NFL 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Russell Wilson wil ook weg... En volgens The Athletic is het serieuzer dan leek. https://theathletic.com/2409212/2021/02/25/russell-wilson-trade-seahawks/

Eigenlijk niet zo heel verbazend, want elk offseason horen we Wilson wel een beetje tegenpruttelen. Maar nooit echt veel, hij is altijd het toonbeeld geweest van de brave QB. Niet voor niks dat hij een robot werd genoemd. Maar die tijd lijkt echt wel een beetje voorbij in de NFL, en Wilson wil duidelijk mee op die kar.

Arians heeft precies de Cardinals nog een laatste cadeautje gegeven :D Met zijn uitspraken over "Brady komt, die mag alles overnemen van mij" en "winnen doe je door je QB de teugels in handen te geven", heeft hij Wilson naar het schijnt toch extra geprikkeld. Oké, ik geef toe dat ik enorm biassed ben, ik vind Arians één van de beste coaches van het moment, die maar net onder Belichick en Reid staat op dit moment. En misschien zelfs ooit. Maar dat is slechts gedeeltelijk voor zijn football plays. Zelfs maar een heel beperkt stuk in vergelijking met die andere twee. Wat Arians kan als geen ander (géén ander), is zijn QB vertrouwen geven. Afstand doen van "macht" en van zeggenschap. In zijn ideaalbeeld moet hij niks doen. De QB voert de plannen van de coordinators uit. Wie doet dat nog in zo'n machtsbeluste wereld?

Wilson wil dat ook, maar hoeveel coaches zijn er zo? Ik zeg het, volgens mij bijna niemand. Er zijn er nog een paar die je zo ziet. Reich is ook zo. Niet toevallig dat we de lijntjes kunnen verbinden tussen Tom Moore en zowel Arians als Reich. Maar die is al bezet... En de front office moet ook mee willen. Want het is goed en wel om te zeggen van Arians dat Brady alles mag beslissen, de FO moet de spelers ook willen en kunnen aannemen.

De landing spots voor Wilson worden zo wel heel beperkt. Los van het feit dat zijn contract totaal onwerkbaar is voor een trade. Veel te duur en een no-trade clause. De andere optie is dat Pete Carroll verdwijnt, maar die heeft naar het schijnt zo veel sway binnen de organisatie dat dat echt niet gaat gebeuren.

In ieder geval denk ik dat de Seahawks sportief gezien erop achteruit zouden gaan als ze Wilson lieten gaan. Wat mij als Cardinalsfan natuurlijk niet heel triestig maakt. Tenzij ze zouden swappen met de Texans, en Watson bij hen zou belanden. Wat mij dan weer heel triestig zou maken :D
 
Ik had gehoord dat Wilson maar naar een paar teams wou, namelijk Cowboys, Saints, Raiders en Bears.
Saints wil ik perfect begrijpen (als Brees er effectief mee stopt) maar die andere 3?

Curieus wat het gaat worden, ik denk dat hij uiteindelijk braaf gaat blijven.
 
4509DAE7-F4E7-49D1-8B79-85059F970E68.jpeg
 
:eek: ZOMGOMGOMGOMG

Edit: nu iets zinnigers :D In een 3-4 naast Chandler Jones kan dit wel de push zijn die we nodig hadden. Ik ben van idee veranderd over PP21 en eigenlijk onze secondary. Met meer druk op de QB gaat die gewoon beter worden. En laten we hopen dat het geen tweede Suggs wordt, maar een prove-it deal die werkt! Wel echt supercool!!
 
Ik vind het een vreemde keuze, zeker omdat hij weg wou bij de Texans om prijzen te pakken, er is zeker potentieel bij de Cardinals maar ik zie die nog niet direct meedoen in de playoffs eerlijk gezegd. Ge weet natuurlijk nooit, in de nfl kan het snel gaan.
 
Ja ik vind het een complete verrassing! Goed voor de cardinals, die toch vorig seizoen net dat beetje te kort kwamen telkens. Mss is dit wel de defensive push dat ze nodig hebben.

er gaan nog veel verrassingen zijn deze offseason en volgens mij gaat de periode van gekke trades en signings van toch wel bekende en goede spelers duren tot aan de start vant seizoen (tegenover andere jaren dat wanneer training camp begint het wel gedaan is). Gezien de cap van de meeste ploegen niet al dat is.
 
Ik denk dat we defensief wel wat meer nodig hebben dan alleen een DE. Maar ik vind het dan weer niet zo'n rare keuze. Ik denk niet dat JJ Watt voornamelijk weg wou om bij een kanshebber te komen. Ik denk dat hij voornamelijk weg wou door de culture bij de Texans. En met Kyler Murray zit die culture bij ons wel goed. Toch veel meer een modernere structuur die vanuit de spelers werkt ipv vanuit de front office. En Hopkins zal hem daarvan hebben overtuigd, zeker :)

Cardinals in de playoffs zie ik echt wel gebeuren volgend jaar, hoor. Dat we geen favoriet zijn, dat ben ik met je eens. Maar wie in de playoffs zit, kan ver komen 😏
 
Vandaag de deadline van transition tags.
Ik denk dat er nog redelijk wat tags, releases en trades aan zitten te komen 😬

edit: vandaag is de deadline dus, van datum vergist 🙄
 
Laatst bewerkt:
126M guaranteed voor Dak in een 160M - 4y deal oO
Gaat dit de Cowboys niet gewoon veel pijn doen op hun cap space? Want tis nu niet dat het enkel aan de QB ligt dat ze daar al jaren geen platte prijs meer winnen he. Vind het trouwens ook gewoon veel geld voor een QB die goed is maar niet elite en waarbij je zelfs niet eens weet of hij terug zijn niveau gaat halen van voor zijn blessure.
 
Ik hoop gewoon écht dat wij nog Patrick Peterson signen... anders hoef ik Watt niet meer :(

Voor Dak snap ik het wel. Al is hij geen top 5-QB, zelfs top 10 is nog genoeg om vast te leggen, vind ik. En dat is Dak echt wel. Met Amari Cooper en Zeke zit die offense ook nog wel goed, als ze een goeie coach zoeken. Ik snap niet waarom McCarthy daar nog opnieuw zit. Ik vond het een gruwelijke coach voor de Packers, zeker zijn laatste paar jaar daar. En dan na een sabbatjaar zou hij het licht hebben gezien en gaat hij naar de Cowboys met een "hele nieuwe insteek". Totaal dezelfde offense en resultaten...

(en ik wil Marlon Mack, en ik wil Marlon Mack, en ik wil Marlon Mack!)
 
126M guaranteed voor Dak in een 160M - 4y deal oO
Gaat dit de Cowboys niet gewoon veel pijn doen op hun cap space? Want tis nu niet dat het enkel aan de QB ligt dat ze daar al jaren geen platte prijs meer winnen he. Vind het trouwens ook gewoon veel geld voor een QB die goed is maar niet elite en waarbij je zelfs niet eens weet of hij terug zijn niveau gaat halen van voor zijn blessure.
Het probleem is volgens mij dat er maar een handvol elite qb's zijn. En zelfs met die paar elites is het nog absurd moeilijk om een Superbowl te winnen. Als we kijken naar de laatste 10tal jaar:

2021: Bucs: Brady (elite)
2020: Chiefs: Mahomes (elite)
2019: Pats: Brady (elite)
2018: Eagles: Foles (niet elite)
2017: Pats: Brady (elite)
2016: Broncos: Manning (elite maar retired)
2015: Pats: Brady (elite)
2014: Seahawks: Wilson (elite)
2013: Ravens: Flacco (discutabel, op die moment wel elite zou ik durven zeggen)
2012: Giants: Manning (dacht dat die toch heel veel kritiek kreeg dat jaar (en alle andere jaren))
2011: Packers: Rodgers (elite)
2010: Saints: Brees (elite)
2009: Steelers: Roethlisberger (elite)

De laatste keer dat een elite die niet Brady of Mahomes was een superbowl won, was Manning in 2016, maar die is dus op pensioen. De laatste elite die nog speelt is Wilson in 2014! Ik ben ook geen fan van Dak, maar ploegen hebben volgens mij geen andere keuze dan een top 10 QB (zoals @Loser ook al zei) zoveel geld te bieden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Ik denk dat heel veel QB’s gewoon kijken wat heeft de laatste QB gekregen, ik moet dat ook hebben. Maar in vergelijking zijn veel dat echt niet waard.
Anderzijds als ge een top 15 QB hebt gade dieje dan laten lopen om een rookie te draften of voor een vet te traden die beiden geen zekerheden bieden?
Ik zou die beslissingen niet graag maken tbh.
Anderzijds ben ik ook wel van mening dat Dak zeker geen 160mil waard is
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
ugh geen franchise tag voor Aaron Jones en gezien de cap situatie zie ik ze hem ook geen contract meer geven deze week :/ den deftigste RB dat de packers al gehad hebben de laatste 10 jaar en ze laten hem gewoon gaan 🙄
 
ugh geen franchise tag voor Aaron Jones en gezien de cap situatie zie ik ze hem ook geen contract meer geven deze week :/ den deftigste RB dat de packers al gehad hebben de laatste 10 jaar en ze laten hem gewoon gaan 🙄

Tis al in orde!
 
Ik las het vanmorge.
wat een goed nieuws! Chapeau ook dat hij niet voor het geld kiest maar voor het team, ik kan mij voorstellen dat hij toch enkele miljoenen meer had kunnen krijgen

nu nog hun draftpicks optimaal benutten en ik ben content :p
 
Amai. Na JJ Watt nu ook AJ Green erbij in Arizona. Ik heb een serieuze haat-liefdeverhouding met hem :D Ik vond hem een heel ondergewaardeerde speler enkele jaren geleden. Misschien één van de meest ondergewaardeerde WR's. Maar ik heb hem 2x in mijn fantasyteam gehad, en dat was 2x huilen met de pet op. Vorig jaar dus ook. Ik stel me echt heel hard de vraag of hij nog de oude kan worden. Indien ja, dan hebben we met hem, Hopkins en mogelijk ( 🤞 ) Fitz wel één van de betere WR-korpsen van de hele league.

Maar dat allemaal kan het trieste nieuws niet zoeter maken 😭 Patrick Peterson naar de Vikings. Ik snap het wel, Zimmer is iemand die hem echt goed kan inzetten. Die heeft een man-CB nodig, en wij duidelijk niet meer echt. Maar één van de beste man-CB's ooit zomaar laten gaan vind ik zuur. En dat ik absoluut niet overtuigd ben van Vance Joseph, maakt het nog moeilijker te slikken.

De beste coaches werken met de spelers die ze hebben, de mindere goden proberen spelers in hun systeem te dwingen. En dat was het grote verschil tussen Todd Bowles op onze Defense en de twee opvolgers... Ik denk niet dat we in september 2022 Joseph nog hebben, maar ik denk wel dat Peterson dan nog een steengoeie CB is.
 
Dolphins hebben even geprofiteerd van hun n°3 pick en staan er de komende jaren qua draft gewoon goed voor...
N°3 naar de 49'ers in ruil voor een n°12 en een first rounder in 22 en 23 (en een 3rd rounder in 22)
En dan die n°12 ruilen met de Eagles voor een n°6 en die gekregen first rounder van '22.
Met hun n°6 hebben ze waarschijnlijk nog altijd eerste keus in de linie die ze nodig hebben en ze houden er wat extra aan over.

49'ers stappen mee in de QB race, benieuwd wie ze nog gaan kunnen kiezen op de 3e plaats. Lawrence gaat sowieso weg zijn naar de Jags maar er zitten nog wel een aantal QB talenten in deze draft. Hopelijk voor SF geen Bears '17 scenario :D
 
Ja, amai... Heel straffe trade van de Dolphins. Zoals iemand op Twitter zei (ben het al vergeten wie) :
Voor wie 3 first rounders te veel vond voor Watson of Wilson, de 9ers hebben net 2 first rounders gegeven voor Unnamed QB #3 in de draft.

Maar de Dolphins make out like a bandit. Echt een megawinst. Eigenlijk allemaal voor hun Tunsil-trade die zonder dit allemaal al redelijk goed was :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan