Nepal

Bjorn

Well-known member
images


Taal: Nepalees Munteenheid: Nepalese roepie
Tijdsverschil: +5:45
Hoofdstad: Kathmandu
Reisdocumenten: Internationaal paspoort en visum.


Nepal, het land van hoge bergen en culturele rijkdom, is een populaire bestemming onder avontuurlijke reizigers. Met de besneeuwde toppen van de Himalaya en de levendige steden vol met kleurrijke tempels en heilige sites, biedt Nepal een unieke en verrijkende reiservaring. Of u nu op zoek bent naar een uitdagende trekking, een rustige meditatie-retraite of gewoon verlangt naar onvergetelijke culturele ervaringen, Nepal heeft iets voor iedereen.
 
Iemand hier al een trektoch gedaan door Nepal ? Wij denken eraan volgend jaar de Manusla Circuit trek te doen dus alle tips welkom. Eventueel aanraders voor andere gevarieerde tochten ?
 
Op de website van Bookatrekking vind je inspiratie voor andere trektochten in Nepal.

Zelf ga ik in augustus een trekking doen van K2 base camp, Concordia en Gondogoro La in Pakistan voor drie weken. Toch net iets spectaculairder dan Nepal, wat avontuurlijker en veel minder toeristisch. Logischerwijze ook veel minder comfortabel. Ik zat te twijfelen tussen deze tocht en Manaslu, maar uiteindelijk voor de K2 gekozen omdat het toch wat unieker is volgens mij.
 
Op de website van Bookatrekking vind je inspiratie voor andere trektochten in Nepal.

Zelf ga ik in augustus een trekking doen van K2 base camp, Concordia en Gondogoro La in Pakistan voor drie weken. Toch net iets spectaculairder dan Nepal, wat avontuurlijker en veel minder toeristisch. Logischerwijze ook veel minder comfortabel. Ik zat te twijfelen tussen deze tocht en Manaslu, maar uiteindelijk voor de K2 gekozen omdat het toch wat unieker is volgens mij.
Ik vind Nepal al spectaculair genoeg om geen geoefende "trekker" te zijn :) Ga het ook met de vriendin doen en een beetje "luxe" (lees geen tenten) in de vorm van theehuizen mag wel voor haar :D Voor mij hebben deze ook charme en trekt het Buddhisme en de vele tempeltjes met gebedsrollen me aan.
 
Nepal is hoofdzakelijk hindoeïstisch :tongue:

Op zich vind ik dat 'toeristisch' wel meevallen hoor. Nepal blijft toch echt een nichebestemming en zelfs op de populaire trektochten blijft het aantal trekkers ver onder de grens van wat ik als hinderlijk zou ervaren. Het helpt ook dat de andere toeristen eerder onder de categorie 'avontuurlijk/backpacker' dan 'strand/all-in' vallen natuurlijk.
 
Nepal is hoofdzakelijk hindoeïstisch :tongue:

Op zich vind ik dat 'toeristisch' wel meevallen hoor. Nepal blijft toch echt een nichebestemming en zelfs op de populaire trektochten blijft het aantal trekkers ver onder de grens van wat ik als hinderlijk zou ervaren. Het helpt ook dat de andere toeristen eerder onder de categorie 'avontuurlijk/backpacker' dan 'strand/all-in' vallen natuurlijk.
Op die gebedsrollen staan mantra's van het Tibetaans boeddhisme toch :D Net zoals de vlaggetjes die zo typisch zijn voor het boeddhisme.
 
Staat hier toch ook hoog op het lijstje.

Ik zou graag een trip maken van +- 3 weken = grofweg 2 weken rustig rondreizen en 1 week een hike/trek doen. Is nog maar een pril idee, dus voor de rest nog geen flauw idee van de route/trek, welke periode,...

Ik had eens gekeken naar Joker/Djoser en de prijzen vond ik daar (relatief) meevallen. Ik boek en zoek liever wel alles zelf uit, maar normaal geeft dat een vrij goede indicatie.
 
Iemand hier recent geweest. Een vraagje (voor de zus), kan je gemakkelijk een visum on arrival krijgen? volgens website ambassade en diplomatie wel, maar mijn zus is er niet van overtuigd?
 
Ik neem aan dat ze vliegt op Tribhuvan, de luchthaven van Kathmandu? Dan is het heel simpel: vanop de tarmac loop je een hal binnen, aan de zijkant zitten de immigration officers. Papiertje invullen, voor de jaren 90 webcam gaan staan, fee betalen, visa krijgen.
 
Terug
Bovenaan