Muzieknieuws

Tja da's jammer genoeg Big Business... In film zie je juist hetzelfde : er moet een zekere ROI gemaakt worden, dus studio's nemen nul risico en herverpakken en herverkopen gewoon hetgeen wat al bestaat...

Ik vond dat bv bij Roma schrijnend. Cuaron die al enkele goede maar ook populaire films had gemaakt, die dan geen budget krijgt om een trager, meer persoonlijk werk te maken. Nee, tmoeten franchises zijn...

Spijtig maarja. We kunnen als fanaten maar blijven proberen om de kleintjes te steunen.
En toch wordt meer dan ooit obscure muziek gespeeld.

Sweet Trip is een voorbeeld. Hebben moeten stoppen omdat te weinig mensen naar hun muziek hebben geluisterd, jaren later uiteindelijk - over tijd - heen is het oeuvre herontdekt, en hebben ze een comeback gemaakt. Hun beste albums zitten in de RYM top 250 van albums, en horen bij het beste van deze eeuw.

Bij film is op dat vlak wel nog meer werk doordat de streamingservices over het algemeen populaire werken aanbieden. De "kleinere film" of specialere films zijn vaak nog steeds hoofdzakelijk illegaal te vinden, zeker als ze niet zo gekend zijn en geen coverage hebben gehad door westerse critici of op filmfestivals. Enkel Netflix zet een (mini-)stap in de juiste richting, maar de rest biedt gewoon aan wat iedereen al gezien heeft + originals vaak uit UK/USA hoewel sommigen bvb. Amazon nu en dan wel eens een filmmaker (zo goed als) volledige vrijheid geeft.

Natuurlijk... de kansen heb je, maar er zijn artiesten die het zelf ook wel wat zoeken. Van Grimes verwacht ik niet te veel meer. Met haar deal met Columbia Records en haar priveleven waar ze de muziekindustrie in meetrekt (door diss songs te maken over artiesten of elon musk) is ze nu nog een schim van wat ze ooit geweest is, en dat heeft ze aan haar zelf te danken. Ze had perfect de fanbase etc. om onafhankelijk door te gaan.

Privéleven, idc much about. Al is het leuk als je gelijkenissen met de aesthetic of waar iets / iemand voor staat, maar bij Grimes kan je het niet negeren want ze trekt je mee in heel die bs. Als je een liedje maakt en het gaat over een hak zetten van een andere artieste (azaelia banks) - de diss song waarover ik het had - dan kan je dat niet negeren. Daar kiest zij zelf voor. Ik ben daar gewoon geen fan van. Ik vond al dat ze alles waarvoor ze stond had opzij geschoven, maar verder boeide het me niet. Ik volgde alles niet, dus waarover de meesten praten weet ik niet, maar dat alleen al is een dealbreaker voor mij.
 
Laatst bewerkt:
64 nieuwe namen voor werchter
Volgende keer mag je ze delen. :unsure:

rw22-lineup-280122-61f3fcc4ac91d.png
 
Metallica ,de catering voor de muzikanten is er geweldig , voor het het publiek is een vettige hamburger / worst en warm bier wel genoeg .
:biglaugh::rofl:
 
Gevoel na het lezen van de line-up:
giphy.webp


Rock Werchter is nooit echt mijn festival geweest maar op zich nog niet zo slecht? Meestal is dat het festival van de publiekslievelingen die me niet aanspreken, maar nu staan er hier en daar wel wat interessante bands geprogrammeerd die (denk ik?) minder bekend zijn bij het grote publiek. 2 juli zou ik me wel vervelen met de tijd doden tussen Phoebe Bridgers, Jamie xx en Bicep.
 
Ik ga meestal helpen als vrijwilliger. Muziekgewijs is Rock Werchter eigenlijk nooit 100% mijn ding geweest. En ik hoor het gratis tot bij mijn thuis van heel heel ver. :unsure:
 
Dag 1 ziet er ni slecht uit voor mij. Fontaines dc wel op mainstage.. Die hadden toch beter in de marquee gestaan.
 
Rock Werchter is nooit echt mijn festival geweest maar op zich nog niet zo slecht? Meestal is dat het festival van de publiekslievelingen die me niet aanspreken, maar nu staan er hier en daar wel wat interessante bands geprogrammeerd die (denk ik?) minder bekend zijn bij het grote publiek. 2 juli zou ik me wel vervelen met de tijd doden tussen Phoebe Bridgers, Jamie xx en Bicep.

Ik vind ook dat Werchter de laatste tijd vreemde affiches heeft. Enerzijds willen ze die oude garde (lees de 35 plus Stubru luisteraar) lokken met bands als Metallica, Pixies, RHCP en anderzijds heb je ook die "kleine" name zoals Bicep, Big Thief of Altin Gun die totaal niet bekend zijn bij dat soort mensen.

Combi zien ze mij daar allicht niet meer, eens een dagje meepikken voor een topnaam kan maar voor mij is de affiche te mager om een ganse dag te boeien. Tenzij @BlackOccult achter de bar staat natuurlijk?
 
Ik vind ook dat Werchter de laatste tijd vreemde affiches heeft. Enerzijds willen ze die oude garde (lees de 35 plus Stubru luisteraar) lokken met bands als Metallica, Pixies, RHCP en anderzijds heb je ook die "kleine" name zoals Bicep, Big Thief of Altin Gun die totaal niet bekend zijn bij dat soort mensen.

Combi zien ze mij daar allicht niet meer, eens een dagje meepikken voor een topnaam kan maar voor mij is de affiche te mager om een ganse dag te boeien. Tenzij @BlackOccult achter de bar staat natuurlijk?

Ze zouden toch ergens meer rekening moeten houden met de muzieksmaken en de overeenkomsten.
Voorbeeld: op donderdag zie ik zowel Pearl Jam, Lianne LaHavas en Beck staan, die ik allemaal zou willen zien, maar die overlappen...
Zal niet de enige zijn...

Ik heb het niet zo voor Metallica en al helemaal niet voor Greta Van Fleet, en wat zie je dan als alternatief?
Juist ja.... ook niks interessant in die tenten...

Dus dat is echt wel flink balen die affiche...
 
Ik vind ook dat Werchter de laatste tijd vreemde affiches heeft. Enerzijds willen ze die oude garde (lees de 35 plus Stubru luisteraar) lokken met bands als Metallica, Pixies, RHCP en anderzijds heb je ook die "kleine" name zoals Bicep, Big Thief of Altin Gun die totaal niet bekend zijn bij dat soort mensen.

Combi zien ze mij daar allicht niet meer, eens een dagje meepikken voor een topnaam kan maar voor mij is de affiche te mager om een ganse dag te boeien. Tenzij @BlackOccult achter de bar staat natuurlijk?
Je moet op een moment gaan verjongen denk ik en ergens vind ik het logisch dat dat geleidelijk aan gebeurt, dat het dan even 'vis noch vlees' is kan dan weleens gebeuren. Langs de andere kant: ben zelf begin de 20 en de grote rockbands die nu headlinen zijn ook daar nog best populair, vooral de peppers dan.
 
Hmmm QOTSA altijd goed, jammer dat ik hun laatste platen wat minder vind.

Hun optreden in de Trix toen ze integraal hun s/t speelden was legendary :drool:
 
Terug
Bovenaan