Muzieknieuws

Yep, we hangen er aan, zeker nog 6 à 18 maanden voordat de logistiek en de economie zich herstelt. Nooit echt het publiek begrepen die dingen kopen à la Reservoir Dogs vinyl in de kleuren van de personages.
 
Ik wist niet dat Mark Hoppus chemobehandeling kreeg (intussen zou hij herstellende zijn). In deze video speelt hij enkele oude Blink-nummers. Wat een held :music:

 

In wat voor achterlijke wereld leven wij eigenlijk toch. Komt dan nog van dezelfde mensen die klagen over moslimfundamentalisme.
Ik vind dat er nog een verschil is tussen concerten in gewijde kerken en ontwijde kerken. Maar zoals ik het begrijp was de bisschop wel akkoord met het concert, maar namen katholieke integristen het initiatief om hun geloof te verdedigen. Ik ken een paar mensen die eveneens traditioneel katholiek zijn en die zijn volmondig akkoord met deze actie. Een ontwijde kerk is een andere zaak, volgens hen, omdat die ontdaan is van symboliek en dus "niet meer is dan een hoop stenen". Ze vergelijken deze actie met de Tempelreiniging van Jezus, toen die geldwisselende en veehandelende farizeeërs uit de Joodse tempel joeg.
 
Ik vind dat er nog een verschil is tussen concerten in gewijde kerken en ontwijde kerken. Maar zoals ik het begrijp was de bisschop wel akkoord met het concert, maar namen katholieke integristen het initiatief om hun geloof te verdedigen. Ik ken een paar mensen die eveneens traditioneel katholiek zijn en die zijn volmondig akkoord met deze actie. Een ontwijde kerk is een andere zaak, volgens hen, omdat die ontdaan is van symboliek en dus "niet meer is dan een hoop stenen". Ze vergelijken deze actie met de Tempelreiniging van Jezus, toen die geldwisselende en veehandelende farizeeërs uit de Joodse tempel joeg.
En zij hebben dat recht niet om zo een optreden te verhinderen. De bisschop geeft het akkoord gegeven. Waarom dat dan beschreven als traditionele katholieken, begrijp ik niet, maar voor mij ben je dan een radicale extremist die een bedreiging is voor de staatsveiligheid en algemene mensenrechten. Daarnaast hebben ze geen poot om op te staan, want ze is geen satanist.

Leven we eigenlijk in de 21ste eeuw???
 
Ik vind dat er nog een verschil is tussen concerten in gewijde kerken en ontwijde kerken. Maar zoals ik het begrijp was de bisschop wel akkoord met het concert, maar namen katholieke integristen het initiatief om hun geloof te verdedigen. Ik ken een paar mensen die eveneens traditioneel katholiek zijn en die zijn volmondig akkoord met deze actie. Een ontwijde kerk is een andere zaak, volgens hen, omdat die ontdaan is van symboliek en dus "niet meer is dan een hoop stenen". Ze vergelijken deze actie met de Tempelreiniging van Jezus, toen die geldwisselende en veehandelende farizeeërs uit de Joodse tempel joeg.

Maar het is nu niet dat Anna Von Hausswolff de draak steekt met het christendom he.

Kerken al dan niet ontwijd worden hier overal ingezet als concertzalen, het is gewoon weer dat ouderwetse ' alLE mEtAL is EVil' stigma.

Het waren blijkbaar volgers van het Integrisme, een beetje cynisch dat mensen die zich zo afkeren van het modernisme, hun zin krijgen in de bakermat van de Verlichting.
 
Laatst bewerkt:
En zij hebben dat recht niet om zo een optreden te verhinderen. De bisschop geeft het akkoord gegeven. Waarom dat dan beschreven als traditionele katholieken, begrijp ik niet, maar voor mij ben je dan een radicale extremist die een bedreiging is voor de staatsveiligheid en algemene mensenrechten. Daarnaast hebben ze geen poot om op te staan, want ze is geen satanist.

Leven we eigenlijk in de 21ste eeuw???
Weet je, als zo'n muzikant in een kerk wil spelen en de lokale parochie wil het niet moet je dat respecteren. Het blijft een gewijde plaats. In een moskee moet je dat zelfs niet proberen. Ik weet het hele verhaal niet en het is zelfs goed mogelijk dat die katholieke actievoerders helemaal geen lid waren van die lokale parochie. Omdat de bisschop zijn akkoord gaf toont het wel aan dat er radicale elementen aanwezig zijn in de kerk die in extremis zelfs durven clashen met de paus, want ik heb al véél hoongelach gezien vanuit die hoek richting het Vaticaan.

Ik zeg niet dat ik akkoord ben met de actie, maar begrijp wel waarom zij die actie voeren.
 
  • Haha
Waarderingen: Lint

Ook in België protest, ironisch genoeg troepten ze samen in de Renaissancelaan :laugh:
De katholieke renaissance!
 
Terug
Bovenaan