Avondland
Well-known member
Ma how zeg, nog een subgenre!
Aldus sprak Wikipedia:
Neofolk, also known as apocalyptic folk, is a form of experimental music blending elements of folk and industrial music, which emerged in punk rock circles in the 1980s.[1] Neofolk may either be solely acoustic or combine acoustic folk instrumentation with various other sounds.[2]
Martial industrial is a syncretic offshoot of industrial music characterized by noise, dark ambient atmospheres, neofolk melodies, dark wave tunes and neoclassical orchestrations as well as the incorporation of audio from military marches, historical speeches and political, apolitical or metapolitical lyrics. Unlike other post-industrial genres, martial industrial is typically interested more in a particular worldview or philosophy than pure experimentalism.
In dit genre is het politieke soms nabij. Hier en daar is weerstand tegen optredens geweest (het geliefde Antifa), ook waar het duidelijk was dat ironie in het spel was. Ik weet dat sommigen op dit forum van mening zijn dat politiek en muziek niet samenhoren, maar het gaat hier dan toch veeleer over een metapolitieke houding in plaats van concrete partijpolitiek:
Some bands (Von Thronstahl) openly declare interests in learning of fascistic ideology,[3] while others (Kraschau) favor monarchism, but some others (Militia) are eco-anarchists and National Bolsheviks. Some explore the erotic dimension of history and uniform aesthetics (Ordo Rosarius Equilibrio). Occasionally martial industrial artists do not even touch historical/political issues. Other bands that touch such issues and use politically incorrect imagery (Turbund Sturmwerk) refuse to disclose their real convictions.
De hele post-punk hierbij betrekken lijkt me onmogelijk, dan wordt dit topic te breed. Het is een van de vele uitvloeisels van de post-punk, maar muzikaal wel heel boeiend. En wat het al dan niet politieke betreft? Beschouw het dan maar als een edgy discussiepunt, waarbij ik vurig hoop dat het niet uit de hand loopt omdat daar andere topics voor te vinden zijn.
In het genre is Death In June wellicht mijn favoriet:
Ook nog een gekende collab in het genre is deze prachtschijf van Current 93 met Nick Cave:
Rome van Jerome Reuter is gekend in het genre. Louis-Ferdinand Céline in Jeruzalem, stél je dat eens voor:
Triarii is typisch voor martial-industrial. Welhaast episch, dreigend, triomfantelijk.
Ik zal op een later tijdstip er nog wat bijzwieren, hetzij in de OP, hetzij in een later bericht.
Aldus sprak Wikipedia:
Neofolk, also known as apocalyptic folk, is a form of experimental music blending elements of folk and industrial music, which emerged in punk rock circles in the 1980s.[1] Neofolk may either be solely acoustic or combine acoustic folk instrumentation with various other sounds.[2]
Martial industrial is a syncretic offshoot of industrial music characterized by noise, dark ambient atmospheres, neofolk melodies, dark wave tunes and neoclassical orchestrations as well as the incorporation of audio from military marches, historical speeches and political, apolitical or metapolitical lyrics. Unlike other post-industrial genres, martial industrial is typically interested more in a particular worldview or philosophy than pure experimentalism.
In dit genre is het politieke soms nabij. Hier en daar is weerstand tegen optredens geweest (het geliefde Antifa), ook waar het duidelijk was dat ironie in het spel was. Ik weet dat sommigen op dit forum van mening zijn dat politiek en muziek niet samenhoren, maar het gaat hier dan toch veeleer over een metapolitieke houding in plaats van concrete partijpolitiek:
Some bands (Von Thronstahl) openly declare interests in learning of fascistic ideology,[3] while others (Kraschau) favor monarchism, but some others (Militia) are eco-anarchists and National Bolsheviks. Some explore the erotic dimension of history and uniform aesthetics (Ordo Rosarius Equilibrio). Occasionally martial industrial artists do not even touch historical/political issues. Other bands that touch such issues and use politically incorrect imagery (Turbund Sturmwerk) refuse to disclose their real convictions.
De hele post-punk hierbij betrekken lijkt me onmogelijk, dan wordt dit topic te breed. Het is een van de vele uitvloeisels van de post-punk, maar muzikaal wel heel boeiend. En wat het al dan niet politieke betreft? Beschouw het dan maar als een edgy discussiepunt, waarbij ik vurig hoop dat het niet uit de hand loopt omdat daar andere topics voor te vinden zijn.
In het genre is Death In June wellicht mijn favoriet:
Ook nog een gekende collab in het genre is deze prachtschijf van Current 93 met Nick Cave:
Rome van Jerome Reuter is gekend in het genre. Louis-Ferdinand Céline in Jeruzalem, stél je dat eens voor:
Triarii is typisch voor martial-industrial. Welhaast episch, dreigend, triomfantelijk.
Ik zal op een later tijdstip er nog wat bijzwieren, hetzij in de OP, hetzij in een later bericht.
Laatst bewerkt: