Musicals - Vlaanderen en daarbuiten

Gisteren de Moulin Rouge gaan kijken in het Beatrix Theater van Utrecht. (zeer mooie zaal met zalige, zachte stoelen ;) ) Bij het binnenkomen al meteen onder de indruk van het decor, alsof je de Moulin Rouge binnenstapt, echt wauw! 15 minuten voor de musical startte, kwamen de dansers en danseressen al op het podium om wat 'erotisch te bewegen'. Het verhaal volgt het verhaal van de film, gesproken in het Nederlands, liedjes in het Engels. De 'key' songs uiteraard zoals in de film, maar al de andere liedjes kregen een update naar meer recentere liedjes (Lady Gaga, Britney, Adele, ...). Echt een musical waar ik meteen naar zou terug gaan. Zeer indrukwekkend, straf gezongen en mooie decors. Kleine minpuntjes waren de casting voor de hertog, die te jong leek en mss iets te 'gay'... Het Nederlandse publiek dat niet stil kan zijn, hoewel dat in het tweede deel wel beter was. En dat was meteen ook laatste minpuntje; een pauze breekt toch echt de feeling. Liever een musical zonder pauze. Maar dat weegt allemaal niet op tegen de pure klasse van de Musical! Aanrader die wel een 8.5 à 9 waard is.

Beelden van de try-out van het slotapplaus... Toen mocht er nog gefilmd worden, nu is dat tijdens de voorstelling verboden. (je mag wel foto's nemen voor en na de muscial)

hmm nu ben ik aan het twijfelen, prestige plaatsen zijn er nog maar eerder beperkt en meer op zij van het podium ook nog de moeite, of beter luxe plaatsen en in het midden ?
De tribunes rijden toch rond, dus op zich maakt het niet veel uit waar je gaat zitten. Al heb je in het midden een iets beter overzicht.

hmm nu ben ik aan het twijfelen, prestige plaatsen zijn er nog maar eerder beperkt en meer op zij van het podium ook nog de moeite, of beter luxe plaatsen en in het midden ?
Ik kies altijd luxe plaatsen op de eerste rij. De zetels staan nog voor de eerste rij.
Ge moet er wel tegen kunnen dat ge na een half uur niet meer op uw gemak zit. Ik ben ervan overtuigd dat, als de hel bestaat, ze daar dezelfde stoelen hebben.

De tribunes rijden bij die musical rond, dus het maakt eigenlijk niet uit in welke tribune je zit. Als je de middelste tribune boekt, kan je na 5 minuten al aan de uiteinden zitten.

Laatst bewerkt:
Gisteren de Moulin Rouge gaan kijken in het Beatrix Theater van Utrecht. (zeer mooie zaal met zalige, zachte stoelen ;) ) Bij het binnenkomen al meteen onder de indruk van het decor, alsof je de Moulin Rouge binnenstapt, echt wauw! 15 minuten voor de musical startte, kwamen de dansers en danseressen al op het podium om wat 'erotisch te bewegen'. Het verhaal volgt het verhaal van de film, gesproken in het Nederlands, liedjes in het Engels. De 'key' songs uiteraard zoals in de film, maar al de andere liedjes kregen een update naar meer recentere liedjes (Lady Gaga, Britney, Adele, ...). Echt een musical waar ik meteen naar zou terug gaan. Zeer indrukwekkend, straf gezongen en mooie decors. Kleine minpuntjes waren de casting voor de hertog, die te jong leek en mss iets te 'gay'... Het Nederlandse publiek dat niet stil kan zijn, hoewel dat in het tweede deel wel beter was. En dat was meteen ook laatste minpuntje; een pauze breekt toch echt de feeling. Liever een musical zonder pauze. Maar dat weegt allemaal niet op tegen de pure klasse van de Musical! Aanrader die wel een 8.5 à 9 waard is.

Beelden van de try-out van het slotapplaus... Toen mocht er nog gefilmd worden, nu is dat tijdens de voorstelling verboden. (je mag wel foto's nemen voor en na de muscial)
Ik ga 29 november.
Ben echt benieuwd.

Ik kies altijd luxe plaatsen op de eerste rij. De zetels staan nog voor de eerste rij.
Ge moet er wel tegen kunnen dat ge na een half uur niet meer op uw gemak zit. Ik ben ervan overtuigd dat, als de hel bestaat, ze daar dezelfde stoelen hebben.

De tribunes rijden bij die musical rond, dus het maakt eigenlijk niet uit in welke tribune je zit. Als je de middelste tribune boekt, kan je na 5 minuten al aan de uiteinden zitten.
ok dikke merci voor al de reply's morgen boek ik

Nice, geniet ervan dan! Mocht de musical ooit naar België komen, zou ik meteen weer boeken... Maar dat lijkt voorlopig nog niet aan de orde.
Ik doe musicals ook soms 2 keer.
Beauty and the Beast, Aladdin, 40-45, Red Star Line... 't Kan niet op.

Sebiet The Phantom of the Opera met @Karel-Jan

Masqueraaaaade...

tumblr_owap0lsHyr1wr1p3ro4_540.gif

Kennen jullie even geniale (rap)musicals als Hamilton? Onlangs een opname van in 2016 op broadway bekeken (imdb link) en ik ben nog steeds énorm onder de indruk van de rap en de ingeniositeit van de teksten.

Gisteren naar 14-18 geweest wat een belevenis indrukwekkend magistraal, maar ik denk dat ik toch wel 2 weken last zal hebben van rectale pijn wtf die stoelen 🤣

Gisteren naar Soldaat van Oranje geweest in Katwijk aan Zee. In 2010 de eerste opvoering en in juli 2026 wordt deze stopgezet. Ik ben wel content dat ik deze nog heb kunnen meepikken, want het was 3u aan een stuk entertainment. Het publiek zit op een tribune die 360° draait, dus je draait telkens naar een nieuwe scène. Je hebt echt heel knappe decors, o.a het strand met golven en het 'meevliegen' tijdens een aanval op Berlijn. Op het laatste gaat ook de 'muur' en hangaar helemaal open, kijk je naar buiten en dan komt er een Douglas C47 Dakota aangereden met Koningin Wilhelmina die terugkomt vanuit Londen... Vond ik visueel ook wel sterk. (twas wel koud ineens :D )

Goed verhaal ook, al vond ik de muziek allemaal teveel op elkaar lijken en misten sommige liedjes wel de 'sfeer' van tijdens een oorlog, mocht zeker dramatischer. Maar ik snap wel waarom dit één van de meest indrukwekkendste Nederlandse musical producties is. Moest het nog kunnen, ik had zeker een tweede keer gegaan, maar het is totaal uitverkocht.

Terug
Bovenaan