Musicals - Vlaanderen en daarbuiten

Ook al wat geld gespendeerd aan Musicals. Mijn allereerste was Les Misérables in Londen en meteen verkocht. Ondertussen genoten van 14-18, 40-45, Deans, Red Star Line, The Lion King, Muerto, Lelies, Domino, Vergeet Barabara, Alice in Wonderland, Belle en het Beest en 1830.
In augustus staat de remake 14-18 op de planning maar ik kijk nog het meest uit naar de Moulin Rouge in november. Een kameraad was gaan zien in Keulen en vanaf het moment dat je de zaal binnen komt, waan je je blijkbaar echt ín de Moulin Rouge. Heel benieuwd naar!
 
Uiteindelijk heeft de dochter de knoop doorgehakt en tickets gekocht voor Book of Mormon op de derde avond dat we in Londen zijn. Net als Frozen de dag erna heeft ze wederom voor plekken op de eerste rij gekozen.

Nu is die front row vaak niet de beste plek in the house om een musical te zien, maar madam heeft haar research gedaan. Zowel Frozen als Mormon hebben een relatief laag podium waardoor je niet constant fel omhoog kijkt, en zijn naar verluid erg immersief vanop de eerste rij.

Ze kiest resoluut voor die eerste rij omdat ze altijd bang is dat er in de stalls ene met een bowlingbalhoofd haar zicht die ze met haar 1m57 heeft gaat blokkeren.

'Als iedereen achter mij zit, kunnen ze mijn zicht niet verpesten'.

Ook het feit dat je de uitdrukkingen op gezichten van acteurs en details beter kunt zien is iets dat haar aantrekt i guess. Let it Go gezongen door Samantha Barks op een paar meter van je snoet...die gaat gewoon een momentje hebben.

Normaal hebben we zo een cheesy Jack the ripper walk gepland op de tweede avond, maar het kan dat we alsnog onze kans wagen bij de tks booth en voor tickets voor Guys and Dolls of Hadestown gaan. Onze eerste avond gaan we al naar Comedy of Errors in The Globe, en het idee van elke avond een ander stuk zien klinkt wel plezant.
 
Terug
Bovenaan