Nieuwe laptop

Monkytiger

Well-known member
Rond oktober 2020 was ik eens beginnen kijken voor nog eens een desktop op maat aan te schaffen, uiteindelijk net wat lang gewacht en de prijzen schoten omhoog van de nieuwe CPU/GPU's, en de beschikbaarheid was een ramp.
Uiteindelijk meer dan 2 jaar later en er is nog niets gewijzigd aan mijn situatie.
Eigenlijk ook totaal niet meer gegamed in die periode, deels door tijdsgebrek maar ook deels omdat ik de mogelijkheid niet heb op huidige laptop.
Wel wat ingezien dat ik soms toch nog eens mijn laptop mee op verplaatsing moet nemen (dat ik niet alle admin op mijn ipad ofzo kan doen) dus langs een kant zou ik die mogelijkheid willen behouden en dus niet opteren voor een zware desktop.
In het algemeen begint die laptop nu wat zijn kuren te krijgen en heeft zijn leeftijd ook, dus mag wel eens vervangen worden.
Dus wat ik eigenlijk zoek is een laptop met mogelijkheid om eens op te gamen (liefst krachtig genoeg in redelijke mate) maar dat dus eigenlijk merendeel gebruikt wordt voor administratie, internet, etc (niets spectaculair). Design moet ook niet te opvallend wat je soms hebt bij gaming laptops.
In eerste instantie zal het wel terug eens counter strike zijn, maar zou toch nog eens wat nieuwe zaken willen ontdekken ook.

Waar moet ik op letten? Wat zijn de aandachtspunten?
Welke aanraders zijn er?
 
Misschien extra info.
Heb nu een 17.3" wat ik wel een ok grootte vind voor dagelijks op te werken, ook voor gamen valt dat wel nog goed mee.
Misschien kan 16" ook maar kleiner zou ik toch niet gaan.
Kan hier wel aansluiten op een LG Ultragear 27GN850-B, verliest dat eigenlijk kracht/prestaties als ik op die manier zou gamen?
Of is het juist beter om dat te doen?
Dan zou ik bijvoorbeeld wel zeker een slag kleiner kunnen gaan in algemene grootte voor het dagelijkse admin werk/surfen.

Prijs vind ik een moeilijke, voor een desktop zou ik toch ook richting 2K kijken eventueel.
Als er iets voor mijn nood 1.5k kost is dat uiteraard ook goed, is er een goede verantwoording om naar 2.5k te gaan kan dat ook.
 
Op zich zijn er wel een aantal laptops die aan je eisen voldoen. Gaming laptops zullen over het algemeen er wel wat 'gaming-achtig' uitzien. Maar er zijn wel wat modellen die een meer stealthy look hebben.





Zijn allemaal heel deftige modellen, zeker qua gaming kan je er wel een deftige game mee spelen met deftige settings.
 
Terug
Bovenaan