Muzieknieuws

picasso123

Well-known member
Crowdfunder FE
Precies nog geen thread voor muzieknieuws en dergelijke, dus bij deze!

Spijtig nieuws van Daft Punk:
Grote fan van hun werk, was toch nog steeds een droom om hun ooit eens live aan het werk te zien.
Alive 2007 straks nog is opleggen dan maar...
 
Ik herinner me nog altijd hun set met hun eerste album Homework op Werchter in 1997. Mind was blown en sindsdien altijd fan geweest, zelfs van hun commerciëlere werk later.

Toch een traantje wegpinken dat ik er nooit geen liveset meer van zal zien 😥
 
Ik was ook al mega lang aan het wachten om ze ooit live te zien :cry2:

Kan natuurlijk zijn dat ze een ander project starten of solo elk hun ding doen.
 

Ze ruiken weer geld, in wat voor wereld leven wij eigenlijk...
Muziekbusinesss draait om geld.

Zelfs alternatieve bands hebben vooraleerst dollartekens in de ogen.
Schandaaltje gisteren in Nederland waar de Chef Special niet gratis wilde optreden (ze eisten 35.000) op F1

 

Ze maakt enorm goede muziek, maar ze heeft een gigakutpersoonlijkheid... Dat is ondertussen toch wel stilaan heel duidelijk geworden. Sinds ze met die Musk omgaat, denkt ze plots dat ze het al is. En ze trekt alles ook gewoon veel te veel door, dat kind zo een naam geven was er toch gewoon over. Ik vind astronomie en cyber-stuff ook allemaal heel cool hoor, maar dat is toch geen reden om een naam te geven aan uw kind dat het voor de rest van het leven brandmerkt, en hoewel ze haar kind beschermt voor de media, zal het nooit met iemand normaal kunnen omgaan, omdat iedereen direct weet dat het het kind van ... zal zijn door zijn / haar naam.

Nu nog eens een wraakliedje op Azealia Banks, terwijl het zij is die constant de confrontatie aangaat. Al is die Banks ook al even kut of kutter. Echt een pure bitchfight.

Over haar nieuwe album zegt ze dan nog eens het een space opera is rond een lesbische AI... Woke sci-fi of woke cyberpunk dus.

“It’s a space opera about CLAIRE DE LUNE – an artificial courtesan who was implanted in a simulation that is a memory of the AI creation story on earth from the brain of the engineer who invented AI because he wants to re live his life but see if his perfect dream girl could teach him to love and thereby he would preserve humanity this time rather than let them fade into obscurity – overcome by the machines,” Grimes said.
 
Laatst bewerkt:
:frown: Goe nieuws voor de verwijfden ABBA zijn were één . Zal de radio niet meer opzetten , zou nie graag mijn wagen onder kotsen .
 
Platenzaak Fatkat Records sluit na meer dan 20 jaar dienst

Een jammere zaak want ik ben daar vroeger vaak en graag geweest, maar een trend die niet meer tegen te houden valt. Ik heb op zolder een 400-tal cd's liggen waarvan ik weet dat ik ze wellicht nooit meer ga opleggen, omdat Youtube en Spotify tegenwoordig mijn muziekdragers zijn. Dat LP's een meerwaarde hebben besef ik wel, maar zoals ik in het artikel kan lezen wordt het moeilijk voor onafhankelijke platenwinkels om daar voordeel in te vinden omdat je via de labels en artiesten sneller aan die platen geraakt.

Met een zwaar hart kondigen Staf en Katja van Fatkat Records aan eind dit jaar de boeken van hun winkel toe te doen, die in 1998 opende. “De muziekindustrie evolueert snel”, klinkt het bedroefd. “De laatste tijd hoe langer hoe sneller. Een platenzaak zoals de onze met voornamelijk nieuwe lp’s en cd’d krijgt het steeds moeilijker. Spotify en andere streamingdiensten kaapten al een deel van ons publiek en steeds meer mensen die wél nog fysieke dragers kopen, doen dit online.”

“De afgelopen coronaperiode heeft deze trend grondig versneld én bestendigd. De muziekindustrie speelt er dan ook gretig op in. Want waarom zou je nog via kleinhandels verkopen als je de klant rechtstreeks kan bereiken en dus meer winst kan maken? Steeds meer platenfirma’s en artiesten verkopen in pre-order hun nieuwe releases online, wij onafhankelijke platenwinkels kunnen ze pas een hele tijd later krijgen. Vaak is er veel te weinig stock voorzien voor de winkels en moeten we op herpersingen wachten, maanden aan een stuk.”
 
Spijtig idd. Prijzen van platen zijn momenteel ook wel duurder als ik eens rondkijk. Komt ook door de grotere vraag en de vertragingen bij de vinylproducenten.
 
Jammer inderdaad
en heb het gevoel dat hij bij Music Mania in Gent dezelfde kant op gaat: een aantal zaken zijn al maanden out of stock.
Hopelijk houden ze stand...
 
Heel de limited edition in alle kleuren van de regenboog hype helpt ook niet met de stormloop op vinyl online. Of concurrentie met Mediamarkt die platen met verlies verkoopt aan dumpingprijzen.

Gewoon goed gemaakte, zwarte vinyl aan een betaalbare prijs. Dat zou veel onafhankelijke zaken helpen, imo. Zal een droom blijven helaas.
 
Ik bestel denk ik 90% van mijn platen in Zoe Zoe records in Gent. Als ik een nieuwe release zie vraag ik gewoon een preorder via de winkel. De rest komt binnen via hhv als ze een interessante vinyl weekender hebben.

De prijzen van de mediamarkt zijn ook naar boven geschoten vind ik, je kan daar niet meer de grote koopjes doen die je vroeger kon doen.

Gelimiteerde of exclusieve releases die ik vroeger kon kopen via Norman Records zijn geen optie meer door de brexit. Het is goedkoper en efficiënter die bestellingen te doen via een winkel dan zelf online te bestellen.

En fuck kleurtjes, ze zouden beter investeren in deftige pressings op 180g. Ik durf soms geen plaat bestellen tot er reviews op discogs staan over de kwaliteit van de pressing.
 
Eigenlijk ongeloofelijk hoelang ze het nog hebben volgehouden. Brabo en Metrophone was het al boeken toe mid 2000?
 
Toen ik nog studeerde kwam quasi al m'n vinyl van de Fat Kat, prachtig aanbod zowel nieuw als tweedehands. Nu kom ik niet zo vaak meer in Antwerpen dus helaas komen al mijn releases vooral uit online shops. Zelfs shops als HHV zijn niet goedkoop te noemen, 30 euro voor een release is meer norm dan uitzondering.

De laatste tijd koop ik wel weinig, enkel de essentials, dingen die ik als future classics beschouw.

En zoals iedereen hier aangeeft al die rommel kleuren pressings en artificiële limited releases mogen de schop op, alsook die vinyl verzamelaars zonder platenspeler, vinyl is om naar te luisteren niet om mee uit te pakken op Instagram... Een teken aan de wand dat de hype nu echt voorbij is.
 
Terug
Bovenaan