Dubbele monitor

Nada

Member
Ben op zoek naar een nieuwe setup met veel schermoppervlakte. Is voornamelijk voor administratie, programmeren en browsen en soms ook eens een game.

Denk dat ik eigenlijk het meest fan ben van 2 schermen verticaal op elkaar, waarbij het onderste scherm bijna op mijn bureau leunt en het bovenste scherm op ooghoogte. Mensen ervaring met deze setup?

Belangrijk is wel dat ik de schermen (en mijn muis en toetsenbord) makkelijk moet kunnen switchen tussen laptop en desktop.

Ik stootte op de LG Ergo Dual (https://www.lg.com/us/monitors/lg-27qp88d-b2-qhd-ergo-monitor) van vorig jaar, op Amazon DE staat deze voor zo'n €600. Daarvoor heb je twee 27" 1440p 75hz IPS schermen met een degelijke bureaustandaard. Heeft ook USB-C en 2 USB-A inputs, dus dat moet lukken voor te switchen tussen desktop en laptop denk ik. Thoughts?

Welke GPU zou ik hier best voor nemen? Volstaat een RTX 4060Ti 16GB?

Stel dat ik schermen en standaard apart zou kopen van andere merken, zou dat goedkoper uitkomen, of blijft dit wel een goede deal?

Ergens twijfel ik ook nog om gewoon 1 grote monitor zoals een ultrawide of ultratall LG Ergo DualUp te kopen, maar moet soms mijn scherm delen via MS Teams en vrees dat dat nogal vervelend kan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Voor gaming gaat 1 49" monitor altijd beter zijn dan 2x27" naast elkaar, omwille dat je dan geen bezels hebt. Over 2 schermen gamen is geen goed idee aangezien je dan met een bezel zit in het midden. (tenzij je mikt op 1 scherm voor te gamen met het andere ernaast voor andere zaken)
Je kan een 49" monitor wel opdelen denk ik zodat het zich gedraagt alsof het 2 27" 1440p schermen zijn.
Nadeel van 1 groot scherm is dat je niet de flexibiliteit hebt om 2 schermen boven elkaar of 1 scherm in portrait te zetten. Die LG Ergo Dual is meer gericht op productiviteit. Je kan daar ook op gamen, maar je bent beperkt tot 75Hz.
En gamen op een superwide 49" op 5120x1440 is heel zwaar voor een GPU, dan is het mss best om te gaan voor een 7900 XTX of RTX 4080. Gamen op 1 27" 1440p scherm is te doen met 1 RTX 4060 Ti 16GB (ik weet niet of het prijs/kwaliteit de beste GPU is wel ...).
 
Weet niet of je al iets gekocht hebt maar Mediamarkt heeft een mooie deal nu.


Heb er mij zo 1 besteld en is sinds gisteren geïnstalleerd. Heel tevreden van!
Voor € 400 heb je dus 2 mooie schermen inclusief standaard.
Ziet er inderdaad een mooie deal uit. Helaas als ik check precies geen USB-C aansluiting om laptop te connecteren?
 
Denk dat ik eigenlijk het meest fan ben van 2 schermen verticaal op elkaar, waarbij het onderste scherm bijna op mijn bureau leunt en het bovenste scherm op ooghoogte. Mensen ervaring met deze setup?
Ja, maar dan wel onderaan het laptop scherm en erboven een monitor... ook voor administratieve toepassingen (teams, XL, PP, outlook, browser, ...).
Werkt prima voor mij. Die manier van werken resulteert in kortere bewegingen dan 2x 16:9 schermen naast elkaar (voor ogen/hoofd/nek, maar ook voor muis).
 
Terug
Bovenaan