiens burgemeester Veerle Heeren op de gemeenteraad waarom ze zich om 10 maart liet vaccineren. Maar op die dag waren er in Sint-Truiden nog maar 926 vaccins geleverd...


Kan het helaas niet helemaal lezen.
 
Toch goed dat de media hun tanden laten zien in deze. Hopelijk kan alsnog eea in gang gezet worden met goede journalistiek, aangezien het de politiek blijkbaar niet interesseert en het ook bij de gerechtelijke macht stil blijft voorlopig.


Het kleinste extra leugentje kan haar nu de das om doen, dus graven maar zou ik zeggen!
 
Prima dan, verlicht me en vertel me hoe dat wel was uitgekomen in een wereld waarin jouw medisch geheim heilig is en het normaal is dat er onderzoeksrechters achter de bron van die journalist willen aangaan ondanks een bronnengeheim.
Precies zoals nu, bijvoorbeeld? Het is naar buiten gekomen, en medisch geheim is niet heilig, maar bestaat wel degelijk. De onderzoeksrechters hebben ook het uitkomen van het nieuws niet belet. Een andere manier zou zijn dat de persoon die het ontdekt heeft, naar een kliklijn kon bellen of naar de politie kon stappen. Voor misbruik bij gezondheidszorg bestaat zo'n kliklijn alvast wel. En dan kan de rechter beslissen dat dat dossiergeheim opgeheven moet worden voor dit specifieke geval en deze specifieke doeleinden.

Dossiergeheim (medisch of gerechtelijk) is belangrijk, en je wilt die fundamenten van een rechtstaat plots wel heel snel opgeven omdat jij het in dit geval terecht vindt. Dat vind ik gevaarlijk. Ik snap niet waarom je zo snel heel belangrijke rechten zomaar wilt opgeven? Omdat je boos bent op politieke corruptie?
 
De claim van 1000 verloren vaccins is erg twijfelachtig. Andere gemeentes (en vooral de stad Brussel) die in het begin met annulaties kampten begonnen toch een oproep in de media om mensen aan te sporen te komen. In Luik werd zo een Vlaming op straat aangesproken. De vaccins zijn, eens ontdooid, nog enkele uren te gebruiken dus er kunnen wel mensen gevonden worden. Oorspronkelijk werd aangenomen dat er tot 5% verloren zou gaan maar het blijft beperkt tot 1-2% dus bijzonder goede cijfers. Maar 1000 op overschot, dat zou toch al lang gerapporteerd zijn, de slechtste gemeentes kwamen daar niet aan.

In ieder geval is het toch bijzonder nalatig dat ze toen geen paniek heeft geslagen in Het Belang van Limburg of TV Limburg. Dat zou toch het minste zijn dat ze kon doen. En wat is er met die 987 andere vaccins gebeurd, zijn die in de vuilnisbak? Dat is pas een misdaad!

De berichten dat mensen zijn afgebeld doet eerder vermoeden dat er helemaal geen overschotten waren, eerder te weinig om die 13 (of meer) in te enten.
 
Precies zoals nu, bijvoorbeeld? Het is naar buiten gekomen, en medisch geheim is niet heilig, maar bestaat wel degelijk. De onderzoeksrechters hebben ook het uitkomen van het nieuws niet belet. Een andere manier zou zijn dat de persoon die het ontdekt heeft, naar een kliklijn kon bellen of naar de politie kon stappen. Voor misbruik bij gezondheidszorg bestaat zo'n kliklijn alvast wel. En dan kan de rechter beslissen dat dat dossiergeheim opgeheven moet worden voor dit specifieke geval en deze specifieke doeleinden.

Dossiergeheim (medisch of gerechtelijk) is belangrijk, en je wilt die fundamenten van een rechtstaat plots wel heel snel opgeven omdat jij het in dit geval terecht vindt. Dat vind ik gevaarlijk. Ik snap niet waarom je zo snel heel belangrijke rechten zomaar wilt opgeven? Omdat je boos bent op politieke corruptie?

Dus je zou wel voorstander zijn van een kliklijn voor politieke corruptie/fraude, maar vervolgens de aanpak daarvan willen overlaten aan de trage werking van het Belgische gerecht? En ondertussen mag de corrupte politicus nog vele maanden/jaren in functie blijven.
Want laten we wel wezen: dat daar zo snel 4 (!) onderzoeksrechters aan de deur van die journalist stonden, heeft ongetwijfeld te maken met politieke druk, zo werkt dat in België. In andere omstandigheden werkt ons Belgisch gerecht heus zo snel niet.

Wel: ik bepleit een spoedprocedure met een tijdelijke ontzetting uit de functie als er grondige aanwijzingen zijn voor corruptie zoals hier. Sihame El Kaouakibi zou op die manier ook geen € 5000 netto per maand meer krijgen van de schatkist/belastingbetaler.

Ik wil absoluut de fundamenten van de rechtstaat niet opgeven, ik wil hogere eisen stellen aan machtsdragers. Wil je een politieke machtsfunctie uitoefenen? Prima, dan moet je in mijn systeem bereid zijn dat een neutraal orgaan alles van je bankrekeningen, vermogen, strafblad tot vaccinatiekaart kan inkijken, met voor mijn part een A.I. die over verdachte veranderingen waakt. Persoonlijk moet ik die info niet hebben.
Ben je extreem gehecht aan je privacy/medisch geheim? Stel je vooral niet verkiesbaar want je bent het toch niet waard.
 
Prima, dan moet je in mijn systeem bereid zijn dat een neutraal orgaan alles van je bankrekeningen, vermogen, strafblad tot vaccinatiekaart kan inkijken, met voor mijn part een A.I. die over verdachte veranderingen waakt. Persoonlijk moet ik die info niet hebben.
Ben je extreem gehecht aan je privacy/medisch geheim? Stel je vooral niet verkiesbaar want je bent het toch niet waard.
Dat gaat voor mij wel te ver. Maar ik snap wat je bedoelt. Maar dat waren we het op pagina 4 al over eens, of zo. Alleen is "vrijwilliger die een foto neemt van de lijsten op z'n gsm en daarmee gaat leuren" geen neutraal orgaan. En dat is wat het problematisch maakt.
 
Dat gaat voor mij wel te ver. Maar ik snap wat je bedoelt. Maar dat waren we het op pagina 4 al over eens, of zo. Alleen is "vrijwilliger die een foto neemt van de lijsten op z'n gsm en daarmee gaat leuren" geen neutraal orgaan. En dat is wat het problematisch maakt.
Wel, beggars can't be choosers. Er is in dit land geen neutraal comité dat politieke corruptie bestrijdt, er is geen deftig werkend gerecht, en op het normbesef van de rest van de politieke kaste moet je ook niet rekenen, getuige de vele voorbeelden die ik al gegeven heb.
Wel, geef mij dan maar ongemakkelijke lekken, klokkenluiders en een publieke schandpaal als alternatief op helemaal niets.

En als morgen Veerle Heerlen een terrasje gaat doen en een Truienaar wiens grootouder misschien overleden is wachten op een vaccin zijn of haar pint over deze burgemeester zonder normbesef uitkapt, dan trakteer ik die met plezier op een nieuwe, met mijn complimenten erbij. Want een andere straf wacht Veerle Heerlen dus niet.

Maar goed, realistisch gezien zal ze wel ergens in het buitenland gaan vluchten, op jouw en mijn kosten uiteraard, want ik denk niet dat ze veel loon zal inleveren aangezien ze vastklampt aan haar postje en de eerste schepen slechts waarnemend burgemeester wordt.
El Kaouakibi incasseert maandelijks ook nog steeds minstens € 5000 netto op dezelfde manier. Een zekere pedofiele bisschop krijgt ook nog steeds een riant overheidspensioen waar de gemiddelde Belg enkel van kan dromen.
 
En weer bewijst Loser dat hij niet weet waarover hij praat... Het gaat om de publieke databank Ratsit / Merinfo, de zogenaamde "Taxeringskalender". Hoewel in Scandinavië beperkt tot de belastingsschaal waarin iemand zich bevind, en daar dus ook het inkomen uit kunnen afleiden, is dit wel een ontzettend transparant systeem.

Want iedereen kan die lijst opvragen, dus ik als modale burger kan weten wat mijn vrienden verdienen, maar ook de burgemeester, of de premier, of de pastoor,... Enorme sociale controle op gefoefel dus. Zo iets mag wat mij betreft gerust hier ingevoerd worden, en dan vooral voor mensen met een publiek ambt ("wie betaald, die bepaalt").
 
En weer bewijst Loser dat hij niet weet waarover hij praat... Het gaat om de publieke databank Ratsit / Merinfo, de zogenaamde "Taxeringskalender". Hoewel in Scandinavië beperkt tot de belastingsschaal waarin iemand zich bevind, en daar dus ook het inkomen uit kunnen afleiden, is dit wel een ontzettend transparant systeem.

Want iedereen kan die lijst opvragen, dus ik als modale burger kan weten wat mijn vrienden verdienen, maar ook de burgemeester, of de premier, of de pastoor,... Enorme sociale controle op gefoefel dus. Zo iets mag wat mij betreft gerust hier ingevoerd worden, en dan vooral voor mensen met een publiek ambt ("wie betaald, die bepaalt").
Nog eentje die het op de man moet spelen...

Er is in België ook een neutraal orgaan (waar het over ging) dat die gegevens kan inkijken als dat nodig is. Jouw voorbeeld zou hier ook niks van verschil hebben gemaakt, want het is in essentie je belastbare inkomen. Meer niet.
 
Dat gaat voor mij wel te ver. Maar ik snap wat je bedoelt. Maar dat waren we het op pagina 4 al over eens, of zo. Alleen is "vrijwilliger die een foto neemt van de lijsten op z'n gsm en daarmee gaat leuren" geen neutraal orgaan. En dat is wat het problematisch maakt.
Ja maar wie gaat er daar nu mee leuren? Wie heeft daar een boodschap aan? Wat is er zo geheim dat dit bijvoorbeeld niet gewoon publiek kan gemaakt worden?
 
Ja maar wie gaat er daar nu mee leuren? Wie heeft daar een boodschap aan? Wat is er zo geheim dat dit bijvoorbeeld niet gewoon publiek kan gemaakt worden?
Je medisch dossier? Half Vlaanderen schiet in een kramp als er wordt gediscrimineerd op vlak van vaccinatie, maar je wilt wel ineens al je informatie te grabbel gooien voor iedereen? Eén van de grote problemen aan het vaccinatiepaspoort is de privacy, de privacycommissie heeft zich er al over uitgesproken. Maar dat is plots niet meer belangrijk? Je werknemer mag ook inkijken waarom je ziek bent en of dat nu chronisch is of niet, vind je? Of je mentale gezondheid even checken? En ik heb het altijd over dossiergeheim gehad, gerechtelijk dossier hetzelfde. Dat is geheim, en dat zomaar lukraak breken, is gevaarlijk. Het verhindert een eerlijk proces. Dus ja, ik vind dat nog altijd heel belangrijk.
 
Je medisch dossier? Half Vlaanderen schiet in een kramp als er wordt gediscrimineerd op vlak van vaccinatie, maar je wilt wel ineens al je informatie te grabbel gooien voor iedereen? Eén van de grote problemen aan het vaccinatiepaspoort is de privacy, de privacycommissie heeft zich er al over uitgesproken. Maar dat is plots niet meer belangrijk? Je werknemer mag ook inkijken waarom je ziek bent en of dat nu chronisch is of niet, vind je? Of je mentale gezondheid even checken? En ik heb het altijd over dossiergeheim gehad, gerechtelijk dossier hetzelfde. Dat is geheim, en dat zomaar lukraak breken, is gevaarlijk. Het verhindert een eerlijk proces. Dus ja, ik vind dat nog altijd heel belangrijk.
Je wilt in feite naar het gegeven toe dat een medisch dossier openbaar maken kan of zal leiden tot discriminatie? Dat een werkgever dus actief mensen met een chronische ziekte mijdt?
Nochtans zijn er nu al duizenden mensen die lijden aan chronische ziekte die gewoon vanaf dag één dit open en bloot gooien hoor. Een diabeet trouwens, dat kan je niet verstoppen. En deze mensen worden zeker niet actief geweerd.

Mentale gezondheid idem. Open kaart spelen over zulke zaken lijkt me net zeer belangrijk.

Jij bent dus voorstander van zwijgen als het graf, chronische ziekte of zeer gevoelig voor mentaal de pedalen verliezen gewoon verzwijgen? Een werkgever dus met een paard van troje opzadelen? Mij lijkt dat alvast niet de correcte manier.
 
Terug
Bovenaan