Muzikanten van BeyondGaming?

Satkan

Member
Elaba, zo te zien zitten er hier veel rockers en metalheads,... maar wie speelt er hier zelf muziek?
In een bandje, zelf wat jammen of whatever,waarom geen thread om hier uw skills eens te showen!
Ik speel al drums sinds 2005, maar het lijkt mij een beetje ijdel om de spits af te bijten, so who will be first?
 
Awel jullie kunnen al beyond gaming band beginnen.

Vroeger bas gespeeld, nooit verder geraakt dan mijn slaapkamer. Ondertussen gestopt door gebrek aan tijd en talent.
 
Basgitaar, vroeger nog "on call" geweest voor studioprojectjes (ik haat optreden met een passie). Nu beperkt tot basturbatie (bas spelen op je eentje) in de discretie van de eigen woonkamer, wegens tijdsgebrek.

Ik kan me nog geloofwaardig doorheen ritmegitaar en orgel bluffen.
 
Begonnen met gitaar maar nooit echt in doorgezet, daarna nogal impulsief overgeschakeld naar drums omdat toevallig iemand in de buurt een kit verkocht. Tijdens mijn studiejaren in een paar bandjes gespeeld maar dat duurde nooit lang.

Na mijn studies opnieuw overgeschakeld naar gitaar, deze keer met wat meer discipline en ook met wat meer succes. Door een zeer drukke job de laatste anderhalf à twee jaar helaas amper geoefend, maar sinds kort heb ik gitaar weer opgepikt en hoop ik de discipline van ervoor weer te vinden.
 
Heb dat altijd al willen doen. Ooit van mijn vrienden toen ik 22 werd een akoestische gitaar gekregen, maar buiten wat getokkel niet veel mee gedaan en nu ligt dat ding stof te vergaren. Ik wil toch nog eens een deftige poging ondernemen om het onder de knie te krijgen. Desnoods autodidactisch met behulp van youtubefilmpjes.
 
in een ondertussen al tamelijk ver verleden gitarist van een kempisch hardcore bandje geweest.
nu staan de gitaren eerder stof te vergaren, wel redelijk actief op de ukelele
 
In het middelbaar zat ik een tijdje met wat vrienden in een garage band, als drummer. Ik heb jaren les gevolgd maar ik oefende nooit, dus dat was echt verspilling van tijd en geld, dus ik was technisch "vrij beperkt", wat gelukkig totaal geen belemmering is om het te maken als drummer, zo blijkt. :unsure:

We hadden op papier dan ook veel van de noodzakelijke ingrediënten om het te maken als shitty rock band: interne spanningen (waaronder de leadgitarist die aanpapte met de zangeres), brakke optredens in de plaatselijke jeugdhuizen (telkens een heel gedoe om al ons gerief te verplaatsen), een half "jaarloon" aan zakgeld uitgeven om een slecht gemixte demo op te nemen in een louche studio, ... Goeie tijden, maar helaas gingen we uiteindelijk roemloos ten onder toen het succes uitbleef.

Vele jaren later, tijdens mijn thesis, heb ik mezelf dan leren jammen op een piano, en dat gaat echt supergoed. Ik kan geen partituren lezen en ik speel ook geen bestaande muziek of zo, maar toch. Ik oefen bijna dagelijks, en de mensen lijken het graag te horen. Als ik een publieke piano zie staan kan ik mij nooit inhouden en de laatste keer heeft mij dat toch maar mooi twee gratis Irish Coffees opgeleverd.
 
Bassist hier sinds 12 jaar al (4-5 bands), paar optredens gespeeld in West- & Oost-Vlaanderen
Ik ga weg uit mijn huidige groep wegens verhuis naar Canada

Ook bezig met gitaar + elektrische drum + midi keyboard (moet echt tijd nemen hiervoor)
 
Laatst bewerkt:
In het middelbaar zat ik een tijdje met wat vrienden in een garage band, als drummer. Ik heb jaren les gevolgd maar ik oefende nooit, dus dat was echt verspilling van tijd en geld, dus ik was technisch "vrij beperkt", wat gelukkig totaal geen belemmering is om het te maken als drummer, zo blijkt. :unsure:

We hadden op papier dan ook veel van de noodzakelijke ingrediënten om het te maken als shitty rock band: interne spanningen (waaronder de leadgitarist die aanpapte met de zangeres), brakke optredens in de plaatselijke jeugdhuizen (telkens een heel gedoe om al ons gerief te verplaatsen), een half "jaarloon" aan zakgeld uitgeven om een slecht gemixte demo op te nemen in een louche studio, ... Goeie tijden, maar helaas gingen we uiteindelijk roemloos ten onder toen het succes uitbleef.

Vele jaren later, tijdens mijn thesis, heb ik mezelf dan leren jammen op een piano, en dat gaat echt supergoed. Ik kan geen partituren lezen en ik speel ook geen bestaande muziek of zo, maar toch. Ik oefen bijna dagelijks, en de mensen lijken het graag te horen. Als ik een publieke piano zie staan kan ik mij nooit inhouden en de laatste keer heeft mij dat toch maar mooi twee gratis Irish Coffees opgeleverd.
Was je ouder geweest en in de Bay Area had geleefd, zou je misschien de drummer van Metallica zijn geworden in plaats van Lars Ulrich. :unsure:
 
Heb dat altijd al willen doen. Ooit van mijn vrienden toen ik 22 werd een akoestische gitaar gekregen, maar buiten wat getokkel niet veel mee gedaan en nu ligt dat ding stof te vergaren. Ik wil toch nog eens een deftige poging ondernemen om het onder de knie te krijgen. Desnoods autodidactisch met behulp van youtubefilmpjes.
 
in een ondertussen al tamelijk ver verleden gitarist van een kempisch hardcore bandje geweest.
nu staan de gitaren eerder stof te vergaren, wel redelijk actief op de ukelele
Welke band?

verleden
Drummer: Midnight Souls, Newmoon

huidig
Drummer: Prince Beastly
Bassist: Priceduifkes

Alles te vinden op Spotify moest je willen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de volledige muziekacademie doorlopen als klassiek gitarist. Drum was mijn eerste keuze, maar dat zagen mijn ouders helaas niet zitten door het geluidsniveau en plaatsgebrek. Bijgevolg ben ik nooit met de volle overgave gegaan, maar desalniettemin toch trots dat ik het heb afgemaakt, als ik zie hoeveel mensen er uiteindelijk waren afgehaakt.
Naast klassiek gitaar heb ik vooral zéér veel basgitaar gespeeld in mijn vrije tijd. Thuis wat meespelen met de rockhits van het moment, Portrait of Tracy verder verfijnen - wat niet eenvoudig is als je niet zo een gigantische handen hebt als Jaco.
Ook in een bandje gespeeld - en af en toe solo-opnames gedeeld op gitaar.net voor zij die het kennen. Een beetje jammen met een drummer moet zowat het leukste zijn wat ik heb gedaan op muzikaal vlak.

Vandaag 12jaar later schiet daar allemaal vrij weinig van over. Sporadisch neem ik de klassieke gitaar nog eens vast om een paar werken van Tarrega of Bach te spelen die zijn opgeslagen in mijn spiergeheugen, waarop mijn vriendin dan zegt "Ah, gaat ge uw deuntjes weer spelen?".
 
Welke band?

verleden
Drummer: Midnight Souls, Newmoon

huidig
Drummer: Prince Beastly
Bassist: Priceduifkes

Alles te vinden op Spotify moest je willen :)
Priceduifkes zijn awesome! Verschillende cd’s hiervan liggen. Denk dat wij ook wel al eens het podium hebben gedeeld.
 
Terug
Bovenaan