Strategy PC Manor Lords

zwarten

Well-known member
manor.png


release: 26 april 2024 (early access)
genre: city builder, management
dev: Slavic Magic

Historisch correcte 14de eeuwse city builder.

Manor Lords is a strategy game that allows you to experience the life of a medieval lord. Grow your starting village into a bustling city, manage resources and production chains, and expand your lands through conquest.

Inspired by the art and architecture of late 14th century Franconia, Manor Lords prioritizes historical accuracy wherever possible, using it to inform gameplay mechanics and visuals alike. Common medieval tropes are avoided in favor of historical accuracy, in order to make the world feel more authentic, colorful, and believable.

 
Vorig weekend even de kans gehad om de open beta te spelen en ik moet zeggen... wauw.

Een kerel die zo een game solo programmeert met echt een heel atypische maar zeer realistische medieval gameplay verdient onze aller lof. :love2:
Heel leuk concept waar je voedsel en firewood moet behalen eer de winter invalt. Je build orders, resource assignments e.d. dien je dus af te stemmen op de seizoenen. Er zit nog een war component in ook maar deze was niet beschikbaar in de beta.
Persoonlijk vind ik de organische manier van bouwen van wegen en gebouwen echt fenomenaal.


 
Ben deze allang aan het volgen :love:
Enkel lukte de demo totaal niet omdat die altijd crashte... Hopelijk kan ik het echte spel wel draaien
 
Ook al met veel lof zien passeren op YouTube. Hopelijk weegt het ‘conquest’ gedeelte niet te zwaar door. Op Age of Empires of Anno 1800 speelde ik ook liefst puur solo zonder NPC’s die u komen kapot maken 😁
 
Ook al met veel lof zien passeren op YouTube. Hopelijk weegt het ‘conquest’ gedeelte niet te zwaar door. Op Age of Empires of Anno 1800 speelde ik ook liefst puur solo zonder NPC’s die u komen kapot maken 😁
ik heb deze week wat video's van Resonant gekeken, en blijkbaar blijft dit in de eerste plaats een city builder. conquest is bijzaak.
maar blijkbaar hebben ze de demo bewust niet van een save-optie voorzien, omdat de game nog niet geoptimaliseerd is voor 100+ inwoners, dus zou het battle-systeem ook nog helemaal niet optimaal werken.
 
Minder als 2 weken te gaan voor de release! De embargo lift is opgegeven voor youtube/twitch content streamers Veel videos uitgekomen de afgelopen 24u

Ga me wat inhouden om ze allemaal te bekijken maar als EA game ziet het er wel al deftig uit. Er zullen wrs wel nog veel bugs zijn.


Hier combat footage:

Er is wel nog geen AI die zelf een city bouwt maar wel verschillende game modes om tegen bandits/enemy lords te vechten.
De combat heeft heel wat trekjes van Total War en de animaties zien er echt super uit.
 
 
het is beschikbaar, 39,99€ (maar op dit moment 25% korting, dus 29,99€)

ik heb wel problemen met de steampagina
 
het is beschikbaar, 39,99€ (maar op dit moment 25% korting, dus 29,99€)

ik heb wel problemen met de steampagina
Vind dat wel een stevige prijs voor een early access game met nog niet super veel content, persoonlijk ga ik wachten tot er wat meer updates zijn of de officiele release over enkele jaren. Het is natuurlijk wel indrukwekkend dat dit door een solo developer gemaakt is.

Ook al meer dan 100 000 spelers op steam een uur na launch. :crazy:

V1Ll1qw.png
 
De reviewers vinden het wel héél early early access dus dan is €30 wel wat veel.
Wel zeker eentje om in't oog te houden.
 
Terug
Bovenaan