Weer een rits grote kosten gedaan ter voorbereiding voor de 2de keer dat ik de crossover pipe vervang.
- Volledige nieuwe crossover pipe op ebay op de kop kunnen tikken: 1.2k EUR (thanks bro)
- Volledig nieuwe AFM in Amerika in promotie: +- 350 EUR
- Volledig nieuw expansievat: 450 EUR
- Volledig nieuwe batterij: 122 EUR
- Volledig nieuwe batterij ontkoppeling: 9 EUR
Nu kan ik drie grote systemen vervangen:
- de gewraakte Xover pipe die de oorzaak (hopelijk enige) is van mijn afkeuring
- het herstellen van de stock air intake waarbij de vorige eigenaar een "hot" cold air intake heeft geïnstalleerd (bij elkaar geslacht)
- het koelreservoir dat volledig ondoorzichtig is en dus een pain is om te hervullen
De batterij was helaas nodig omdat de oude echt niet meer wou opladen. Heb de batterij nodig om de druk van het benzinesysteem te halen, om zo dan de fuel injectoren los te koppelen. Stap 1 van de Xover pipe operatie... dus kon niet eens starten zonder een deftige batterij.
Own a Porsche they said, it would be fun they said.
Hopelijk kan ik deze zondag eindelijk beginnen met 'm weer uiteen te gooien. En hopelijk verloopt alles nu vlot zodat ik heel dat spel eindelijk door de keuring krijg en 'm op de baan krijg. Begint nu wel echt te jeuken/frustrerend te worden. Heb er toch al wat geld ingestoken en nog maar enkele KM mee gereden (naar de eerste keuring).
Update 25/9/23: gisteren begonnen met de herinstallatie van de nieuwe crossover pipe. De oude is er al volledig uit, dus good progress gemaakt. Volgende zondag hopelijk de nieuwe er in! De nieuwe batterij werd ook geïnstalleerd, was dus wel echt een probleem met de oude batterij en niet de startmotor. Daar was ik eerst nog over aan het twijfelen.